Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Tam jest pompa i wiatrak na chłodnicy, a nie sprężarka.
To ja wiem., Ale jak na na zewnątrz jest 35 stopni, to czy to starczy do schłodzenia dużej baterii?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ale przy wysokich temperaturach letnich, sama chłodnica (bez sprężarki) poradzi some ze schłodzeniem dużego akumulatora?
Ilość ciepła wydzielanego w baterii jest nieporównywalnie mniejsza niż ilość ciepła wydzielanego przez silnik spalinowy. Chłodnica pozwala utrzymywać temperaturę baterii na poziomie zbliżonym do temperatury otoczenia. Gdy auto stoi nieużywane na parkingu to bateria też ma temperaturę otoczenia.
 
A gdzie ta sprężarka jest umieszczona? Widać tylko po zdjęciu koła?
Otwierając maskę i patrząc z góry po prawej stronie na dole. Ja miałem podniesiony samochód więc stojąc od przodu po prawej stronie da się włożyć np telefon poprzez otwór prostokątny w osłonie komory silnika i zrobić zdjęcie/film tabliczki znamionowej, która jest od góry sprężarki. Kilka stron wcześniej tutaj na forum pokazane jest jak ona wygląda.
 

Kwasiel

Nowy na Forum
Odstawiłem auto na serwis. Pani wprost powiedziała, że nie ma czegoś takiego jak wewnętrzna akcja serwisowa na sprężarki klimatyzacji. Moje auto miało już wgrywaną zmianę w sterowniku bez której przy błędzie auto było unieruchamiane, natomiast w zeszłym tygodniu dokładnie to mnie spotkało. Info zwrotne powinienem dostać po diagnostyce w tym tygodniu, choć mam obawy, że nic nie znajdą.
No cóż, zobaczymy.
 
Odstawiłem auto na serwis. Pani wprost powiedziała, że nie ma czegoś takiego jak wewnętrzna akcja serwisowa na sprężarki klimatyzacji. Moje auto miało już wgrywaną zmianę w sterowniku bez której przy błędzie auto było unieruchamiane, natomiast w zeszłym tygodniu dokładnie to mnie spotkało. Info zwrotne powinienem dostać po diagnostyce w tym tygodniu, choć mam obawy, że nic nie znajdą.
No cóż, zobaczymy.
Cóż, poziom niekompetencji i/lub niewiedzy i/lub kłamstw jest porażający. A jeśli łapie Cię za słówka, bo to nie akcja serwisowa (a dlaczego nie akcja, to już sami sobie odpowiedzmy) tylko biuletyn albo jakaś inna nazwa samej akcji, to już jest szczyt chamstwa.

PS. 1. Możesz poprosić, żeby sprawdzili czy istnieje coś takiego jak np. Techniczny Biuletyn Serwisowy (TSB) C5HW015PQ0... i w jakich przypadkach serwis powinien postępować zgodnie z nim.
A jak istnieje ten biuletyn, to zapytałbym czy Pani przynajmniej przeprosi klienta...

PS. 2. Jaka jest ostatecznie diagnoza mojego czy Twojego auta - nie wiemy. Możemy tylko podejrzewać. Ale mówienie Klientowi, że to na pewno nie to i że takiej akcji nie ma, przy jednoczesnym braku jakiejkolwiek uzasadnionej innej diagnozy, samo się komentuje.

PS. 3. Najbardziej irytuje to, że Ci którym wymieniono sprężarkę usterka nie wróciła i są zadowoleni ze swoich pojazdów. Ja Stellantisa nie rozumiem.

PS. 4. Widzę, że rzeczywiście każdy z nas - kto tylko może - powinien się udać do miejskiego lub powiatowego Rzecznik Praw Konsumenta i działać w temacie. Można też zgłaszać się do UOKiK

PS. 5. Platforma wsparcia dla puretech i hdi - po ilu latach, pewnie i dla elektryków będzie w 2037r. ....:


 

Grooby78

Zadomawiam się
Wiadomo, iż grają na czas bo mowa o pieniądzach. Z tego co wiem to nowa sprężarka kosztuje ok. 10 tyś. zł, więc jest dużo. Ja szczęśliwie jestem w gronie klientów, którym wymieniono sprężarkę na gwarancji i potwierdzam, iż usterka nie powróciła. Z auta jestem zadowolony. Jednak podsumowując takie podejście i zbywanie klienta jest delikatnie mówiąc nie fair i szkodzi marce.
 

Kwasiel

Nowy na Forum
Cóż, poziom niekompetencji i/lub niewiedzy i/lub kłamstw jest porażający. A jeśli łapie Cię za słówka, bo to nie akcja serwisowa (a dlaczego nie akcja, to już sami sobie odpowiedzmy) tylko biuletyn albo jakaś inna nazwa samej akcji, to już jest szczyt chamstwa.

PS. 1. Możesz poprosić, żeby sprawdzili czy istnieje coś takiego jak np. Techniczny Biuletyn Serwisowy (TSB) C5HW015PQ0... i w jakich przypadkach serwis powinien postępować zgodnie z nim.
A jak istnieje ten biuletyn, to zapytałbym czy Pani przynajmniej przeprosi klienta...

PS. 2. Jaka jest ostatecznie diagnoza mojego czy Twojego auta - nie wiemy. Możemy tylko podejrzewać. Ale mówienie Klientowi, że to na pewno nie to i że takiej akcji nie ma, przy jednoczesnym braku jakiejkolwiek uzasadnionej innej diagnozy, samo się komentuje.

PS. 3. Najbardziej irytuje to, że Ci którym wymieniono sprężarkę usterka nie wróciła i są zadowoleni ze swoich pojazdów. Ja Stellantisa nie rozumiem.

PS. 4. Widzę, że rzeczywiście każdy z nas - kto tylko może - powinien się udać do miejskiego lub powiatowego Rzecznik Praw Konsumenta i działać w temacie. Można też zgłaszać się do UOKiK

PS. 5. Platforma wsparcia dla puretech i hdi - po ilu latach, pewnie i dla elektryków będzie w 2037r. ....:


Wielkie dzięki!

Jak nic nie znajdą to popytam się o ten biuletyn. I jak nic nie wymyślą to napiszę „zaczepnie” do rzecznika praw konsumenta i uokik.
 
Wiadomo, iż grają na czas bo mowa o pieniądzach. Z tego co wiem to nowa sprężarka kosztuje ok. 10 tyś. zł, więc jest dużo. Ja szczęśliwie jestem w gronie klientów, którym wymieniono sprężarkę na gwarancji i potwierdzam, iż usterka nie powróciła. Z auta jestem zadowolony. Jednak podsumowując takie podejście i zbywanie klienta jest delikatnie mówiąc nie fair i szkodzi marce.
Grooby78 - przed wszystkim dzięki za aktywności i pomoc tutaj...

Co do 10 tyś pln - to cena dla dla nas :). Oczywiście rozumiem, że są to koszty dla producenta, ale dla nas też i to ogromne. Od braku auta, poprzez stracony czas/korzyści, aż po pewnie wartość rezydualną.. Za chwilę tak jak piszesz mało kto coś od nich kupi i będzie płacz jak to europejscy producenci mają źle. To zamiast myśleć tylko o wielomilionowych premiach co rok w EUR, niech przeznaczą to na badania, rozwój, testy, rozmowy o rozsądnym prawie w EU...a nie tylko narzekania, że Chińczycy zaleją Europę. Same pewnie premie Tavaresa wystarczyłaby na wymianę wadliwych rozwiązań w cenach producenta oraz na to wszystko co powyżej.

Już jak wiadomo go nie ma - ale ile zgarnął przez wszystkie lata i na odchodne, pewnie się nie dowiemy.

 
Top