Weekend w Zakopanem? Jedź dizelkiem. Szybciej i taniej!

Michal

Moderator
Kurde ale to jak on to zrobił, że ładował 40 kW DC przy 23C temp baterii i nie grzało?
 

Michal

Moderator
Nie wiem :)
Jedyne co mi do glowy przychodzi to napięcie na stacji 350V ?
Może typ Baterii. Chociaż Ty chyba masz LG...
Ja na Panasonic nie mam za bardzo okazji sprawdzić, bo nie ładowałem się na słabym DC już chyba z pół roku. Tylko SuC zaliczam na trasach.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
O niczym to nie dowodzi. Mam stacje 50kW od GW i grzeje
Jak to nie dowodzi, wystarczy znaleźć jeden przypadek że nie grzeje żeby obalić tezę że grzeje zawsze I taki przypadek jest w drugiej czesci filmu
Bateria ma 23 stopni, SOC 23%, ładowanie ponad 40kW i nie grzeje,
ale w pierwszej części filmu grzeje przy parametrach:
SOC 61% 13 stopni na baterii

Nie mam pojecia jaka tam logika siedzi, może taka że jak już zacznie grzac to grzeje do 50C. Nigdy nie ładowałem się na wolnym DC, ale z tego co widziałem to Tesla nie ładuje baterii wcale gdy jej temperatura jest ujemna i zawsze przy ładowaniu grzeje baterie przynajmniej do 10 stopni, w trakcie jazdy stara sie trzymać ponad 15 stopni
 

Attachments

  • heat.PNG
    heat.PNG
    927,9 KB · Liczba wyświetleń: 1
  • heat1.PNG
    heat1.PNG
    1 MB · Liczba wyświetleń: 8

krzyss

Pionier e-mobilności
Może typ Baterii. Chociaż Ty chyba masz LG...
Ja na Panasonic nie mam za bardzo okazji sprawdzić, bo nie ładowałem się na słabym DC już chyba z pół roku. Tylko SuC zaliczam na trasach.
Ja mam panasonica.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jak to nie dowodzi, wystarczy znaleźć jeden przypadek że nie grzeje żeby obalić tezę że grzeje zawsze I taki przypadek jest w drugiej czesci filmu
Bateria ma 23 stopni, SOC 23%, ładowanie ponad 40kW i nie grzeje,
ale w pierwszej części filmu grzeje przy parametrach:
SOC 61% 13 stopni na baterii

Nie mam pojecia jaka tam logika siedzi, może taka że jak już zacznie grzac to grzeje do 50C. Nigdy nie ładowałem się na wolnym DC, ale z tego co widziałem to Tesla nie ładuje baterii wcale gdy jej temperatura jest ujemna i zawsze przy ładowaniu grzeje baterie przynajmniej do 10 stopni, w trakcie jazdy stara sie trzymać ponad 15 stopni
Ja tam sie nie spotkalem jeszcze zeby nie grzal, mysle ze to co aktualizacje sie moze zmieniac wiec nasze gadanie to moze byc guzik warte :)
 

Michal

Moderator
Ja mam panasonica.
Nie pamiętałem :p
Bjorn prawie na pewno to sprawdzał na LG. Może tu jest jakaś różnica i Panasonic dla zmniejszonej degradacji potrzebuje znacząco wyższych temperatur?
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Dwa ładowania na Lidlu. Wykresy z teslalogger. Trochę grzeje, trochę nie grzeje.
Ciężko z tych wykresów ocenić ile mocy idzie na grzanie.
TM3LR 2021Q4 LG 82kWh
 

Attachments

  • 24E81B09-3447-4B16-AB9B-49A7E9E9D446.jpeg
    24E81B09-3447-4B16-AB9B-49A7E9E9D446.jpeg
    170,8 KB · Liczba wyświetleń: 14
  • F800C8B5-D387-41CD-9758-7AD2FBDF88B9.jpeg
    F800C8B5-D387-41CD-9758-7AD2FBDF88B9.jpeg
    339,6 KB · Liczba wyświetleń: 19
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Teraz zglupialem :)
Dzis z poziomem 18% i temperatura 9 stopni podjechalem na GW 50kW.
I grzal tylko do 44 stopni.
Gdzie jeszcze tydzien temu na innym GW 50kW grzal do 55stopni.
To jest takas niewiadoma :)
 
Top