W badaniu "wzięło udział około 23 tys. osób
z 18 krajów".
W krajach Zachodnich sieć ładowarek i infrastruktura jest dużo bardziej rozbudowana niż tutaj.
Np. w takiej Francji prąd generują z atomu, chyba całkiem niezależnie od innych krajów, bez kar za emisję CO2, a w większych miastach małe punkty ładowania 3,7 kW stoją przy ulicach tak jak u nas słupki do poboru opłat, prąd podobno tańszy niż u nas.
Ciekawe jak takie badania wyszłyby w PL ?
Temat dyskusyjny

Jak dla mnie EV jest idealne do jazdy po mieście i na krótkie trasy (<180 km). Po prostu bajka. Jako 2. lub 3. auto w rodzinie.
Ale na długie trasy, albo w zimę, wracam do auta z ICE, które ma ~600 km zasięgu w realu (a nie tylko na reklamach) i nie wymaga przymusowych postojów na ładowanie co <200km jak przyjdzie zimno.
Wiem, "liść 2" to auto miejskie, z minionej generacji, przedpotopowe, itp. Ale wydawanie >200k na 5-osobowy, ciężki samochód klasy średniej, tylko aby miał większy zasięg, wydawało mi się absurdem (i nadal tak uważam).