Volkswagen wkrótce zaoferuje V2H / V2G

nabrU

Moderator

adamusek

Posiadacz elektryka
a jakie są te większe możliwości?
Poza tym jest to chińskie i nie wiadomo jak z trwałością.
Victron ma integrację opoanowaną z wieloma systemami. Pieknie mi działa z modbus i loxone.
zamiast kupowac 3xVictron plus falownik - wystarczy Deye, https://www.wccsolar.net/post/deye-victron-fronius-1?lang=en dośc dobrze wyjaśnione. Rzeszowski Kon-tech który specjalizuje się w magazynach energii do 2MW leci wyłącznie na Deye. Na Deye masz 12l gwarancji, na Vitrona 5l, nie przeczę że to sprawdzona firma ale za tyle monet to ja dziękuję ;)
Integracja z Loxone i modbus jest.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
zamiast kupowac 3xVictron plus falownik - wystarczy Deye, https://www.wccsolar.net/post/deye-victron-fronius-1?lang=en dośc dobrze wyjaśnione. Rzeszowski Kon-tech który specjalizuje się w magazynach energii do 2MW leci wyłącznie na Deye. Na Deye masz 12l gwarancji, na Vitrona 5l, nie przeczę że to sprawdzona firma ale za tyle monet to ja dziękuję ;)
Integracja z Loxone i modbus jest.
o, ale wspominałeś o większych możliwościach. To mnie zaintrygowało :)
Lata gwarancji to nie jest wyznacznik jakości.
Chińskie firmy muszą tak pokazywać, że są jakościowo ok.
Mam Victron i okazało się po 3 latach, że mam Cerbo GX z wadliwej serii.
1 telefon do lokalnego przedstawiciela. Nie miałem faktury zakupu. Bo... przycebuliłem z wykonawcą a ten się ulotnił przed jej pełnym ukończeniem.
Nie było problemu :) sprzęt wymieniony.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
zamiast kupowac 3xVictron plus falownik - wystarczy Deye, https://www.wccsolar.net/post/deye-victron-fronius-1?lang=en dośc dobrze wyjaśnione. Rzeszowski Kon-tech który specjalizuje się w magazynach energii do 2MW leci wyłącznie na Deye. Na Deye masz 12l gwarancji, na Vitrona 5l, nie przeczę że to sprawdzona firma ale za tyle monet to ja dziękuję ;)
Integracja z Loxone i modbus jest.
Myślę jednak, że nie ma co porównywać takiego Deye do Victrona.
Victron z założenia łączy różne źródła zasilania w "jedno".
Do domu Sofar, czy Deye ok, ale do firmy gdzie muszę mieć pewność działania - wybrałem Victrona.
 

nabrU

Moderator
Ależ to jest proste :D
Tak mam podłączoną baterię z Kony, pod oryginalne połączenia do BMS, styczniki itd.

Baterię z Kony jako magazyn energii czy Konę jako V2L?
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Baterię z Kony jako magazyn energii czy Konę jako V2L?
Baterię z Kony w oryginalnym opakowaniu po oryginalnych złączach itp.
Z zasady - nie ma problemu aby zrobić to przez CCSa z baterią która siedzi w aucie - trochę wyższa szkoła jazdy jeśli chodzi o komunikację.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
No i OK, ale to temat nie o magazynie energii (nawet z baterią z Kony), a o V2L/V2H/V2G
Dokładnie, więc moja wypowiedź tyczy się V2G, że jest to do zrealizowania w sposób prosty i bezproblemowy - gdyby tylko producenci chcieli. V2G może obsłużyć każda wysokonapięciowa hybryda, a nie tylko dedykowane zabawki bo tak sobie to wymyślił producent.
Do całości potrzeba tylko "prostego" tłumaczenia komunikacji auta z falownikiem. Odpowiednie oprogramowanie pozwalające na konfigurację jaki posiadamy falownik i jakie auto. Komunikacja z falownikiem odbywa się po dedykowanym RS485 czy też innym obsługiwanym standardzie, a z autem za pomocą tego samego standardu jaki jest wykorzystywany w przypadku ładowania auta.
Analogicznie - zostało stworzone urządzenie które komunikuje logikę baterii z falownikiem, tłumacząc wszelkie stany na informacje zjadliwe dla falownika.
 

nabrU

Moderator
Super, wszystko to teoria (nie twierdzę, że nie do zrealizowania) pozwolisz jednak, że podtrzymam swoje zdanie, że z praktyką jest jednak trochę trudniej.

Po pierwsze: standard CCS ciężko było do niedawna nazwać standardem w tym temacie dopóki nie wprowadzono normy ISO 15118-20:2022 dotyczącej właśnie V2G. Jak zauważysz wszelakie testy V2G w UK odbywały się ze złączem CHAdeMO, które ma bardziej ogarniętą standaryzację dwukierunkowej komunikacji, więc masz odpowiedź dlaczego.


Po drugie: bezpieczeństwo użytkowania i podłączenia do różnych sieci energetycznych na świecie, które mają różne parametry. Z punktu widzenia producenta EV jest tu sporo do ogarnięcia i spora odpowiedzialność jak coś pójdzie nie tak.
 
Top