Volkswagen wkrótce zaoferuje V2H / V2G

nabrU

Moderator

zibizz1

Pionier e-mobilności
V2L - to w samochodzie jest przetwornica która robi odpowiednie napięcie i częstotliwość
V2H oraz V2G - to samochód na życzenie zewnętrznego urządzenia wystawia 300-800V DC na port ładowania i na zewnątrz jest falownik który zamienia to na AC i synchronizuje z siecią, prawie tak samo jak w falowniku do PV, jedyna różnica to taka że falownik musi się skomunikować z autem aby to wystawiło napięcie na port ładowania.

V2H i V2G różni się tylko tym gdzie jest decyzja o tym ile mocy pobrać (opcjonalnie wpuścić do auta). Czy decyduje o tym dom(zmniejszenie kosztów/podtrzymanie zasilania) czy sieć energetyczna(bilansowanie sieci za które zapłaci zakład energetyczny)

Urządzenia V2G V2H to koszt od 20tys za 11kW za kompletne urządzenie.
( Moduł 22kW 3tys USD w Chinach za sam moduł o taki
)
 

Michal

Moderator
No nie do końca, bo CT ma działać tylko z WC3 bez zewnętrznego falownika. To co piszesz wydaje się bez sensu, bo jest dublowaniem funkcjonalności. Falownik auta po niewielkich zmianach jest w stanie działać w dwie strony.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
W CT tak, ale wymagany jest Tesla Gateway. Podejrzewam falownik w aucie nie będzie się synchronizował z siecią, tylko Gateway będzie przełączał zasilanie domu albo z sieci albo z samochodu. Nie będzie można czerpać z 2 źródeł na raz. Tesla też wszedzie informuje że to "home backup" albo "Home Outage Protection". Wiec tylko V2L i V2H ale nie V2G. Nawet V2V jest pokazane jako wpięcie EVSE mobilnego pod gniazdo 240V40A (9,6kW), równie dobrze można by manualnie podłaczyć to gniazdo do domowej sieci i z V2L robi sie V2H.

Jeśli chodzi o V2G to byc może Tesla nas zaskoczy z Powerwall 3 który zawiera inverter hybrydowy o mocy 11.5kW, wiec teoretycznie mółby służyc jako dwukierunkowa ładowarka DC dla samochodu
 

daniel

Señor Meme Officer
Jeśli chodzi o V2G to byc może Tesla nas zaskoczy z Powerwall 3 który zawiera inverter hybrydowy o mocy 11.5kW, wiec teoretycznie mółby służyc jako dwukierunkowa ładowarka DC dla samochodu
Nas? Można mieć Powerwall w Polsce?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
W Polsce nie ale w Europie sprzedano 1GWh powerwalli, pewnie większość w UK bo to jednofazowe urządzenia, ale może powerwall 3 będzie też w wersji 3 fazowej i dopiero wtedy będzie szerzej dostępny. Na razie tylko wybrane kraje jak np Hiszpania mają oficjalną dystrybucje.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
nie wiem dokładnie jak tesla powerwall, ale np. Victron też ma urządzenia tylko 1 fazowe.
Zwyczajnie trzeba 3 sztuki aby mieć 3f.
Jeśli powerwall ma inwerter AC/DC 1f to też pewnie można by go rozwiązać w taki sposób.
Ale czy w ogóle ten powerwall jest atrakcyjny cenowo względem aktualnych rozwiązań? Bo czy lepszy... kwestia dyskusyjna, nie zauwazyłem aby się czymś wyjątkowym wyróżniał.
Z 1 sztuki też można korzystać przy 3f instalacji, mostkująć je po odłączeniu się od sieci. Podobnie robią z 1f agregatami.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Victron z założenia do czego innego służył. Falownik hybrydowy lub offgrid do pv to to, czego szukasz. Dokładnie to robi, bierze prąd staly i robi z niego zmienny 3f. Jeśli nie potrzebujesz zasilać żadnych urządzeń z 400v, to przy zasilaniu z baterii możesz fazy zmostkowac.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Victron jest ok. W sumie chyba najlepszy i najmniej zawodny system.
Jedyną wadą jest koszt systemu.
Ja postawiłem na Victron.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Proponuję Deye sprawdzić, tańszy ale możliwości większe.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Proponuję Deye sprawdzić, tańszy ale możliwości większe.
a jakie są te większe możliwości?
Poza tym jest to chińskie i nie wiadomo jak z trwałością.
Victron ma integrację opoanowaną z wieloma systemami. Pieknie mi działa z modbus i loxone.
 
Top