Używana Tesla 3 LFP czy NMC?

Michal

Moderator
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, utwierdziliście mnie w przekonaniu, że LR będzie generalnie lepszym wyborem.

Chciałem się jeszcze Was podpytać o stronę:
https://ev.warszawa.pl/tesla/
którą stworzył moderator owego forum Michal.

Strona jest genialna, dziesiątki jak nie setki tesli do wyboru, do tego historia ceny. Wersja LR z przebiegiem poniżej 100tys (oczywiście po FL- końcówka 2020r) można już kupić za około 115tys zł.
O co chciałeś zapytać?
 

seth

Zadomawiam się
Generalnie chciałem sprowokować wypowiedzi osób, które kupiły w ten sposób auto :), chyba sprzedaż używanych w ten sposób póki co nie jest popularna (w oryginalnym wątku cisza od dłuższego czasu).

Powiedz mi czy z tych danych na stronie można wyczytać czy auto było naprawiane?
 
Last edited:

Michal

Moderator
Generalnie chciałem sprowokować wypowiedzi osób, które kupiły w ten sposób auto :), chyba sprzedaż używanych w ten sposób póki co nie jest popularna (w oryginalnym wątku cisz od dłuższego czasu).

Powiedz mi czy z tych danych na stronie można wyczytać czy auto było naprawiane?
Ja tak kupiłem drugie auto z Niemiec, którym obecnie jeżdżę.
Kiedy ja kupowałem, to dane o naprawach były jakoś tam dostępne już na stronie Tesli. Była tylko wzmianka, że auto było naprawiane ale nie dało się dowiedzieć w jakim aspekcie. Jednak nawet to było jakoś dziwnie, bo moje auto miało i formacje, że było naprawiane, a ostatnio miałem serwis i poprosiłem technika mobilnego żeby sprawdził co tam się działo i nie znalazł żadnych informacji o naprawach - historia jest czysta.
 

seth

Zadomawiam się
Czy znaleziony model u Ciebie na stronie znajdę również na stronie Tesli czy pisać do nich po prostu mejla z VIN auta?

jeszcze jedno: co znaczy MARGIN w rubryce Trade?
 

Michal

Moderator
Czy znaleziony model u Ciebie na stronie znajdę również na stronie Tesli czy pisać do nich po prostu mejla z VIN auta?

jeszcze jedno: co znaczy MARGIN w rubryce Trade?
Masz tam link do strony na której znajdziesz dane auto.
Margin = bez VAT (od osoby prywatnej)
 

seth

Zadomawiam się
Jest link "tesla" obok Vinu ale prowadzi do nowych trójek, ale sprawdzę jeszcze.

Czy vat zwalnia z podatku w Polsce a margin nie?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jest link "tesla" obok Vinu ale prowadzi do nowych trójek, ale sprawdzę jeszcze.

Czy vat zwalnia z podatku w Polsce a margin nie?
Zaden vat nie zwalnia w PL :)
Czasem mozesz nie zaplacic w DE czy tam
Innym kraju, ale wtedy musisz odprowadzisz 23% w PL.
Nazywa sie to nabycie wewnatrzwspolnotowe.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Według mnie nie samo ładowanie do 100% jest problemem tylko to że po naładowaniu do 100% zostawiają auto z pełną bateria na dobe albo dłużej na postoju i to jest bardziej szkodliwe według mniem. Ale to tylko moja teoria nie mam żadnych badań to potwierdzających a chętnie bym takie zobaczył jeśli ktoś ma.
Masz w 100% racje.
Szkodzi ładowanie ponad limit i utrzymywanie tej wartości. Tak samo utrzymanie niskiego poziomu dłużej.

I nie zgodzę się z że LFP degradują szybciej. Wszystko zależy od użytkownika.
Moja 3 z LFP ma niecały ~1% degradacji po roku czasu i 15kkm.

Tyle że ładujemy do 100% raz w tygodniu, w większości AC.

I tak, LFP NIE lubi zimna, ale nie ma problemu z codziennym użytkowaniem(po prostu wpinamy wtyczką i przygotowujemy baterię przed jazdą)
 
Top