Tofik

Halczyn

Zadomawiam się
Zastanawiam się czy nie lepiej biorąc pod uwagę te wady nie zainwestować np. w Leaf'a 2 zakładając, że kupię go za 100 k po dopłacie w leasing np. na 4 lata. z wykupem balonowym. Leaf przemawia do mnie tym ze nie słyszałem o problemach z ogrzewaniem i jest zdecydowanie bardziej dynamiczny
 

p0li

Pionier e-mobilności
Ergonomia obsługi całkiem ok, choć zdarzyły mi się bugi. Jadąc z salonu próbowałem uruchomić navi. Najpierw głosowo, ale na żadne polecania "nawiguj do", "prowadź do" w różnych konfiguracjach nie udało się ustawić celu. Nawigacja się uruchamiała i otwierała listę dziwnych POI. Nawet próbując na ekranie nie udało mi się ustawić miasta ani ulicy, a że jechałem sam to nie chciałem się bardziej rozpraszać (potem już do tematu navi nie wróciłem, w drodze do salonu sprawdziłem Android Auto i tam już działało ok). Do tego uruchamiając navi w trakcie jazdy pokazywała trójkąt z lokalizacją auta poza (obok) trasy, pOli już o tym wspominał chyba.
głosowego używania navi po krótkich testach zaprzestałem bo cały system mam ustawiony na .pl a mieszkam w .de więc nie rozpoznaje niemieckich nazw i prowadzi w dziwne miejsca (zamiast sąsiednej wsi to do sklepu gdzies w .pl)
jest fajniejsza opcja która używam - w apce ustawiam sobie cel podróży a po wejściu do auta apka synchronizuje się z samochodem i nawigacja uruchamia się od razy z ustawionym celem podróży

Inna niespodzianka trafiła mi się jak podłączyłem na ostatnią noc auto do ładowania fabrycznym EVSE 230V. Ładowanie ruszyło (6km/h), zamknąłem auto i poszedłem spać. Rano chcę auto otworzyć z kluczyka i nic, auto nie reaguje na żaden przycisk, krótkie czy długie przytrzymanie, nic. Kabla nie wyciągnę bo zablokowany. Chwilę mi zajęło wydłubanie "fizycznego" kluczyka i po otwarciu nim wszystko się włączyło jak gdyby nic. Kluczyk działał normalnie itd. Czary, albo foch? ;)
miałem tak od nowości raz i nie było związane z ładowaniem - po prostu wieczorem zamknąłem auto rano nie reagował na pilota - po otwarciu kluczykiem efekt nigdy sie nie powtórzył - a samochód używam codziennie kilukrotnie włączając i wyłaczając
więc chyba foch

- HUD fajny w dzień, w nocy trochę zbyt jasny i dodatkowo rozpraszający, jak dla mnie.
można go ściemnić lub wyłączyć

- Fotele względnie wygodne, zagłówki nie przeszkadzające.
- Brak otworu na narty w oparciu tylniej kanapy (albo podziału 40:20:40 jak w Kii) czy możliwości montażu haka choćby na platformę na rowery jest dla mnie minusem.
u mnie jest to i to, hak też można dokupić - może jest to zalezne od opcji wyposażenia
otwór jest ale nie ma worka - oczywiście dzieciaki sie cieszą bo mogą grzebac w bagażniku podczas jazdy
 

p0li

Pionier e-mobilności
System multimedialny i mapy z navi maja aktualizacje a przynajmniej u mnie mialy (auto wyprodukowane w maju) wiec te bolaczki pewnie zostaly naprawione w tych poprawkach.
ostatnia aktualizacja była jakoś pod konieć września
Ta ladowarka co jest w bagazniku laduje z predkoscia 6 km/h czyli powoli - nie wiem z czego to wynika, myslalem ze z gniazdka 230v te 2-3 kilowaty da rade a tutaj wychodzi 1.
EVSE jest faktycznie słabiutkie ale niektóre salony oferują evse 3,6kW
 

p0li

Pionier e-mobilności
Edit: i jeszcze jedno pytanie mi się nasuwa - poprawiło się coś w kwestii ustawienia ładowania np. do 80%? Bo kojarzę, że na razie nie było takiej opcji, czyli podpinając wieczorem pod 11kW do rana naładuje 100% baterii.
tak
jeśli naładuje do rana do 100% i pojedziesz do pracy nic złego się nie stanie
jakby tak miaś stać dłużej to mogłoby wpłynąć na przyspieszoną degradację baterii

generalnie osobiście ładuje 3x w tygodniu do 95-100% i potem jeżdżę 2 dni do pracy i dookoła komina
 

p0li

Pionier e-mobilności
Zastanawiam się czy nie lepiej biorąc pod uwagę te wady nie zainwestować np. w Leaf'a 2 zakładając, że kupię go za 100 k po dopłacie w leasing np. na 4 lata. z wykupem balonowym. Leaf przemawia do mnie tym ze nie słyszałem o problemach z ogrzewaniem i jest zdecydowanie bardziej dynamiczny
nie spotkałem się z problemem z grzaniem - ale jeździłem leafem i w .de gdzie ceny obu samochodów są podobne - wole jednak C4 z jego chłodzeniem baterii, świetnym zawieszeniem i wiekszą przestrzenią na tylnej kanapie (w łikendy jeździmy w 4 osoby, czasem 5)
 

abes99

Posiadacz elektryka
Dzięki za odpowiedzi, HUDa wiedziałem że można "klapnąć" ale regulacji jasności na szybko nie ogarnąłem ;)

A da się włączyć rekuperację (B) na stałe, tak żeby się włączała razem z przełączeniem na (D)? Byłoby wygodnie ;)

Zastanawiam się cały czas nad tym eC4, jest całkiem sensownym autem, ale kilka rzeczy mnie powstrzymuje przed wydaniem 120-130k (po dotacji 27k) na auto, które nie do końca spełnia moje wymagania. Choć w moim budżecie (150-160k przed dotacją) wypada chyba najkorzystniej z wszystkiego co jest na rynku...
 

p0li

Pionier e-mobilności
Dzięki za odpowiedzi, HUDa wiedziałem że można "klapnąć" ale regulacji jasności na szybko nie ogarnąłem ;)
możesz wyregulować jasność jak i kąt

A da się włączyć rekuperację (B) na stałe, tak żeby się włączała razem z przełączeniem na (D)? Byłoby wygodnie ;)
no niestety nie - ale szybko się człowiek przyzwyczaja - po przełaczeniu na D od razu palec wciska B :)
Zastanawiam się cały czas nad tym eC4, jest całkiem sensownym autem, ale kilka rzeczy mnie powstrzymuje przed wydaniem 120-130k (po dotacji 27k) na auto, które nie do końca spełnia moje wymagania. Choć w moim budżecie (150-160k przed dotacją) wypada chyba najkorzystniej z wszystkiego co jest na rynku...
znam niedoskonałości tego auta - ale tak naprawdę żaden samochód na rynku nie spełnia wszystkich oczekiwań - zawsze mółby mieć coś czego nie ma - a jak już ma wszystko to się okazuje że kosztuje milion :)

u mnie jest jeszcze inna sytuacja bo auto świadomie wziąłem na 3 lata - przez ten czas na pewno zmieni się technologia, (podobnie jak w komórkach) więc 3 letnie samochody bedą już dośc stare technologicznie - wtedy będę decydował czy cena wykupu jest atrakcyjna czy wezmę następne nowe auto w leasing czy odkurzę rower :)
 

abes99

Posiadacz elektryka
auto świadomie wziąłem na 3 lata - przez ten czas na pewno zmieni się technologia, (podobnie jak w komórkach) więc 3 letnie samochody bedą już dośc stare technologicznie - wtedy będę decydował czy cena wykupu jest atrakcyjna czy wezmę następne nowe auto w leasing czy odkurzę rower :)
I dlatego trochę mi szkoda, że zagapiłem się i nie załapałem na ofertę Arvala na 3-letni leasing za 999zł netto/mc za wersję Shine. Im więcej myślę, tym bardziej dochodzę do wniosku, że to było naprawdę dobra oferta. A za trzy lata sytuacja na rynku elektryków będzie wyglądała całkiem inaczej, oby lepiej. Jak będę tak dalej dumał i wybierał i czekał, to dotrwam do niej chyba dalej z aktualnym autem :D
 

p0li

Pionier e-mobilności
Jak będę tak dalej dumał i wybierał i czekał, to dotrwam do niej chyba dalej z aktualnym autem :D
dokładnie

dlatego szybka decyzja połową sukcesu - moja się krystalizowała jakieś 9 miesięcy :D
 
Top