Tour Elektrowozu i Hyundai Ioniq 5 - wszystko, co trzeba wiedzieć

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
[roboczo zakładam wątek, żeby podlinkować go w treści]
 

JareG

Pionier e-mobilności
:)
Teraz ionity za darmo to mozna pojezdzic ;)
.. np. w Bieszczady 🤣
BTW: Ja się nastawiam na niedzielę w Łodzi (chociaż to 13 :D) - chciałem w Lućmierzu, ale wieczór dla mnie odpada, muszę zajmować się malamutem.. czy już wiadomo, gdzie w tej Łodzi konkretnie? (pytanie do Redachtora)

Pozdrawiam
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
.. np. w Bieszczady 🤣
BTW: Ja się nastawiam na niedzielę w Łodzi (chociaż to 13 :D) - chciałem w Lućmierzu, ale wieczór dla mnie odpada, muszę zajmować się malamutem.. czy już wiadomo, gdzie w tej Łodzi konkretnie? (pytanie do Redachtora)

Pozdrawiam

Nie, jeszcze nie. Godziny i miejsca postaram się podać, gdy poprzeliczam trasę. Niestety nie wiem, czego się spodziewać po tym samochodzie, pogody tez nie przewidzę, więc będzie trochę gimnastyki.
 

Michal

Moderator
Byłem na spotkaniu, widziałem auto i robi naprawdę dobre wrażenie. Na wstępie dodam, że nie jeździłem, tylko oglądałem.

Plusy:
  • Naprawdę pięknie się prezentuje szczególnie z zewnątrz przy otwartych drzwiach kierowcy. Byłem bardzo miło zaskoczony wyglądem.
    • wysokie siedzenie kierowcy
    • brak tunelu środkowego
    • ładne kolory wnętrza
    • dobrze dobrane kolory wyświetlaczy i ich obudowy
  • HUD - świetna sprawa i naprawdę super umiejscowiony - wysoko w połowie szyby - tam gdzie się patrzy podczas jazdy. Nie wiem czy przydatne, bo w sumie naprawdę rzadko zerkam na prędkościomierz ale gdybym miał w TM3 to na pewno bym nie narzekał.
  • Fajne "prezentujące się" klamki - nie trzeba tłumaczyć nikomu jak wsiąść, tym bardziej, że człowiek o tym nie pamięta, jak do auta podchodzi ktoś nowy.
  • Bardzo komfortowa tylna kanapa - możliwość mocnego pochylenia oparcia - gdybym miał krótsze nogi, to da się uzyskać fajną pozycję do spania w trasie.
  • Bajery jak elektryczne sterowanie pozycją tylnej kanapy albo podparcie łydek.

Minusy (łatwiej znaleźć co się nie podoba):
  • Przy wzroście 197 cm, nie mogłem sobie znaleźć miejsca za kierownicą. Kolano stuka o jakieś ostre plastiki. Fotela nie da się opuścić wystarczająco nisko i musiałem pochylać mocniej oparcie, a wtedy ręce nie sięgały kierownicy. Jakoś źle to opracowali, przy czym jestem (chyba nawet bardzo) wysoki więc normalna osoba nie miałaby problemu.
  • Nadspodziewanie mały bagażnik - mam wrażenie, że mniejszy niż w TM3, przy czym hatchback, więc pewnie łatwiej coś tam zapakować i wyjąć. Praktycznie brak miejsca pod podłogą i pod maską - tylko na kable.
  • Słaby system nawigacji jeśli chodzi o planowanie trasy EV:
    • Nie wyobrażam sobie jazdy bez ABRP.
    • Ustawiasz cel, i niby po drodze możesz dodać ładowarkę z listy ale:
      • nie pokazuje ich na trasie, tylko na liście z podanymi odległościami - może się okazać, że będziesz musiał zjechać 20km z trasy - nie dowiesz się dopóki nie ustawisz trasy
      • naprawdę nic nie wiesz przy planowaniu:
        • z jakim % dojedziesz do ładowarki,
        • ile będziesz musiał doładować żeby pojechać dalej,
        • czy dojedziesz do celu, czy będziesz musiał stawać jeszcze raz.
    • Nie działa wprowadzanie głosowe (nie obsługiwany język polski) i trzeba wpisywać cel na klawiaturze.
    • Możliwe, że podczas jazdy to się jakoś poprawia i już nie jest tak słabo ale statyczne testy wypadły źle.
  • Dziwne zasady, dotyczące tego co można oglądać / zmieniać w interfejsie przy uruchomionym aucie, a co na postoju - przykładowo "jednostki" można zmieniać tylko przy odpalonym samochodzie.
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Byłem na spotkaniu, widziałem auto i robi naprawdę dobre wrażenie. Na wstępie dodam, że nie jeździłem, tylko oglądałem.

Plusy:
  • (...)

Dzięki, Panie Michale, że się Pan pojawił. Oceniać samochód samemu a patrzeć na kogoś i obserwować jego wrażenia oraz słuchać tego wszystkiego, czego on dowiedział się o tym aucie - to zupełnie inne doznania. No i bardzo się cieszę, że się w końcu poznaliśmy :)
 

JareG

Pionier e-mobilności
Dziś na KFC Rokicińska..
e-Soul_64kWh_-_Ioniq5-4.JPG
Auto z zewnątrz super, w środku też mi się podoba, znacznie bardziej od EV6.
Te materiały/tapicerka środka na fotach wyglądają nieco sztucznawo, ale w dotyku są naprawdę w porządku. I znów w moim odczuciu są lepsze niż te w EV6 :D 'Organizacja' środka też mi bardziej pasuje, ale to już rzecz względna.
Muszę jednak zauważyć, że wsiada i wysiada się lepiej w oczojebie - chyba siedzenia są wyżej. No i jak w Ioniq'u otworzymy wrota na max, to trza mieć łapy jak małpa bo trudno sięgnąć i je zamknąć :D
Pakowność auta taka sobie, chodzi mi o część towarową - IMO e-Soul wypada lepiej.
e-Soul_64kWh_-_Ioniq5-6.JPG

Pozdrawiam
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
O, to może z myślą o rodzinach z dziećmi proszę o zmierzenie szerokości tylnej kanapy. Oraz dla oddania ilości miejsca między dwoma fotelikami isofix wpiętymi z tyłu przyda się rozstaw między wewnętrznymi mocowaniami isofix.
 
Top