TM3LR - zużycie energii / akumulator / zasięg

ELuk

Pionier e-mobilności
Jako że zbliża się 2 lata od nabycia auta, przebieg prawie 40 tys km, przeprowadziłem test który miał mi odpowiedzieć jak to jest z moim autem.
Ładowanie w ciepłym garażu (12-16 stopni C), używając WallBox.
Zrobiłem trasę 316 km, w połowie drogi krajowe i A/S, prędkość teoretycznie limit+10, praktycznie jak to w życiu 😉.
Temperatura 5 stopni C, przelotne opady, miejscami silny wiatr, klimatyzacja 22 stopnie, fotele grzanie auto, 3 dorosłe osoby w aucie.
Zużyłem 89% baterii, czyli teoretycznie dla takiej jazdy miałbym zasięg max 355 km.
Auto pokazało zużycie 178W/km.
Realnie było to:
196W/km zużytej energii akumulatora.
204W/km energii dostarczonej do auta.
Przekłamanie wskazań licznika energii zużytej to 10% (strata na ładowaniu u mnie w domu wynosi 4% przy prądzie ładowania 8A).

Z obliczeń ilości realnie ładowanej energii i procent pokazywanych przez auto wynika, że po prawie 2 latach i 40000 km przebiegu mam dostępne w akumulatorze 69,6 kWh.
Zasięg na liczniku dla 100% to 502 km.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jako że zbliża się 2 lata od nabycia auta, przebieg prawie 40 tys km, przeprowadziłem test który miał mi odpowiedzieć jak to jest z moim autem.
Ładowanie w ciepłym garażu (12-16 stopni C), używając WallBox.
Zrobiłem trasę 316 km, w połowie drogi krajowe i A/S, prędkość teoretycznie limit+10, praktycznie jak to w życiu 😉.
Temperatura 5 stopni C, przelotne opady, miejscami silny wiatr, klimatyzacja 22 stopnie, fotele grzanie auto, 3 dorosłe osoby w aucie.
Zużyłem 89% baterii, czyli teoretycznie dla takiej jazdy miałbym zasięg max 355 km.
Auto pokazało zużycie 178W/km.
Realnie było to:
196W/km zużytej energii akumulatora.
204W/km energii dostarczonej do auta.
Przekłamanie wskazań licznika energii zużytej to 10% (strata na ładowaniu u mnie w domu wynosi 4% przy prądzie ładowania 8A).

Z obliczeń ilości realnie ładowanej energii i procent pokazywanych przez auto wynika, że po prawie 2 latach i 40000 km przebiegu mam dostępne w akumulatorze 69,6 kWh.
Zasięg na liczniku dla 100% to 502 km.
Mam podobne wyliczenia, u mnie po naladowaniu do 100% jest 497km. Przebieg 70kkm no i u mnie sporo ladowan DC.
 

Michal

Moderator
Chyba warto dodać, że najprawdopodobniej początkowa dostępna pojemność Twojej baterii to ~71 kWh.
Chodzi mi tylko o to, żeby zaraz jakiś pseudo dziennikarzyna nie wyskoczył z informacją, że straciłeś 7% baterii podczas gdy jest to 2% ;)
 
Last edited:

newbe

Posiadacz elektryka
Jako że zbliża się 2 lata od nabycia auta, przebieg prawie 40 tys km, przeprowadziłem test który miał mi odpowiedzieć jak to jest z moim autem.
Ładowanie w ciepłym garażu (12-16 stopni C), używając WallBox.
Zrobiłem trasę 316 km, w połowie drogi krajowe i A/S, prędkość teoretycznie limit+10, praktycznie jak to w życiu 😉.
Temperatura 5 stopni C, przelotne opady, miejscami silny wiatr, klimatyzacja 22 stopnie, fotele grzanie auto, 3 dorosłe osoby w aucie.
Zużyłem 89% baterii, czyli teoretycznie dla takiej jazdy miałbym zasięg max 355 km.
Auto pokazało zużycie 178W/km.
Realnie było to:
196W/km zużytej energii akumulatora.
204W/km energii dostarczonej do auta.
Przekłamanie wskazań licznika energii zużytej to 10% (strata na ładowaniu u mnie w domu wynosi 4% przy prądzie ładowania 8A).

Z obliczeń ilości realnie ładowanej energii i procent pokazywanych przez auto wynika, że po prawie 2 latach i 40000 km przebiegu mam dostępne w akumulatorze 69,6 kWh.
Zasięg na liczniku dla 100% to 502 km.
U mnie bateria LG, przebieg od Stycznia 2021 78 tys.km i ScanMyTesla pokazuje w okolicach 69.5 kWh.
Dużo szybkich tras, ale przeważnie ładowania AC.
 

WojtekP23

Nowy na Forum
Też próbowałem analizować - zrozumieć zużycie i pojemność akumulatora.

Mam 2018 lr, ~177 tys km przebiegu, na pełnym naładowaniu pokazuje mi zasięg ~450km

w połowie marca zrobiłem trasę ~324km zużywam 61kWh z średnim zużyciem 189Wh/km
Zostaje mi 3%.
wg TESSIE mam dostępne ~67,3 kWh, czyli te ~5kWh to ponoć ukryty bufor, który pozwala przejechać na minusie (ponoć rekordy to ~ -5%). No i bufor z góry, który nie pozwala załadować baterii, na rzeczywiste 100%.
 
Last edited:

newbe

Posiadacz elektryka
Też próbowałem analizować - zrozumieć zużycie i pojemność akumulatora.

Mam 2018 lr, ~177 tys km przebiegu, na pełnym naładowaniu pokazuje mi zasięg ~450km

w połowie marca zrobiłem trasę ~324km zużywam 61kWh z średnim zużyciem 189Wh/km
Zostaje mi 3%.
wg TESSIE mam dostępne ~67,3 kWh, czyli te ~5kWh to ponoć ukryty bufor, który pozwala przejechać na minusie (ponoć rekordy to ~ -5%). No i bufor z góry, który nie pozwala załadować baterii, na rzeczywiste 100%.
Warto, jednak, sprawdzić pojemność baterii ScnaMyTesla lub innym skanerem OBD , bo Tessie szacuje z większym błędem niż przeliczenie ilości km na 100% naładowania z wyliczeniem użytecznej pojemności baterii przez „typical”. Bufor teraz nie może być 5 kWh, raczej 3.1.
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Ja aż boje się zapytać o pojemność czy kondycję baterii, bo jest tu taki co do szkoły mnie posłał i podstawową matematyką straszył nie biorąc pod uwagę, że dopiero poznaję tajniki pojazdu elektrycznego (Tesla to mój pierwszy elektryk od 25 marca więc ...). Ale OK przyjąłem na klatę.
 
Last edited:
Top