mecekbomba

Fachowiec
Szanowni forumowicze!

Rozważam zakup (czy też raczej leasing) id.7. Prośba o wskazanie wad pojazdu z Waszego punktu widzenia bowiem po oględzinach w salonie ja wad nie dostrzegam. Stylistyka rzecz gustu więc o to nie pytam.
Plusy:
1. wyposażenie (ogrzewana przednia szyba, matrixy, elektryczne fotele z masażem i wentylacją, ogrzewana przednia szyba, wyświetlacz kierowcy + HUD),
2. 6,5 s. do setki, napęd na tył. Mogłoby być lepiej ale nie jest źle,
3. 600 km WLTP.

Minusy:
1. skromny ekran kierowcy,
2. minimalistyczne wnętrze,
3. dotykowe przyciski na kierownicy,
4. brak bagażnika z przodu (dla mnie zupełnie nieistotne),
5. cena ale leasing VW wychodzi dobrze.

Jedyna alternatywa jaką widzę to Scenic ale suvów/crossoverów nie znoszę a i osiągi znacząco słabsze. ioniq6 też sporo kosztuje a wyposażenie i zasięg ma skromniejsze. Inna alternatywa to plugin. Passat plugin ma ponad 100 km zasięgu a rata wyniesie 2539 zł brutto (id.7. 3372 zł brutto). Obiektywnie paliwa za 800 zł miesięcznie na trasach nie przepalę.

Jakie są wady id.7. według Was? czy jest coś lepszego?
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Jedyna alternatywa jaką widzę to Scenic ale suvów/crossoverów nie znoszę a i osiągi znacząco słabsze.
ID.7 jest wysoki na 1,54m. Scenic jest tylko 3cm wyższy.
Jakie są wady id.7. według Was? czy jest coś lepszego?
Pytanie na czym Ci zależy, bo ID.7 to segment E pełną gębą, a konkurencji w tym segmencie za dużo nie ma.
 

mecekbomba

Fachowiec
A jezdziles?

Tesla nie wchodzi w gre? Zalapiesz sie na dotacje przy 3 Long Range (tez ma swiatla adaptacyjne)
nie mogę się rozeznać w leasingu Tesli. Nie ma wskazanych parametrów dokładnych a w szczególności kwoty wykupu. Przy tej samej wpłacie własnej Tesla wychodzi mi 3500 zł miesięcznie ale netto a nie brutto. Poza tym o wyposażeniu VW można pomarzyć i do serwisu mam 300 km. No i najważniejsza rzecz: wnętrze Tesli pod względem ergonomii jest dla mnie nie do przyjęcia.
 

mecekbomba

Fachowiec
ID.7 jest wysoki na 1,54m. Scenic jest tylko 3cm wyższy.

I nawet ma niezłą linię nadwozia. Ale ma napęd na przód i 8 sekund do setki to odrobinę za słabo.

Pytanie na czym Ci zależy, bo ID.7 to segment E pełną gębą, a konkurencji w tym segmencie za dużo nie ma.
Na segmencie E mi nie zależy, D by spokojnie wystarczyło. Ważniejsze jest aby zużycie prądu było niskie bo fotowoltaiki już mi nie starcza przy pluginie. Z tych względów nie kupiłem Q8 etron na ostatniej wyprzedaży. Zasięg niezły ale prądu żłopie straszliwie. I z tych względów nie chcę też suva.
 

mecekbomba

Fachowiec
W Polsce chyba nikt tym nie jezdzil. To całkowita nowosc jest.
Pooglądaj sobie filmy Bjorna. Zna sie na autach wiec to co mowi mozna przyjac za prawde
Ja muszę się przekonać na własnej skórze. Jeżdżę na specyficznych trasach, bardzo oszczędnie więc wyniki Bjorna zwłaszcza w zimniejszym klimacie nie do końca są dla mnie przekonujące. będę miał VW na weekend to zobaczym co i jak.
 

mecekbomba

Fachowiec
Bjorn zachwalał, nawet, że to jego ulubione auto. Co w ustach fana Tesli sporo mówi.
mam wrażenie że po kilku średnio udanych modelach które wszyscy (łącznie ze mną) krytykowali przyjęło się że VW robi fatalne elektryki. starsze modele dostały nowe silniki, poprawiły się osiągi a id.7. jest już całkiem przekonywujący ale do VW przylgnęła łatka fatalnego producenta elektryków i jest jak jest.
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Jak pisałeś - o gustach się nie dyskutuje. Dla mnie tył jest okropny. Oglądałem w Niemczech jakieś dwa tygodnie temu na żywo i w środku całkiem OK. Jak nie chcesz Tesli i nie przeszkadza Ci napęd tylko na jedną oś to ja bym brał na Twoim miejscu bo reszta w ID7 jest całkiem fajna. I mam nadzieję że VW dojdzie kiedyś z aktualizacjami softu do poziomu Tesli :)
 
Top