TMY 115stC na Front Drive Inverter przy ładowaniu DC - czy to normalne?

tomi

Nowy na Forum
Cześć,

W menu serwisowym, podczas dogrzewania baterii przy ładowaniu DC, temperatura przedniego falownika osiąga 115stC, po czym falownik się wyszarza i odczyt temperatury przestaje pokazywać wartość.
Czy u Was też tak się dzieje?
Z jednej strony rozumiem, że ciepło do baterii trzeba dostarczyć, więc źródłem są głównie falowniki (2.5kW i 3.5kW strat na przednim i tylnym) i pompa ciepła w trybie ambient source. Ale wyłączanie się odczytu temperatury jest niepokojące.
Po zakończonym ładowaniu falownik działa poprawnie.

Screen z menu serwisowego jeszcze przy 100stC:

1731492878734.png

PS: Czekam na dongla OBD2 i wtedy za pomocą scanmytesla odczytam więcej parametrów.

Edit: Uprzedzam, że wiem, że 175st na złączu SiC to nie problem dla tranzystora, a dla samej obudowy. Zdziwiło mnie tylko wyłączanie się odczytu temperatury.

Pozdrawiam,
TG
 
Last edited:

Michal

Moderator
Tak to jest jak dadzą za dużo danych :)
 

inter

Pionier e-mobilności
Cześć,

W menu serwisowym, podczas dogrzewania baterii przy ładowaniu DC, temperatura przedniego falownika osiąga 115stC, po czym falownik się wyszarza i odczyt temperatury przestaje pokazywać wartość.
Czy u Was też tak się dzieje?
Z jednej strony rozumiem, że ciepło do baterii trzeba dostarczyć, więc źródłem są głównie falowniki (2.5kW i 3.5kW strat na przednim i tylnym) i pompa ciepła w trybie ambient source. Ale wyłączanie się odczytu temperatury jest niepokojące.
Po zakończonym ładowaniu falownik działa poprawnie.

Screen z menu serwisowego jeszcze przy 100stC:

View attachment 21769

PS: Czekam na dongla OBD2 i wtedy za pomocą scanmytesla odczytam więcej parametrów.

Edit: Uprzedzam, że wiem, że 175st na złączu SiC to nie problem dla tranzystora, a dla samej obudowy. Zdziwiło mnie tylko wyłączanie się odczytu temperatury.

Pozdrawiam,
TG
Gdyby były problemy, masz od razu komunikaty, o błędach.
 

r00tku

Posiadacz elektryka
emperatura przedniego falownika osiąga 115stC, po czym falownik się wyszarza i odczyt temperatury przestaje pokazywać wartość.

JavaScript:
return frontDriveInverter.temp <= 115
  ? frontDriveInverter.temp
  : null;
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Top