Tym razem Tesla - oszukuje z zasięgiem...

nabrU

Moderator

viallos

Pionier e-mobilności
Jak ktoś przeszuka moje posty to znajdzie screen ze zużycia Q7 ponad 20L na 100km zimą na odcinku 1km do syna do szkoły i powrót. Zdarza się w tygodniu że robię ze 3-4 takie przeloty dziennie i nic więcej (szkoła, baseny, treningi itp). W tych tygodniach ogromny zbiornik 65L topniał w oczach 😀. To był jeden z głównych powodów przesiadki na elektryka.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Q7, 1km do szkoly - no bardzo ekologicznia :D
przypomina mi to moja znajama co G20 z V8 5,7ccm jezdzila 2km do pracy....
...no ale twierdzila ze w malych samochodach ludzie umieraja (ja w tym czasie smigalem saxo)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Q7, 1km do szkoly - no bardzo ekologicznia :D
przypomina mi to moja znajama co G20 z V8 5,7ccm jezdzila 2km do pracy....
...no ale twierdzila ze w malych samochodach ludzie umieraja (ja w tym czasie smigalem saxo)
Ja V8 3 km do pracy a żona V6 w to samo miejsce i tą samą droga, w tym samym czasie.
Dlatego teraz jesteśmy jeszcze bardziej ekologiczni od innych ŻE WZGLĘDU NA PKT ODNIESIENIA.
W sumie ponad 10l pojemnosci wolnnossącej w 14stu cylindrach benzynowych zamieniliśmy na prąd że słońca
 

Michal

Moderator
Ja V8 3 km do pracy a żona V6 w to samo miejsce i tą samą droga, w tym samym czasie.
Dlatego teraz jesteśmy jeszcze bardziej ekologiczni od innych ŻE WZGLĘDU NA PKT ODNIESIENIA.
W sumie ponad 10l pojemnosci wolnnossącej w 14stu cylindrach benzynowych zamieniliśmy na prąd że słońca
Jak już żeście zatruli środowisko ponad uratowanie, to teraz brawo za ekologiczność :p
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Wracając do pierwotnego tematu, Consumer Report niedawno wypuścił wyniki swojego testu (link).
My w Europie jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że spalanie WLTP jest bardzo trudne do osiągnięcia w normalnych warunkach. Amerykańska EPA zdecydowanie lepiej odwzorowuje realne spalanie/zużycie. A że Tesla jako jedna z nielicznych korzysta z pełnego 5-cio etapowego testu, to jej wyniki są znacznie bardziej nadmuchane.
Poniżej wyniki testu CR:
IMG_20230803_185017.jpg

Ford i VW przebiły deklarowany zasięg EPA, Hyundaiowi zabrakły 2 mile, a Tesli aż 50 mil.
VW, Ford i Tesla jechały razem. Ioniq zrobił tą samą pętlę w późniejszym czasie, ale podobno w tych samych warunkach.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Wracając do pierwotnego tematu, Consumer Report niedawno wypuścił wyniki swojego testu (link).
My w Europie jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że spalanie WLTP jest bardzo trudne do osiągnięcia w normalnych warunkach. Amerykańska EPA zdecydowanie lepiej odwzorowuje realne spalanie/zużycie. A że Tesla jako jedna z nielicznych korzysta z pełnego 5-cio etapowego testu, to jej wyniki są znacznie bardziej nadmuchane.
Poniżej wyniki testu CR:
View attachment 12467
Ford i VW przebiły deklarowany zasięg EPA, Hyundaiowi zabrakły 2 mile, a Tesli aż 50 mil.
VW, Ford i Tesla jechały razem. Ioniq zrobił tą samą pętlę w późniejszym czasie, ale podobno w tych samych warunkach.
Po testach Autopilota przez Consumer Reports nie mam zaufania do tej organizacji - byłem wtedy tak zdziwiony tym co zobaczyłem, że postanowiłem poczytać o Consumer Reports i się okazało, że są powiązani z Fundacją Forda:
 

cooler

Pionier e-mobilności
Po testach Autopilota przez Consumer Reports nie mam zaufania do tej organizacji - byłem wtedy tak zdziwiony tym co zobaczyłem, że postanowiłem poczytać o Consumer Reports i się okazało, że są powiązani z Fundacją Forda:
Dokładnie, coś tu śmierdzi. W testach Bjorna wychodzi że Tesle mają dużo większy zasięg niż konkurencja. To samo testy "do upadłego" carwow
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Nie twierdzę, że Tesla przejeżdża mniej niż konkurencja, tylko, że przejeżdża porównywalnie mniej niż deklarują w porównaniu do konkurencji. A w przypadku testu EPA, te różnice są jeszcze większe.
Dokładnie, coś tu śmierdzi. W testach Bjorna wychodzi że Tesle mają dużo większy zasięg niż konkurencja. To samo testy "do upadłego" carwow
Jest jeden test carwow, w którym Tesla 3 przejeżdża 290mil, a mustang 288. Pewnie TmY byłaby trochę gorsza. Nie chcę porównywać wyników z różnych filmów, bo wiadomo... różne warunki.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Nie twierdzę, że Tesla przejeżdża mniej niż konkurencja, tylko, że przejeżdża porównywalnie mniej niż deklarują w porównaniu do konkurencji. A w przypadku testu EPA, te różnice są jeszcze większe.

Jest jeden test carwow, w którym Tesla 3 przejeżdża 290mil, a mustang 288. Pewnie TmY byłaby trochę gorsza. Nie chcę porównywać wyników z różnych filmów, bo wiadomo... różne warunki.
Jasne i żeby nie było: ja też uważam że M3 mogła by mieć tak z 50-80% większy zasięg. 120kWh w tym aucie by mnie zadowolalo. A tak ustalmy: jakby nie było to jednak jest mało dziś tego zasięgu - mówię to z perspektywy osoby jeżdżącej głównie w trasy.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Nie rozmawiamy o natychmiastowym przejściu, ale o szybkim przejściu w ciągu najbliższych lat. Jest to konieczne, bo spadająca produkcja samochodów spalinowych zacznie wpływać negatywnie na ekonomię skali produkcji, co będzie zwiększać koszty produkcji samochodów spalinowych. To samo działa też w drugą stronę - konieczne jest szybkie zwiększanie produkcji elektryków, żeby zmniejszać koszty ich produkcji dzięki zwiększeniu skali produkcji.

Prognozy renomowanych agencji typu IEA co roku były rewidowane, bo pokazywały, że sprzedaż BEV będzie bardzo niska i będzie rosła liniowo - w praktyce zaczyna rosnąć wykładniczo, jedyne co robią to co roku nanoszą dane historyczne na nowy wykres i znów ciągną liniowy wzrost w przyszłość bez refleksji, że przez dekadę ciągle źle prognozowali wzrost.

Dokładnie ten sam błąd szacowania mają agencje zajmujące się bateriami - np. Benchmark Minerals, które nie wzięły pod uwagę, że wzrost ceny litu (ze względu na większe zapotrzebowanie) spowoduje znacząco większe wydobycie i zwiększenie liczby nowych projektów, co w efekcie spowodowało rewizję ich prognoz znacząco do góry.
Już Ci napisałem wcześniej - obecnie nie ma możliwości gwałtownego przyśpieszenia produkcji BEV z powodu braku odpowiedniej ilości ogniw. Skala produkcji ogniw się zwiększa szybko ale minie jeszcze kilka lat zanim wystarczy na poważną transformację. I choćby obecnie firmy stanęły na głowie to globalnie gwałtownie nie zwiększy się skala produkcji i to nie podaż litu jest tu problemem. Z drugiej strony wielu klientów nie jest jeszcze gotowa na przejście na BEV i jak będziesz ich chciał zmusić do kupna BEV to się okaże że zrezygnują z zakupu nowego samochodu i wybiorą używanego kopciucha. Do pewnych rzeczy rynek musi dojrzeć i też nie stanie się to z dnia na dzień.

Możesz mi powiedzieć produkcję ilu BEV zablokowałem moją baterią LFP 60 kWh Tesli? Bo nie rozumiem Twojego toku myślenia.
Jeśli chcesz szybko zwiększać produkcję BEV to producenci powinni produkować mniejsze samochody z mniejszymi bateriami aby ta sama ilość ogniw starczyła na więcej pojazdów. Za miast jednej kobyły Tesli powinny zostać wyprodukowane trzy małe miejskie (gdzie jest to najbardziej potrzebne) samochody z bateriami po 20 kWh lub mniej - co by w praktyce przynajmniej potroiło ilość wyprodukowanych BEV. Czyli można powiedzieć że sam zmniejszyłeś produkcję BEV minimum o dwie sztuki
 
Top