Trzeba zacząć myśleć co po moim i3s 120 Ah mam kupić.

AZz

Zadomawiam się
Piszę ten tekst ponieważ zmieniam samochody co 4 lata z powodu ich wyeksploatowania i mam zwyczaj na kilkanaście miesięcy wcześniej rozpoczynać sezon jazd próbnych i testów. Zakup planuję jesienią 2023. Jeżdżę dużo- 50 000 km rocznie ale głównie w promieniu 100 km od firmy. 2 razy na rok dłuższe wypady (Mazury, morze)

Kryterium wyboru następujące:
1. Cena do 230 000 brutto - serio nie przekraczam
2. Nie może to być suv - mam taką fobię
3. Samochód musi mieć zasięg po uwzględnieniu degradacji po 200 000 km na poziomie 250 km
4. Przyspieszenie na poziomie max 7,5 s
5. Bezawaryjność potwierdzona przynajmniej 3 letnią obecnością auta na rynku w chwili zakupu
6. Obsługa serwisowa ograniczona do 1 raz na rok.
7. Moc ładowania realna/średnia na poziomie 50 kW
8 Odpada złącze CHADEMO
9. Czym mniejszy/ lepiej wyposażony tym lepszy. Bagażnik nie istotny.
10. Dobre oświetlenie drogowe. Teraz mam Matrixy i się przyzwyczaiłem.
11. Cichy ale z dobrym audio.

Jakieś propozycje?
 
Last edited:

JareG

Pionier e-mobilności
U nas raczej trzeba zakładać coś dokładnie odwrotnego....
Ano. Z ładowarki niby 50kW ledwo da się wycisnąć trochę ponad 30 (i to jesienią, kilkanaście stopni na plusie).. i dupa. Stoisz i czekasz.

Pozdrawiam
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Kwestia ceny i wydatku na auto to rzecz względna. Jak kogoś stać to kupuje nawet bardzo drogie rzeczy, co innym może wydać się absurdem. Zawsze można te 100 tys wydać na coś innego niż np. zegarek.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
W 3 widziałem 80kW przy 65% u mnie było coś 14-16 mniej przy 66, przy czym w 3 schodziło momentami na 78... dalej nie kukałem.
A no ok… bo napisales ze w S masz 145kW… ale do ilu % ? Bo to ze TM3 startuje na 245kW to
Jest raptem chwila… potem zaleznie od baterii powyzej 60% jest 80-115kW… te LG maja wolniej. Dlatego ja staram sie pisac jasno, ze w tesli wcale tak rozowo nie jest…
Ladowarki SuC sa zle rozmieszczone w wielu miejscach… nasz Ciechocinek to zjazd i powrot okolo 15minut… tesla nie jest zbawieniem, jest super ale bez przesady. Fabia 1,4 jest szybsza.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Kwestia ceny i wydatku na auto to rzecz względna. Jak kogoś stać to kupuje nawet bardzo drogie rzeczy, co innym może wydać się absurdem. Zawsze można te 100 tys wydać na coś innego niż np. zegarek.
Kwestia ceny i wydatku na auto to rzecz względna. Jak kogoś stać to kupuje nawet bardzo drogie rzeczy, co innym może wydać się absurdem. Zawsze można te 100 tys wydać na coś innego niż np. zegarek.
Fakt! Kona czy eNiro to nie Tesla, i szczerze - Hujdaj czy Kja same nie chcą się do niej zbliżyć - zostawiając beznadziejne rozwiązania rodem z ICE. A biorąc pod uwagę, że większość da się ogarnać programowo, to jest to dla mnie niepojęte. I rozumiem dlaczego tesla jest droga, czy też droższa. Ale też widzę, że jej przewaga topnieje. Kona nie ma paru rzeczy które ma tesla. Za to w tesli brakuje mi bardzo :) sterowania rekupetacją bez pied... się z ekranem oraz kickdown w geju przyśpieszenia :). Piękna rzecz - w Konie jadę na eco... noga w desku i mam pełną moc. W tesli... chill to chill i niczym tego nie zmienisz, jeśli nie ruszysz palcem po ekranie.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Bo to ze TM3 startuje na 245kW to jest raptem chwila… potem zaleznie od baterii powyzej 60% jest 80-115kW… te LG maja wolniej. Dlatego ja staram sie pisac jasno, ze w tesli wcale tak rozowo nie jest…
Ja się cały czas zastanawiam, czy nie lepiej (niż Tesla) sprawdziłby się taki Ioniq5/EV6 z tą swoją krzywą ładowania.. przy założeniu, że ładowanie na Ionity albo choć na ładowarce >150kW

Pozdrawiam
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Ja się cały czas zastanawiam, czy nie lepiej (niż Tesla) sprawdziłby się taki Ioniq5/EV6 z tą swoją krzywą ładowania.. przy założeniu, że ładowanie na Ionity albo choć na ładowarce >150kW

Pozdrawiam
Qfa nie wiem. Mam dziwne wrażenie graniczące z pewnością, że (nie patrząc na gabaryty auta) to tesla ma zaje... sprawność, Kona, eNiro też wychodzą fajnie. W Konie, tam gdzie teslą mam ~23kWh/100, mam ca. 15kWh/100... Natomiast ioniq5 czy ev6 wychodzą dużo słabiej. W EV bezwzględnie też należy patrzeć na zużycie a nie tylko na pojemność baku szybkość jego napełniania. No chyba, że ktoś popitala codziennie 400km autostradami to ok.
 
Top