Wrażenia TM3 LR podróż Polska Hiszpania

RafalO

Zadomawiam się
Jestem właśnie w podróży niedawno odebranym LR z Warszawy do poludniowej Hiszpanii.

Przemyślenia po ponad 2k km.
Jazda jest wolniejsza o jakieś 2h dziennie na 1100km niż gdy pokonywałem tę trasę spalinowka.
Opłaca się utrzymywac prędkość około 120km/h i na maxa optymalizować ładowanie.
Szybsza jazda i częstsze wizyty na SC wychodzą wolniej i drożej.
Mega przewaga Tesli jest sieć SC. Ładowanie się gdzie indziej to udreka. Przed Kostomlotami musiałem złapać kilka kW. Greenway nie ruszył. Tauron ledwo. Wszystkie wolne. Przy SC V3 to przepaść.
Jeśli chcesz jeździć w trasę EV jedynym wyborem na dziś jest Tesla.
 

Sfotek

Posiadacz elektryka
Jestem właśnie w podróży niedawno odebranym LR z Warszawy do poludniowej Hiszpanii.

Przemyślenia po ponad 2k km.
Jazda jest wolniejsza o jakieś 2h dziennie na 1100km niż gdy pokonywałem tę trasę spalinowka.
Opłaca się utrzymywac prędkość około 120km/h i na maxa optymalizować ładowanie.
Szybsza jazda i częstsze wizyty na SC wychodzą wolniej i drożej.
Mega przewaga Tesli jest sieć SC. Ładowanie się gdzie indziej to udreka. Przed Kostomlotami musiałem złapać kilka kW. Greenway nie ruszył. Tauron ledwo. Wszystkie wolne. Przy SC V3 to przepaść.
Jeśli chcesz jeździć w trasę EV jedynym wyborem na dziś jest Tesla.
A jak wrazenia pod wzgledwm komfortu - autopilot, glosnosc? Ja po przesiadce na aktywny tempomat drastycznie odczulem roznice na plus w komforcie i mniejszym zmeczeniu.
 

RafalO

Zadomawiam się
Powyzej 130km/h robi sie dosc glosno. Szumy powietrza daja sie we znaki. Odglosy toczenia mocno zalezne od asfaltu.
Predkosciomierz w TM3 nie zawyza, pokazuje prawie idealnie predkosc ktora jedziemy. Na liczniku 130, GPS pokazuje 129-130.
Autopilot wygodny, jednak na kretych hiszpanskich autostradach w gorach nie radzil sobie. Boi sie zakretow, zwalnia, ciagle prosi o trzymanie kierownicy. Momentami pewniej sie czulem przejmujac kierowanie. Na prostszych odcinkach jest w zupelnosci wystarczajacy, mozna sie zrelaksowac.
Bardzo dobrze dziala funkcja szacujaca stan baterii na jakim dojedziemy na kolejna ladowarke. Uwzglednia dystans ale tez uksztaltowanie terenu, podjazdy. Spokojnie ruszalem na planowanych 5% i dojezdzalem do celu.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jestem właśnie w podróży niedawno odebranym LR z Warszawy do poludniowej Hiszpanii.

Przemyślenia po ponad 2k km.
Jazda jest wolniejsza o jakieś 2h dziennie na 1100km niż gdy pokonywałem tę trasę spalinowka.
Opłaca się utrzymywac prędkość około 120km/h i na maxa optymalizować ładowanie.
Szybsza jazda i częstsze wizyty na SC wychodzą wolniej i drożej.
Mega przewaga Tesli jest sieć SC. Ładowanie się gdzie indziej to udreka. Przed Kostomlotami musiałem złapać kilka kW. Greenway nie ruszył. Tauron ledwo. Wszystkie wolne. Przy SC V3 to przepaść.
Jeśli chcesz jeździć w trasę EV jedynym wyborem na dziś jest Tesla.
A w Hiszpanii poza SuC cos polecisz co warto wyrobic, jakas karte itp ?
 

RafalO

Zadomawiam się
SuC sa dosc dobrze rozmieszczone przy glownych drogach. Czasem trzeba troszke zjechac z trasy ale to juz taka specyfika SuC ze nie sa przewaznie umieszczone na MOP czy stacjach. Narazie nie widze potrzeby aby korzystać z innych sieci. Jestem na etapie wyszukiwania darmowych ladowarek :)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Tak mnie naszło z rana że gdy jeszcze nie ma dużo SUC, to wybór po za MOPami ma lekki sens, bo po pierwsze mogą być to drogi płatne, a po drugie wjazdy z dróg o niższym standardzie są oddalone od siebie. I chcąc się naładować na MOPie a jadąc taką zwykłą drogą to dopiero przekichane.
Prościej i taniej zjechać w wjechać np z Autostrady, niż odwrotnie.
Ale najlepiej jakby i tu i tu.byly itd...
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Tak mnie naszło z rana że gdy jeszcze nie ma dużo SUC, to wybór po za MOPami ma lekki sens, bo po pierwsze mogą być to drogi płatne, a po drugie wjazdy z dróg o niższym standardzie są oddalone od siebie. I chcąc się naładować na MOPie a jadąc taką zwykłą drogą to dopiero przekichane.
Prościej i taniej zjechać w wjechać np z Autostrady, niż odwrotnie.
Ale najlepiej jakby i tu i tu.byly itd...
Ale z platnej autostrady zjazd i wyjazd kosztuje…
A kto z lokalsow potrzebuje SuC… potrzebuja go Ci z trasy. (Nie dotyczy mieszkancow Ciechocinka, tamci nakupili TMS i jezdza od wielu lat za darmo).
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Ale z platnej autostrady zjazd i wyjazd kosztuje…
A kto z lokalsow potrzebuje SuC… potrzebuja go Ci z trasy. (Nie dotyczy mieszkancow Ciechocinka, tamci nakupili TMS i jezdza od wielu lat za darmo).
Jak płacisz od kilometra to jakie ma to znaczenie? Kilometr więcej bo zjazd/wyjazd ?
Na MOP płacisz haracz za miejsce
 

RafalO

Zadomawiam się
Jedziesz po autostradzie, masz do zrobienia 1200km. Nie dosc ze ladowanie bedzie trwalo min 30min to jeszcze dojazd na SuC po 5min w kazda strone. No nie jest to optymalne rozwiazanie jesli chodzi o czas podrozy. Z plusow to SuC sa rozmieszczone czasem w bardzo ciekawych miejscach. Jeden z odwiedzonych byl w hotelu w srodku winnicy. Gdy nie ma pospiechu dochodzi zwiedzanie :)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jak płacisz od kilometra to jakie ma to znaczenie? Kilometr więcej bo zjazd/wyjazd ?
Na MOP płacisz haracz za miejsce
W Chorwacji wychodzi drozej zjechac i wjechac na autostrade niz przejechac kawalek bez zjazdu. Testowalem w zeszlym roku. To nie sa duze roznice 3-5zl tylko mowie ze sa.
U nas nie bardzo jest jak to policzyc bo tam gdzie sa SuC i tak autostrada sa za free.
Ale 3zl zl straty, 15minut na dojazd i zjazd, 25minut ladowanie…
Trzeba sie nie spieszyc :) ja to trenuje jako odskocznie od roboty gdzie wszystko musi byc na juz.
 
Top