Welcome package - Jakie adaptery w standardzie? Pakiet powitalny

slaveq

Pionier e-mobilności
Na drugiej stronie półki cenowej ;) jest chyba coś takiego:


ale to trzeba poczekać aż stanieją tego typu komplety ;)
Ja mam jeszcze nrgkick.com z przejściówkami na 3F 32A i 3F 16A i jest spoko w trasie, apka też daje radę chociaż teraz już po ostatnich aktualizacjach gdzie z poziomu apki od tesli mogę sobie sterować napięciem traci na znaczeniu.
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Każdy ma inną sytuację, potrzeby i sposób użytkowania pojazdu. Niektórzy nigdy nie użyją mobilnego EVSE (bo mają wall connector a w trasie superchargery), inni używają mobilnego EVSE do ładowania w domu bo 1x230V 10-13A spokojnie wystarcza by w nocy samochód się ogarnął.
No i cała rzesza ludzi, którzy są gdzieś po środku.

W sumie z mobilnym EVSE to trochę tak jak z łańcuchami śniegowymi, jedni bez nich nie dadzą rady wyjechać z domu, inni mogą polegać na infrastrukturze, bo im drogowcy odśnieżą, a jeszcze inni na co dzień mają suche drogi, ale czasami jadą w góry do swojej chatki i tam może się zdarzyć, że śnieg napada, a nie chcą zostać na lodzie ;-)
 

slaveq

Pionier e-mobilności
W sumie z mobilnym EVSE to trochę tak jak z łańcuchami śniegowymi, jedni bez nich nie dadzą rady wyjechać z domu, inni mogą polegać na infrastrukturze, bo im drogowcy odśnieżą, a jeszcze inni na co dzień mają suche drogi, ale czasami jadą w góry do swojej chatki i tam może się zdarzyć, że śnieg napada, a nie chcą zostać na lodzie ;-)
Z doświadczenia powiem, że wyjazdy na wczasy w Bieszczady czy np. na pojezierze Drawskie bez mobilnego Evse może być trudne jeśli nie niewykonalne. Jeszcze polecam się wyposażyć w przedluzacz 10m minimum najlepiej 3-fazy :).

W tym roku miałem kilka wyjazdów i w zasadzie każdy był z niespodzianką a to dogadałem się z właścicielami pensjonatu w sprawie ładowania, podpinam się na 3fazy a tu samochód wybija korki :) uratowało mnie wtedy wolne ładowanie ze zwykłego gniazda na przedłużaczu.

Niestety infrastruktura raczkuje i myślę że jeszcze przez kilka lat zestaw kabli będzie obowiązkowy.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Na drugiej stronie półki cenowej ;) jest chyba coś takiego:


ale to trzeba poczekać aż stanieją tego typu komplety ;)
Za 3200pln można kupić używkę. Sam mam podobną, chwalę bardzo :)
 

Michal

Moderator
[EDIT: Uwaga - nakłamałem tutaj, bo w sklepie tesla jest UMCv2 (jednofazowy), a ja kupiłem i pisałem o UMCv1 - to on było trójfazowy]

Moim zdaniem cenowo super wypada [UMCv2] - widzę, że na sklepie DE sam EVSE po przeliczeniu na PLN i z polskim VAT-em wychodzi teraz 1650 zł, a końcówki np. niebieskie wychodzą po 220 zł.
Ja za nowy z salonu zapłaciłem 2300 zł za EVSE + 450 zł za końcówkę trójfazową 16A. Jak chciałem więcej końcówek, to każda kosztowała około 400-450 zł ale stwierdziłem, że resztę można pewnie już dorobić samemu za kilkadziesiąt złotych sztuka (wychodzi około 50-60zł sztuka). Ja do tej pory dorobiłem sobie przejściówkę na:
  • złącze trójfazowe z 4-ma bolcami zamiast 5 - mam takie u rodziców i polecam dorobić bo występuje często w PL, a nie ma tego nawet w pełnym zestawie Juice-boostera,
  • zwykłą dużą mufę trójfazową 32A - mam takie u teściów
Miałem w planie dorobienie na te niebieskie złączki pod kampery (16A i 32A), ale nie wiem czy to zadziała i pod którą fazę się podłączyć, żeby zadziałało - zakładam, że powinno działać i pewnie można pod dowolną fazę ale nie sprawdzałem. Trochę żałowałem, że nie dorobiłem tych niebieskich podczas pobytu we Florencji, bo tam na miejskim parkingu były takie wtyki, a auto stało 3 dni nie ruszane - opis gdzie i o co chodzi w innym wątku [tutaj]. Przed następnym sezonem na pewno sprawdzę i dorobię ;) Nawet jak nie da się tego podpiąć pod czerwoną mufę, to można dorobić przejściówkę z niebieskiego na Schuko i ładować (może raczej podtrzymywać) sobie 13A na takim parkingu dołączonym do auta EVSE.

Mam nadzieję, że nie muszę o tym wspominać ale z przejściówkami własnej roboty trzeba uważać na deszcz/wodę. Całość powinna się znajdować pod daszkiem i nie na ziemi. Tylko oryginalny kabel jest odporny na warunki atmosferyczne i może dochodzić do auta ;)
 
Last edited:

JareG

Pionier e-mobilności
Za 3200pln można kupić używkę. Sam mam podobną, chwalę bardzo :)
Była nawet oferta bez licytacji za 2350 zł, z 2-3 końcówkami, powystawowa. Co jakis czas na Allegro pojawiają się oferty licytacji takich używanych 2-4 wtyczkowych Juice Booster'ów, najtańszy jaki widziałem poszedł za ~1800 zł. Wszystkie mają gwarancję ok. 1 miesiąca. Trzeba sobie zapolować, jest szansa :)
Ale i tak wybrałem Khons'a 22kW

Pozdrawiam
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Była nawet oferta bez licytacji za 2350 zł, z 2-3 końcówkami, powystawowa. Co jakis czas na Allegro pojawiają się oferty licytacji takich używanych 2-4 wtyczkowych Juice Booster'ów, najtańszy jaki widziałem poszedł za ~1800 zł. Wszystkie mają gwarancję ok. 1 miesiąca. Trzeba sobie zapolować, jest szansa :)
Ale i tak wybrałem Khons'a 22kW

Pozdrawiam
Te używki działają bez zarzutu. Jest też możliwy update firmware'u u producenta, koszt ok 100EUR plus wysyłka w do magazynu w DE.
 

Seba020

Zadomawiam się
[...] pojezierze Drawskie [...]
Polecam każdemu.

[...]
W tym roku miałem kilka wyjazdów i w zasadzie każdy był z niespodzianką a to dogadałem się z właścicielami pensjonatu w sprawie ładowania, podpinam się na 3fazy a tu samochód wybija korki :) uratowało mnie wtedy wolne ładowanie ze zwykłego gniazda na przedłużaczu.
[...]
W Tesli (i co raz większej liczbie modeli, np. ID3) jest możliwość ograniczenia prądu ładowania z poziomu auta, nawet przy ładowaniu z 3-ech faz. Można wtedy "brać" np. po 9A z każdej z trzech faz.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Polecam każdemu.


W Tesli (i co raz większej liczbie modeli, np. ID3) jest możliwość ograniczenia prądu ładowania z poziomu auta, nawet przy ładowaniu z 3-ech faz. Można wtedy "brać" np. po 9A z każdej z trzech faz.
dokładnie tak robie gdy ładuje się w dziwnych miejscach, ograniczam do 9A w razie gdyby mieli 10A bezpieczniki :). wakacje w bieszczadach i w tydzień góralowi pobrałem 150KWh w ten sposób :) nie wiedział ile chce za to pieniędzy więc mu zostawiłem 150zł
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Polecam każdemu.


W Tesli (i co raz większej liczbie modeli, np. ID3) jest możliwość ograniczenia prądu ładowania z poziomu auta, nawet przy ładowaniu z 3-ech faz. Można wtedy "brać" np. po 9A z każdej z trzech faz.
Przepraszam nie doprecyzowałem, wybijał akurat wyłącznik różnicowo-prądowy, nie była to kwestia natężenia prądu. O tym wiem i zawsze zaczynam od 10A i idę w górę :).
 
Top