mecekbomba

Fachowiec
Szanowni forumowicze!

Rozważam zakup (czy też raczej leasing) id.7. Prośba o wskazanie wad pojazdu z Waszego punktu widzenia bowiem po oględzinach w salonie ja wad nie dostrzegam. Stylistyka rzecz gustu więc o to nie pytam.
Plusy:
1. wyposażenie (ogrzewana przednia szyba, matrixy, elektryczne fotele z masażem i wentylacją, ogrzewana przednia szyba, wyświetlacz kierowcy + HUD),
2. 6,5 s. do setki, napęd na tył. Mogłoby być lepiej ale nie jest źle,
3. 600 km WLTP.

Minusy:
1. skromny ekran kierowcy,
2. minimalistyczne wnętrze,
3. dotykowe przyciski na kierownicy,
4. brak bagażnika z przodu (dla mnie zupełnie nieistotne),
5. cena ale leasing VW wychodzi dobrze.

Jedyna alternatywa jaką widzę to Scenic ale suvów/crossoverów nie znoszę a i osiągi znacząco słabsze. ioniq6 też sporo kosztuje a wyposażenie i zasięg ma skromniejsze. Inna alternatywa to plugin. Passat plugin ma ponad 100 km zasięgu a rata wyniesie 2539 zł brutto (id.7. 3372 zł brutto). Obiektywnie paliwa za 800 zł miesięcznie na trasach nie przepalę.

Jakie są wady id.7. według Was? czy jest coś lepszego?
 

mecekbomba

Fachowiec
Jak pisałeś - o gustach się nie dyskutuje. Dla mnie tył jest okropny. Oglądałem w Niemczech jakieś dwa tygodnie temu na żywo i w środku całkiem OK. Jak nie chcesz Tesli i nie przeszkadza Ci napęd tylko na jedną oś to ja bym brał na Twoim miejscu bo reszta w ID7 jest całkiem fajna. I mam nadzieję że VW dojdzie kiedyś z aktualizacjami softu do poziomu Tesli :)
stylistyka nie jest najistotniejszą zaletą tego auta ale przynajmniej mnie nie razi jak np. w id.4. Niemniej do sprzedaży wchodzi właśnie wersja kombi i jest tańsza od liftbacka (prawdopodobnie będą obniżki cen liftbacka za niedługo) więc nawet wygląd będzie ok.
 

Attachments

  • komb.jpg
    komb.jpg
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 70
  • seda.jpg
    seda.jpg
    94,8 KB · Liczba wyświetleń: 66

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji

4AD

EV car user
Szanowni forumowicze!

Rozważam zakup (czy też raczej leasing) id.7. Prośba o wskazanie wad pojazdu z Waszego punktu widzenia bowiem po oględzinach w salonie ja wad nie dostrzegam. Stylistyka rzecz gustu więc o to nie pytam.
Plusy:
1. wyposażenie (ogrzewana przednia szyba, matrixy, elektryczne fotele z masażem i wentylacją, ogrzewana przednia szyba, wyświetlacz kierowcy + HUD),
2. 6,5 s. do setki, napęd na tył. Mogłoby być lepiej ale nie jest źle,
3. 600 km WLTP.

Minusy:
1. skromny ekran kierowcy,
2. minimalistyczne wnętrze,
3. dotykowe przyciski na kierownicy,
4. brak bagażnika z przodu (dla mnie zupełnie nieistotne),
5. cena ale leasing VW wychodzi dobrze.

Jedyna alternatywa jaką widzę to Scenic ale suvów/crossoverów nie znoszę a i osiągi znacząco słabsze. ioniq6 też sporo kosztuje a wyposażenie i zasięg ma skromniejsze. Inna alternatywa to plugin. Passat plugin ma ponad 100 km zasięgu a rata wyniesie 2539 zł brutto (id.7. 3372 zł brutto). Obiektywnie paliwa za 800 zł miesięcznie na trasach nie przepalę.

Jakie są wady id.7. według Was? czy jest coś lepszego?
Opinie o VW z niemieckiego forum…. So VW are postponing production of the ID7. They are beginning to sound like the Nokia of the automotive world. Poor software, better competitor products coming to market and slow to respond or fix internal problems. Opinia Bjorna Nylanda, który zachwyca się ID7 i jego zawieszeniem niewiele wnosi, zachwalał wcześniej Nio i inne wynalazki. Id7 pomimo nowych silników nadal nie jest wolny od wad softu, to też wykazał Biorn, Chińczycy, którzy jako piersi zapoznali się z Id7 nie wykazali się zainteresowaniem, choć u nich to auto kosztuje 130tyś. a nie 280tyś. zł. Co mnie odrzuca: prędkość max. tylko 180km/h, bateria 91kWh w tej samej technologii co cała platforma 400V, spodziewana znaczna degradacja baterii w porównaniu do Tesli lub Hyundai/Kia. Warto spojrzeć na id7 wyłączając reklamy Auto Świata, i wszechobecnych reklam producenta… np.

Volkswagen's new ID7 electric car is a sales disaster https://www.youtube.com/@electricviking

 

mecekbomba

Fachowiec
Opinie o VW z niemieckiego forum…. So VW are postponing production of the ID7. They are beginning to sound like the Nokia of the automotive world. Poor software, better competitor products coming to market and slow to respond or fix internal problems. Opinia Bjorna Nylanda, który zachwyca się ID7 i jego zawieszeniem niewiele wnosi, zachwalał wcześniej Nio i inne wynalazki. Id7 pomimo nowych silników nadal nie jest wolny od wad softu, to też wykazał Biorn, Chińczycy, którzy jako piersi zapoznali się z Id7 nie wykazali się zainteresowaniem, choć u nich to auto kosztuje 130tyś. a nie 280tyś. zł. Co mnie odrzuca: prędkość max. tylko 180km/h, bateria 91kWh w tej samej technologii co cała platforma 400V, spodziewana znaczna degradacja baterii w porównaniu do Tesli lub Hyundai/Kia. Warto spojrzeć na id7 wyłączając reklamy Auto Świata, i wszechobecnych reklam producenta… np.

Volkswagen's new ID7 electric car is a sales disaster https://www.youtube.com/@electricviking

o tak problemy z software bo raz wskazywał mile a raz kilometry. przeżyję. ważne że się nie wiesza. Mam obecnie starszą wersję tegoż software w octavi i nie mam powodów do narzekań. Zresztą kupuję samochód a nie telefon. Zawieszenie, lepsza od Tesli ergonomia i niskie zużycie prądu ma większe znaczenie niż software. Prędkość maksymalna? I tak przy zużyciu prądu w elektrykach nikt się do niej nawet nie zbliży. Degradacja baterii to już jakiś żart, akurat w id.3. nie obserwowano nadzwyczajnej degradacji na tle konkurencji. Bateria tak na marginesie ma inną pojemność. co mi z instalacji 800 v? możliwość użytkowania ładowarek których u nas nie ma? id.7. rozpędza się do 180 kwh a najpopularniejsza sieć ładowarek ma 150 kwh max. Hyundai ma tak słabe zasięgi że w ogóle nie biorę tej marki pod uwagę, robią prądożerne dziwadła na kołach. Ciekawe że na tym niemieckim forum mówi się o mocniejszej konkurencji ale jak przychodzi co do czego to vw okazuje się jej nie mieć.
 

nabrU

Moderator
id.7. rozpędza się do 180 kwh a najpopularniejsza sieć ładowarek ma 150 kwh max. Hyundai ma tak słabe zasięgi że w ogóle nie biorę tej marki pod uwagę, robią prądożerne dziwadła na kołach. Ciekawe że na tym niemieckim forum mówi się o mocniejszej konkurencji ale jak przychodzi co do czego to vw okazuje się jej nie mieć.

Za to powinien być ban dla właściciela EV o_O:eek:
 
Top