Używana Tesla 3 LFP czy NMC?

seth

Nowy na Forum
WITAM

Szukam używanej trójeczki rocznik 2021 (koniecznie po FL), zdecydowany byłem na wersję Long Range, ale spotkałem się z informacjami o sporej degradacji baterii.
Dlatego zacząłem rozważać model z baterią LFP.
Ale generalnie już sam nie wiem :)
- ceny w tym roczniku są mocno zbliżone
- pomimo degradacji NMC i tak zasięg będzie większy niż LFP
- w LFP martwi mnie, że nie lubi zimna
- z jednej strony nie potrzebuje 2 silników ale te 4,5s do 100 trochę korci :)

Czy jest ktoś kto pomoże niezdecydowanemu?

ps. większość to jazda do 30km dziennie, czasami 250km, raz na rok powyżej 1tys
 

Michal

Moderator
Poza tym co wypisałeś:
  • LFP maja praktycznie takie same degradacje przy podobnych przebiegach / wieku, bo ludzie ładują je najczęściej do 100% codziennie.
  • Ten rocznik miał chyba nadal 50 kWh pojemności używalnej, a w NMC możesz już trafić na 75 kWh, ale trochę gorszą efektywność ~40% więcej zasięgu.
  • LR ma też AWD, lepsze audio i grzane fotele.
Ja brałbym LR.
 
Last edited:

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
LFP maja praktycznie takie same degradacje przy podobnych przebiegach / wieku, bo ludzie ładują je najczęściej do 100% codziennie.
To nie jest prawda i żadne badania tego nie potwierdzają. LFP ma średnio o połowę mniejszą degradację niż NCM. Żadna z baterii nie lubi ładowania do 100%, ale LFP znosi to lepiej, bezstresowo znosi rozładowywanie do 0% czego już nie można powiedzieć o NCM. NCM zaczyna już "cierpieć" poniżej 20%.
Poczytaj na forum z jakimi soc ludzie zajeżdżają na ładaowarki z NCM i jak często ładuja LFP do 100% i będziasz miał odpwowiedź. :) Trudniej zajechać LPF niż NCM, ergo większe szanse, że używane NCM będzie miało mniejszą degradację.
Wywodząc logicznie to ci któzy kupują LFP robią często krótkie dystanse i właśnie nie ładują do 100%, ci ktrórzy kupują NCM częściej robią trasy, bateria częściej pracuję w skrajnych poziomach. NCM jest częściej kupowane "do bloku" i ładowane na zapas, nikt się nie będzie bawił w 20-60% jak nie ma ładowarki w domu. Takie moje spostrzeżenia po lekturze forum.
 

jarqu

Posiadacz elektryka
Jak w podobnej cenie to LR. Nie ma co się zastanawiać ani więcej nas tym nawet rozwodzić.
 

jarqu

Posiadacz elektryka
To nie jest prawda i żadne badania tego nie potwierdzają. LFP ma średnio o połowę mniejszą degradację niż NCM. Żadna z baterii nie lubi ładowania do 100%, ale LFP znosi to lepiej, bezstresowo znosi rozładowywanie do 0% czego już nie można powiedzieć o NCM. NCM zaczyna już "cierpieć" poniżej 20%.
Poczytaj na forum z jakimi soc ludzie zajeżdżają na ładaowarki z NCM i jak często ładuja LFP do 100% i będziasz miał odpwowiedź. :) Trudniej zajechać LPF niż NCM, ergo większe szanse, że używane NCM będzie miało mniejszą degradację.
Wywodząc logicznie to ci któzy kupują LFP robią często krótkie dystanse i właśnie nie ładują do 100%, ci ktrórzy kupują NCM częściej robią trasy, bateria częściej pracuję w skrajnych poziomach. NCM jest częściej kupowane "do bloku" i ładowane na zapas, nikt się nie będzie bawił w 20-60% jak nie ma ładowarki w domu. Takie moje spostrzeżenia po lekturze forum.
Zgodziłbym się z tym co piszesz gdyby nie jedna istotna kwestia:
1000042475.jpg

Przez ten komunikat ludzie z baterią lfp ładują do 100% czy tego potrzebują czy nie bo mało kto wnika dokładnie z czego wynika takie zalecenie Tesli.
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Przez ten komunikat ludzie z baterią lfp ładują do 100% czy tego potrzebują czy nie bo mało kto wnika dokładnie z czego wynika takie zalecenie Tesli.
Jeżeli stosują się do zaleceń Tesli i ładują do 100% raz w tygodniu to ok.
Można to odwrócić w przypadku LR Tesla zaleca użytkowanie 20-80%, jak wielu użytkowników stosuje się do tego zalecenia?
 

jarqu

Posiadacz elektryka
Jeżeli stosują się do zaleceń Tesli i ładują do 100% raz w tygodniu to ok.
Można to odwrócić w przypadku LR Tesla zaleca użytkowanie 20-80%, jak wielu użytkowników stosuje się do tego zalecenia?
Według mnie nie samo ładowanie do 100% jest problemem tylko to że po naładowaniu do 100% zostawiają auto z pełną bateria na dobe albo dłużej na postoju i to jest bardziej szkodliwe według mniem. Ale to tylko moja teoria nie mam żadnych badań to potwierdzających a chętnie bym takie zobaczył jeśli ktoś ma.
 
Top