Wallbox do domu z OCPP

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Witam, chcę zamontować u siebie wallbox
Do ładowania auta.
Najistotniejsze jest to, aby wspierał protokół OCPP
Taki do komunikacji auta z wallbox
+ modbus TCP, żeby mieć te wszystkie informację w swoim systemie który będzie tworzył statystyki i zarządzał zdalnie wszystkim. Lub ręcznie/głosowo.
Właściwie jakkolwiek. A do tego konieczne jest wsparcie OCPP.

Tesla Wallbox tego nie ma.

maja takie:

Spoko. A ma ktoś któryś z nich i mógł by polecic? Ewentualnie jakiś inny który ma wsparcie?
Liczę na ciekawą dyskusję, bo to też jest dość ciekawa opcja.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Last edited:

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Edytowałem listę, dodałem wersję protokołu. Najnowa to 2.0.1 chyba.
Szukam czegoś z nowszym. A to chyba tylko Aliexpress i Alibaba niestety. Ale może... ktoś coś wie.

Póki co Pulsar wygląda rozsądnie cenowo.
 

vista-LASH-resident

Posiadacz elektryka
Trochę na około, ale Tesla Wall Connector gen 3 można zintegrować z Home Assistantem. Możesz potem z HA wystawić dane po interesującym Cię protokole, zebrać do bazy danych czy coś.
Z wad- WCg3 nie umożliwia sterowania maksymalnym prądem.
1703714182730.png
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
To mało... tyle to każdy wallbox proponuje.
Ocpp daje % naładowania auta. Rozpoznaje auto, albo chociaż identyfikator. Pokazuje ile Wh pozostało do naładowania do pełna.

W dodatku pelne balansowanie obciążenia faz.
Co w połączeniu z PV i trybem off grid można ladnie zgrać.
Nie wspominając o V2G.

Tesla wallbox to zwykły wallbox. Nic specjalnego.
Gdyby odczytywał tez stan licznika to było by rewelacyjnie. Ale tego raczej nie będzie... bo wtedy można by wykorzystywać dane do niecnych celów.
 

Vangass

Posiadacz elektryka
To mało... tyle to każdy wallbox proponuje.
Ocpp daje % naładowania auta. Rozpoznaje auto, albo chociaż identyfikator. Pokazuje ile Wh pozostało do naładowania do pełna.

W dodatku pelne balansowanie obciążenia faz.
Co w połączeniu z PV i trybem off grid można ladnie zgrać.
Nie wspominając o V2G.

Tesla wallbox to zwykły wallbox. Nic specjalnego.
Gdyby odczytywał tez stan licznika to było by rewelacyjnie. Ale tego raczej nie będzie... bo wtedy można by wykorzystywać dane do niecnych celów.
Tak jak napisał @vista-LASH-resident WC3 można zintegrować z HA albo Openhab (ja tak mam) i tak samo można zrobić z autem Tesli. Ale nie daje to pełnych możliwości OCPP, a zwłaszcza w przypadku aut nie-Tesla podpiętych do WC3. Chociaż do balansowania PV to powinno wystarczyć.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Wniosek Auto + ładowarka z OCPP powinna być dobrym wyborem.
No nic trzeba trzymać rękę na pulsie, może w końcu coś ciekawego w dobrej cenie się pojawi. Jeszcze mam czas
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jeśli bawisz się HA to przecież auto może bezpośrednio do HA raportować stan baterii, licznika, etc. To już wystarczy żeby zrobić całą resztę (zmiana prądu ładowania w zależności od produkcji PV, czy co tam już lubisz). Wiem, że trzeba trochę podłubać, ale mam tak zrobione i działa całkiem przyzwoicie. Z minusów - gdy zmienisz auto to musisz kolejne znowu odpowiednio zintegrować z HA. Obecnie mam tak zrobionego Mach-E i Leafa.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Ja mam Pulsara Plus (kupiłem używkę za 800zł) do tego apka chargehq i można integrować się z falownikami różnych firm i automatyzować ładowanie ze słońca z nadwyżek bez zakupu dodatkowego sprzętu.
 

Attachments

  • 2023-12-28 10_39_12-Window.jpg
    2023-12-28 10_39_12-Window.jpg
    38,9 KB · Liczba wyświetleń: 20

elveh

Posiadacz elektryka
Wniosek Auto + ładowarka z OCPP powinna być dobrym wyborem.
No nic trzeba trzymać rękę na pulsie, może w końcu coś ciekawego w dobrej cenie się pojawi. Jeszcze mam czas
Sprawdź sobie specyfikację Zaptec'a.

Przy czym pisałeś o "procencie naładowania auta" odnosząc to do OCPP. To nie do końca tak jest. To że OCPP taką informację może przenieść na interfejsie EVSE<>OCP to nie znaczy że samo EVSE je ma. Na dzisiaj Mode 3, czyli wallboxy zwykle tego nie mają - a nie mają tego gdyż potrzebują do tego dodatkowej komunikacji z samochodem (ISO 15118).

Zatem jeśli zależy Ci na tym konkretnie, to musisz zwrócić uwagę czy stacja ma ISO 15118 albo czy przynajmniej na teraz jest ISO 15118 ready. W praktyce musi mieć na pokładzie konwerter PLC - lub inaczej modem PLC.

Odnosząc się do naszych stacji, to tylko model PRO ma PLC a Go nie ma.

Pisałeś też o "pelne balansowanie obciążenia faz.". To też jest bardzo specyficzny temat i tylko Zaptec Pro potrafi to zrobić w pełni - czyli przełączyć pojazd z ładowania 3Fazowego na 1Fazowe i wybrać najmniej obciążoną fazę. Ogólnie temat zarządzania mocą / per faza jest zasadniczo niezaadresowany na poziomie standardu dla EVSE Mode 3.
 
Top