TMY się powinna bać - Xpeng G6 zadebiutował w UK i PL

nabrU

Moderator
Ktoś powie 'znowu pisze o UK' :p
Myślę, że warto bo to rywal dla Tesli Model Y i cennik w UK jest praktycznie identyczny z Teslą, więc może być ciekawie na rynku, który w 2024 roku kupił najwięcej Tesli w Europie.

Do kupienia dwe wersje:
- Standard Range z baterią LFP o pojemności 66kWh i napędem RWD o mocy 258KM (zasięg WLTP do 270 mi / 435km) i 6.6 sek do setki. Ładowanie z mocą do 215kW / 800V.
- Long Range z baterią NCM o pojemności 87.5kWh, napędem RWD o mocy 286KM i zasięgu WLTP 354 mi / 570km. Ładowanie z mocą maks. 280kW / 800V

1739390947086.png

1739390924228.png

1739390979533.png

1739390995732.png

1739391012064.png

Wygląda też na to, że na pojazd mamy dłuższą gwarancję niż w TMY:

1739390405582.png

Każda z oferowanych wersji w UK ma np. 20-calowe kołą i V2L w standardzie.

 

nabrU

Moderator
Że niby będzie ciężko wyklepać te drzwi? ;)

1739391371326.png
 

KrzysztofFly

Moderator
Ktoś powie 'znowu pisze o UK' :p
Myślę, że warto bo to rywal dla Tesli Model Y i cennik w UK jest praktycznie identyczny z Teslą, więc może być ciekawie na rynku, który w 2024 roku kupił najwięcej Tesli w Europie.

Do kupienia dwe wersje:
- Standard Range z baterią LFP o pojemności 66kWh i napędem RWD o mocy 258KM (zasięg WLTP do 270 mi / 435km) i 6.6 sek do setki. Ładowanie z mocą do 215kW / 800V.
- Long Range z baterią NCM o pojemności 87.5kWh, napędem RWD o mocy 286KM i zasięgu WLTP 354 mi / 570km. Ładowanie z mocą maks. 280kW / 800V

View attachment 24866

View attachment 24865

View attachment 24867

View attachment 24868

View attachment 24869

Wygląda też na to, że na pojazd mamy dłuższą gwarancję niż w TMY:

View attachment 24861

Każda z oferowanych wersji w UK ma np. 20-calowe kołą i V2L w standardzie.

 

umcus

Pionier e-mobilności
No raczej. Chyba, że szpachli się na 5 cm nałoży... Dziwne, żeby do oficjalnych zdjęć dawać pokolizyjny, nienaprawiony samochód ;)
 

nabrU

Moderator
Dziwne, żeby do oficjalnych zdjęć dawać pokolizyjny, nienaprawiony samochód ;)

Przecież wiadomo, że Chińczyki to 'nie umio' :p

No to jak, będzie się to sprzedawać (niezależnie gdzie debiutuje :p)? Czy TMY nadal rulezzz?
 

Fenrise

Pionier e-mobilności
Ciekawy design, choć chyba nie jestem fanem takiego "obudowania" konsoletą z każdej strony niczym w głębokim wycięciu jakiegoś biurka.

Z kolei co do tego, że jakiś nowy gracz z Chin wchodzi i będzie konkurował z Teslą... To albo musi mieć jakiś niesamowity bajer (podskakiwanie, pływanie, jeżdżenie bokiem czy ładowanie z kosmosu, czy czym tam się teraz ludzie jarają), albo wyjątkowo kuszącą cenę żeby z nieznanym produktem przebić się do świadomości (i portfela) konsumenta. O Tesli to nawet u nas słyszał chyba każdy i wie że robią samochody, mają swoją renomę jeśli idzie o wydajność i dopracowanie napędu czy rozbudowany software, ale jak zapytasz kogoś o "Xpeng" to nie będzie wiedział czy pytamy go o robota kuchennego czy producenta obuwia.

A na tych zdjęciach powyżej, to nie dość że samochód pognieciony, to jeszcze źle go w fabryce złożyli i wstawili kierownicę po złej stronie :p
 

nabrU

Moderator
A na tych zdjęciach powyżej, to nie dość że samochód pognieciony, to jeszcze źle go w fabryce złożyli i wstawili kierownicę po złej stronie :p

No czekajta ;), przecież jest marzenie każdego Polaka czyli większa bateria w LR niż TMY LR (no i na 800V - choć tu mam wątpliwości gdzie to wykorzystać w PL :p). No i ten poniżej ma dobrze zainstalowaną kierownicę, więc może bedzie lepiej w odbiorze:

 

umcus

Pionier e-mobilności
Przecież wiadomo, że Chińczyki to 'nie umio' :p

No to jak, będzie się to sprzedawać (niezależnie gdzie debiutuje :p)? Czy TMY nadal rulezzz?
Dla mnie zbyt obły, wygląda jak tanie chińskie samochodziki. I te drzwi! ;) Ta roleta to koszmar, po passacie mam dosyć tych rozwiązań. Środek też mnie nie przekonuje.
A tak na poważnie, nie przypadł mi do gustu. Byd dużo bardziej mi się podoba. Jakbym miał wybierać między Juniperem a tym chińczykiem, to zdecydowanie Y.
 
Top