Wiemy, ilu właścicieli elektryka wróciłoby do auta spalinowego.

Ratt

Posiadacz elektryka
Jaki odsetek użytkowników ma takie możliwości?
Wiesz, że firmy miały już przyjemność płacić nawet powyżej 3 zł za 1 kWh?
Wprost proporcjonalny do chęci. Teraz z programem dofinansowania 50% instalacji FV z magazynem dla spółdzielni i wspólnot co bardziej inteligentni i rozgarnięci już przykryli całe swoje dachy panelami a niektórzy nawet elewacje.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Czytam właśnie inny temat: Jak założyć własną ładowarkę w spółdzielni. Najwyraźniej usilnie starającym się założyć te ładowarki brakuje chęci.
 
Last edited:

Kierowca23

Posiadacz elektryka
W badaniu "wzięło udział około 23 tys. osób z 18 krajów".
W krajach Zachodnich sieć ładowarek i infrastruktura jest dużo bardziej rozbudowana niż tutaj.
Np. w takiej Francji prąd generują z atomu, chyba całkiem niezależnie od innych krajów, bez kar za emisję CO2, a w większych miastach małe punkty ładowania 3,7 kW stoją przy ulicach tak jak u nas słupki do poboru opłat, prąd podobno tańszy niż u nas.

Ciekawe jak takie badania wyszłyby w PL ?
Temat dyskusyjny :)
Jak dla mnie EV jest idealne do jazdy po mieście i na krótkie trasy (<180 km). Po prostu bajka. Jako 2. lub 3. auto w rodzinie.
Ale na długie trasy, albo w zimę, wracam do auta z ICE, które ma ~600 km zasięgu w realu (a nie tylko na reklamach) i nie wymaga przymusowych postojów na ładowanie co <200km jak przyjdzie zimno.
Wiem, "liść 2" to auto miejskie, z minionej generacji, przedpotopowe, itp. Ale wydawanie >200k na 5-osobowy, ciężki samochód klasy średniej, tylko aby miał większy zasięg, wydawało mi się absurdem (i nadal tak uważam).
 

zlp

Pionier e-mobilności
Jak dla mnie EV jest idealne do jazdy po mieście i na krótkie trasy (<180 km). Po prostu bajka. Jako 2. lub 3. auto w rodzinie.
To może być 1 i 2 auto, robiące największe przebiegi + ICE, najlepsze w trasy.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Starzy prosumenci nie potrzebują magazynu, chociaż co niektórzy też mają. Wystarczy dodatkowe 2kWp paneli aby mieć prąd na jakieś 10 000km.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Ciekawe, jak dużo trzeba, aby prąd był po 5 złotych i jak deklarowalibyście w takim przypadku.
Jakoś nie jest, nie był i nie zapowiada się by się to szybko zmieniło.

Wręcz odwrotnie, coraz więcej prądu w Polsce produkujemy z odnawialnych źródeł(wg. danych pse)

Inwestycje na horyzoncie wyglądaja ciekawie.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
13.16 kWp. W drodze kolejne 15 :)
Da się? Da się :)

Bardzo szanuję. Nie tylko produkujesz prąd gdzie jest najbardziej potrzebny, ale też robisz dobry wzór dla innych.
 
Top