Wallbox 7,4kW w garażu i jego wymagania

krzyss

Pionier e-mobilności
Ale za te 1800 zeta masz golasa - np. ustawianie 'mocy' ładowania odbywa się za pomocą DIPa. Nie ma ekranu, nie ma zliczania pobranej energii, nie ma wifi (ale oczywiście wszystko można dokupić - tyle że wtedy robi się grubo).. właściwie nic nie ma. I tylko taka wersja jest w promocji 🤣 Jak dla mnie trochę mało użyteczna - chyba wolałbym ten sprzęt od Tesli za 2400 albo i nawet za 2900.
Na dodatek musisz brać tego wallboxa w momencie zakupu auta - mi obiecywano (bo w momencie zakupu nie było nic wiadomo o szczegółach) że będę mógł sobie go później dokupić - ale podczas ostatniej wizyty w KIA się okazało, że jest po ptokach.

Pozdrawiam
W teslwym WB tez w sumie nic nie ma. Tyle ze moc mozesz sobie ustawic sam z poziomu telefonu.
 

JareG

Pionier e-mobilności
W teslwym WB tez w sumie nic nie ma. Tyle ze moc mozesz sobie ustawic sam z poziomu telefonu.
Dla mnie to już coś, takie ustawianie mocy. Ale nie byłem w stanie wycisnać szczegółów odnośnie tych wallbox'ów od KIA w salonie, a coś mi się wydaje że nawet stosowne/odpowiednie zabezpieczenia pprądowe (które w Tesli są wbudowane) trzeba sobie dokupywać:
.. i rzućcie okiem na opcje. A potem na to, jak się zmienia cena :LOL:

Pozdrawiam
 

elveh

Posiadacz elektryka
No cóż. Tak to niestety jest na tym świecie, że nic nie ma za darmo a często mamy tendencję do powierzchownego oceniania spraw i faktów oraz porównywania gruszek do jabłek.

Faktycznie ilość opcjonalnych elementów jest duża i wygląda na to że przy aktywowaniu kompletu opcji cena może mocno odbiegać od tej tutaj podawanej.

Dla mnie to już coś, takie ustawianie mocy. Ale nie byłem w stanie wycisnać szczegółów odnośnie tych wallbox'ów od KIA w salonie, a coś mi się wydaje że nawet stosowne/odpowiednie zabezpieczenia pprądowe (które w Tesli są wbudowane) trzeba sobie dokupywać:
.. i rzućcie okiem na opcje. A potem na to, jak się zmienia cena :LOL:

Pozdrawiam
 

JareG

Pionier e-mobilności
No cóż. Tak to niestety jest na tym świecie, że nic nie ma za darmo a często mamy tendencję do powierzchownego oceniania spraw i faktów oraz porównywania gruszek do jabłek.
Dlatego ja lubie zapytać fachowca. Próbowałem takowego znależć w salonie KIA, ale bez efektu :LOL: Oni nawet nie wiedzą, co sprzedają.. niestety. Czuję się nieco zrobiony w jajo, bo mi obiecywano że będę mógł wallboxa kupić później (a to oni nie mieli go na stanie, albo nie byli wtedy w stanie zamówić), a teraz się okazało, że nic z tego nie będzie.
Faktycznie ilość opcjonalnych elementów jest duża i wygląda na to że przy aktywowaniu kompletu opcji cena może mocno odbiegać od tej tutaj podawanej.
Jako niefachowiec, z wykształcenia historyk, po analizie (słabo) dostępnych materiałów źródłowych (poprzedzonych dogłebną kwerendą), stawiam dwie tezy:
1. To, co KIA proponuje za ~1800 zeta nie jest warte tych pieniędzy, szczególnie w porównaniu do np. w/w wallboxa Tesli (albo np. do evse Khons).
2. Ta promocja to robienie ludzi w jajo, bo kupując wallboxa chcemy mieć przynajmniej dobrze zabezpieczone urządzenie (nawet jeśli bez bajerów) - a tu za 1800 zeta mamy urządzenie bez zabezpieczeń, skoro trza je sobie dobrać jako opcja (dodatkowo płatna); dodatkowo tego promocyjnego sprzęta zamawia się w momencie zakupu, a w salonie nikt nie potrafił doradzić odpowiedniej konfiguracji.. i powiedzieć, ile będzie kosztowała.. i czy będzie można dobrać opcje do sprzętu promocyjnego (czyli promocyjna baza + już niepromocyjne opcje).

Pozdrawiam
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ale za te 1800 zeta masz golasa - np. ustawianie 'mocy' ładowania odbywa się za pomocą DIPa. Nie ma ekranu, nie ma zliczania pobranej energii, nie ma wifi (ale oczywiście wszystko można dokupić - tyle że wtedy robi się grubo).. właściwie nic nie ma. I tylko taka wersja jest w promocji 🤣 Jak dla mnie trochę mało użyteczna - chyba wolałbym ten sprzęt od Tesli za 2400 albo i nawet za 2900.
A ja przenośnego Zencara za podobną, albo nieco wyższą cenę.
 

JareG

Pionier e-mobilności
A ja przenośnego Zencara za podobną, albo nieco wyższą cenę.
Ja kupiłem Khons'a 22kW za 2200 zeta - czyli w sumie nie tak znów duzo więcej niż Zencar 11kW :)

Pozdrawiam
 

Cav

Pionier e-mobilności
Zdecydowanie dobra cena.
Ma już przejściówki na Shuko np?

Tylko kable chyba nieco grube, w porównaniu do urządzeń 11 kW?
A to jednak ma być mobilne....
 

JareG

Pionier e-mobilności
Zdecydowanie dobra cena.
Zaraz po zakupie skoczyła na 2600
Ma już przejściówki na Shuko np?
Nie, to nie jest Juice Booster.. ale można sobie dokupić, albo dać do zrobienia (ja tak zrobiłem)
Tylko kable chyba nieco grube, w porównaniu do urządzeń 11 kW?
A to jednak ma być mobilne....
Kabel jest gruby, to fakt... ale daje się zwinąć w dość zgrabną formę, i nie zajmuje to wiele miejsca - np. mieści się pod podłogą bagażnika, w jakieś mniej niż połowa części (mam tam też kabel 32A>230V, 32A>16A, dojazdówkę 17", podnośnik do kół, klucz, kabel 22kW, i to, co daje producent).

Pozdrawiam
 

Cav

Pionier e-mobilności
Nie, to nie jest Juice Booster.. ale można sobie dokupić, albo dać do zrobienia (ja tak zrobiłem)
Zencara od razu możesz kupić (w opcji) z taką przejściówką.
Ale wtedy kosztuje o 2-3 stówki więcej.
 
Top