cwireq
Posiadacz elektryka
trochę sporo degradacji jak na LFP.ja mam LFP, przebieg 61 tys, prawie zawsze laduje do 100% (chyba ze w trasie nie potrzebuje) i jako nowy pokazywal 437km zasiegu, teraz 406km
70% DC
30% AC
trochę sporo degradacji jak na LFP.ja mam LFP, przebieg 61 tys, prawie zawsze laduje do 100% (chyba ze w trasie nie potrzebuje) i jako nowy pokazywal 437km zasiegu, teraz 406km
70% DC
30% AC
7% to dużo? Spróbuj „prawie zawsze” ładować NCM do 100% cfffaniakutrochę sporo degradacji jak na LFP.
Niby w jaki sposób?NCM zaczyna już "cierpieć" poniżej 20%.
A NMC cierpi dopiero poniżej 2.5VNiby w jaki sposób?
3% w Tesli to >3.3V na ogniwo.
Nie zgadzam się.To nie jest prawda i żadne badania tego nie potwierdzają. LFP ma średnio o połowę mniejszą degradację niż NCM. Żadna z baterii nie lubi ładowania do 100%, ale LFP znosi to lepiej, bezstresowo znosi rozładowywanie do 0% czego już nie można powiedzieć o NCM. NCM zaczyna już "cierpieć" poniżej 20%.
Poczytaj na forum z jakimi soc ludzie zajeżdżają na ładaowarki z NCM i jak często ładuja LFP do 100% i będziasz miał odpwowiedź.Trudniej zajechać LPF niż NCM, ergo większe szanse, że używane NCM będzie miało mniejszą degradację.
Wywodząc logicznie to ci któzy kupują LFP robią często krótkie dystanse i właśnie nie ładują do 100%, ci ktrórzy kupują NCM częściej robią trasy, bateria częściej pracuję w skrajnych poziomach. NCM jest częściej kupowane "do bloku" i ładowane na zapas, nikt się nie będzie bawił w 20-60% jak nie ma ładowarki w domu. Takie moje spostrzeżenia po lekturze forum.
Zgadzasz się tylko jeszcze o tym nie wieszNie zgadzam się.
Zbyt nikła świadomość wśród użytkowników BEV. To co napisałeś to margines 1% użytkowników którzy coś tam wiedzą.
Kolejna mniejszość natomiast wie, że o baterie się dba ich wiedza to co najwyżej nie ładować do pełna i być może nie rozładowywać. Niczego więcej bym nie oczekiwał. Większość nie ma pojecia, ładuje jak im wygodnie i według własnych reguł i logiki.
Degradacja jest jeszcze na osi czasu zawieszona.
Im starsza bateria tym będzie większa. Nie koniecznie będzie temu winny użyszkodnich. Chociaż ma swój istotny wkład.
Masz rację, ale chodzi o kupno auta od osób które właściwie mają gdzieś jak się je eksploatuje. Wśród właścicieli Tesli odsetek "wiedzących" jest wyższy. Tak przynajmniej mi się wydajeZgadzasz się tylko jeszcze o tym nie wiesz
LFP jest bardziej idiotoodporne. NCM w rękach nieświadomego użytkownika będzie miało większą degradacja niż podobnie użytkowane LFP.