Trzaski z tylnego slupka

cooler

Pionier e-mobilności
To nie jest konieczne: większość Leasingodawców ceduje prawa z tytułu gwarancji i rękojmi na Korzystającego, więc Tesla nie może się wymigać z odpowiedzialności bo auto jest w leasingu.
Dobrze wiedzieć.
Oczywiście najpierw pójdę do miłej Pani Jowity co proponują w związku z tym że sprzedali mi taki awaryjny samochód a do serwisu żeby zdobyć listę napraw od wydania mi samochodu.
Brzmi jak plan.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Mam dodatkowe pytanie odnośnie gwarancji: Jeżeli coś w samochodzie było wymieniane w ramach gwarancji (a u mnie całe mnóstwo rzeczy i to niektóre parę razy) lub po prostu naprawiane/regulowane (a u mnie znów całe mnóstwo rzeczy) to czy gwarancja/rękojmia na te naprawy obowiązuje od dnia naprawy przez 2 lata? Dokumentację za te naprawy jakąś mam w postaci historii wizyt w serwisie i faktur za naprawy, więc jakieś dowody są. Trochę się boję że zaraz skończy mi się gwarancja (mam już ok 50k km a jest tylko do 80 kkm) a rzeczy które cały czas padają będą padać dalej i będzie to generowało grube koszty. Natomiast jeżeli są jeszcze 2 lata to śpię spokojnie. Mam taki czajnik philipsa który zawsze psuje się przed końcem gwarancji i od jakiś 10 lat mam cały czas nowe modele do następnej wymiany.
Poproszę o rozjaśnienie w tym temacie.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Mam dodatkowe pytanie odnośnie gwarancji: Jeżeli coś w samochodzie było wymieniane w ramach gwarancji (a u mnie całe mnóstwo rzeczy i to niektóre parę razy) lub po prostu naprawiane/regulowane (a u mnie znów całe mnóstwo rzeczy) to czy gwarancja/rękojmia na te naprawy obowiązuje od dnia naprawy przez 2 lata? Dokumentację za te naprawy jakąś mam w postaci historii wizyt w serwisie i faktur za naprawy, więc jakieś dowody są. Trochę się boję że zaraz skończy mi się gwarancja (mam już ok 50k km a jest tylko do 80 kkm) a rzeczy które cały czas padają będą padać dalej i będzie to generowało grube koszty. Natomiast jeżeli są jeszcze 2 lata to śpię spokojnie. Mam taki czajnik philipsa który zawsze psuje się przed końcem gwarancji i od jakiś 10 lat mam cały czas nowe modele do następnej wymiany.
Poproszę o rozjaśnienie w tym temacie.
Samochód masz na firmę czy osobę prywatną? Generalnie to producenci różne rzeczy wpisują do warunków gwarancji ale część przepisów jest zdefiniowana w prawie.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Samochód masz na firmę czy osobę prywatną? Generalnie to producenci różne rzeczy wpisują do warunków gwarancji ale część przepisów jest zdefiniowana w prawie.
Leasing na JDG. Z tego co pamiętam coś się w przepisach konsumentów pozmieniało ma korzyść JDG.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Leasing na JDG. Z tego co pamiętam coś się w przepisach konsumentów pozmieniało ma korzyść JDG.
Słowo klucz: leasing. Niestety przed wykupem nie jesteś stroną w roszczeniach do producenta więc z góry stoisz na przegranej pozycji chyba że udało by Ci się przekonać leasingodawcę do pomocy (jeszcze nie widziałem przypadku żeby którejkolwiek firmie się chciało). Przykre ale tak to wygląda w naszym prawie.
A jeśli chodzi o gwarancję to w przypadku firm mija określony czas i koniec. W przypadku osób prywatnych masz dodatkową gwarancję na każdy wymienioną część. To tak w skrócie, nawet jeśli warunki gwarancji producenta mówią co innego.
 
Last edited:

gim-kg

Pionier e-mobilności
Mogą ci zaproponować darmowe SuC w ramach zadośćuczynienia. Daniel Grzyb kiedyś wspominał że były takie sytuacje w przypadku TM3
 

Piter

Posiadacz elektryka
Słowo klucz: leasing. Niestety przed wykupem nie jesteś stroną w roszczeniach do producenta więc z góry stoisz na przegranej pozycji chyba że udało by Ci się przekonać leasingodawcę do pomocy (jeszcze nie widziałem przypadku żeby którejkolwiek firmie się chciało). Przykre ale tak to wygląda w naszym prawie.
A jeśli chodzi o gwarancję to w przypadku firm mija określony czas i koniec. W przypadku osób prywatnych masz dodatkową gwarancję na każdy wymienioną część. To tak w skrócie, nawet jeśli warunki gwarancji producenta mówią co innego.
Tak nie jest. JDG podlega pod przepisy prawa konsumenckiego - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą nie jest traktowana jak osoba prawna (spółka prawa handlowego). Każdy wymieniany element jest objęty gwarancją w takim okresie jak pierwotnie cały samochód. Wymiana przesuwa okres gwarancji na tą konkretną część o kolejny okres. W przypadku tak poważnej usterki jak rozszczelnienie konstrukcji auta powinieneś zrobic następujące kroki:
- wysłać pismo do leasingu informujące o awarii auta mogącej mieć istotny wpływ na brak możliwości użytkowania auta a więc wypełniania swojego prawa wynikającego z umowy jako Korzystającego
- wezwać Teslę do pisemnej informacji o zdiagnozowanej usterce i szczegółowym zakresie koniecznych prac naprawczych
- powołać rzeczoznawcę i zrobić ekspertyzę przed dokonaniem jakichkolwiek prac naprawczych
- zwrócić się do Tesli o wymianę auta na nowe wolne od wad, pismo z roszczeniem wymiany najlepiej wysłać do centrali Tesli w Europie do wiadomości Radzymińska
- jeśli Tesla się zgodzi, wystawi fakturę korygującą na leasing do zera i jednocześnie nową fakturę na Leasingodawcę, na tej podstawie leasing podpisze z Tobą aneks zmieniający przedmiot leasingu bez zmiany parametrów umowy (wpłata, okres, wykup)😎 to wszystko przy założeniu że nowe auto jest identyczne i w tej samej cenie. Jeśli nie - kwestia ustalenia co z różnicą, to już jest kwestia negocjacji, może Tesla będzie skłonna do partycypacji np w 50% tej kwoty jako zadośćuczynienie.
To najlepsze rozwiązanie dla wszystkich stron.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Mimo że ja traktuję Tesle jako auto eksperyment (tak osobiście) to kwestie konstrukcji i odpowiedzialności producenta za bazowe rzeczy traktuje poważnie.
O ile mogę zgodzić się na zabawę z oprogramowaniem to konstrukcja auta musi spełniać standardy.
Twoje auto Cooler z tyloma problemami jest do wymiany. Nic więcej nic mniej
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Tak nie jest. JDG podlega pod przepisy prawa konsumenckiego - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą nie jest traktowana jak osoba prawna (spółka prawa handlowego). Każdy wymieniany element jest objęty gwarancją w takim okresie jak pierwotnie cały samochód. Wymiana przesuwa okres gwarancji na tą konkretną część o kolejny okres.
Problem w tym że samochód w leasingu jest zakupiony nie przez JDG tylko fitmę leasingową i dotyczą go przepisy dotyczące 'pełnoprawnych' firm a nie JDG. Z gwarancją też nie do końca tak jest - w Polsce jest to świadczenie dobrowolne producenta/importera na takich warunkach jakie podają w karcie gwarancyjnej. Muszą tylko przestrzegać tego, do czego się zobowiązali. Bardzo często zapisy i warunki gwarancji różnią się gdy zakup został dokonany przez firmę od zakupu przez osobę prywatną i mogą zawierać bardzo dużo wyłączeń i ograniczeń. Tu trzeba poczytać co dokładnie oferuje Tesla.
Osobną sprawą jest rękojmia, której zasady są sztywno określone w przepisach ale tu też firmy stoją na gorszej pozycji.
I na koniec co do zaproponowanej przez Ciebie ścieżki reklamacji przez leasing -teoretycznie jest to możliwe ale pracuję dla jednego z importerów samochodów w Polsce i jeszcze się u nas nie zdażyło żeby firmie leasingowej chciało się bawić w coś takiego. Co prawda stosujemy dość prokonsumenckie podejście i raczej większość skomplikowanych reklamacji kończy się na poziomie serwisu ale od czasu do czasu trafia się ktoś z grubszą (słuszną bądź nie) sprawą.
 
Top