Wyjazd do niemiec - Austrii Włoch Tesla jakie aplikacje jakie ładowarki i uwagi

KrzysztofFly

Moderator
Zaledwie parę dni temu wróciłem z wyjazdu do Włoch (gdzie większość trasy wiodła przez Niemcy) i rękoma i nogami mogę się podpisać pod wcześniejszymi wpisami sugerującymi ładowanie w DE na SuC. Kombinuj tylko trasę do granicy, z zachowaniem rezerwy na kolejne góra 100km (a tutaj karta GW Ci raczej wystarczy). Po przekroczeniu granicy, na ekranie Twojej Tesli, wyświetli się inny świat, gdzie samych SuC będzie wystarczająco gęsto i co najwyżej sprawdzaj czy kieruje Cię na v2 czy też na v3/v4.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
w razie "w" rozgladaj sie za aralem i ladowarkami pulse - wszystkie sa szybkie i maja czytniki kart platniczych

Zgadza się i mają moje ulubione Alpitronics'y. Niestety cena na Aral Pulse jest zaporowa bo 79 eurocentów za kWh. Więc to tylko w wypadku 'W"

1703168748537.png

Jak za dużo stacji to tez nie dobrze. Człowiek się staje wybredny, zaczyna się przesmradzanie gdzie ładniej, gdzie lepiej się najeść, itp. Najgorzej jak podjedziesz na SuC, a tam 40 ładowarek i wszystkie miejsca puste.

Heh, 40 (ładowarek) to może być za mało ;)

1703169127559.png

Po przekroczeniu granicy, na ekranie Twojej Tesli, wyświetli się inny świat, gdzie samych SuC będzie wystarczająco gęsto i co najwyżej sprawdzaj czy kieruje Cię na v2 czy też na v3/v4.

Stąd pisałem właśnie, że zero obaw. Tak naprawdę to nic poza ekranem Tesli w DE nie jest potrzebne. Reszta to backup, z którego raczej się nie skorzysta, bo i po co.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
a północ tym bardziej skoro w NO są najtańsze ładowarki w europie

Najtańsze to są chyba na Islandii (bo nawet 95gr za kWh) i taryfa jest taka sama cały dzień (y). Tyle, że tam ciężko dojechać na kołach z PL :ROFLMAO:

share_4846724766152837041.png
 

STMS

Posiadacz elektryka
Najtańsze to są chyba na Islandii (bo nawet 95gr za kWh) i taryfa jest taka sama cały dzień (y). Tyle, że tam ciężko dojechać na kołach z PL :ROFLMAO:

View attachment 15207
nie licząc darmowych na NORKAPP, Łotwie, Litwie

najtańsze poza darmowymi są w NO

w NO mi wychodziło czasami < 0,90 gr
poniżej 1 zł nie jest tam czymś wyjątkowym - teraz spokojnie znajdziesz za 2,25 NOK czyli 0,86 zł
 

Attachments

  • IMG_0191.png
    IMG_0191.png
    817,2 KB · Liczba wyświetleń: 7

Dyzio

Zadomawiam się
Dojechałem !

Napiszę jakby ktoś jechał do południowego Tyrolu we Włoszech


Stosowałem się do rad i wyszło tak :
Wyjechałem 26 grudnia gdy był niemiłosierny wiatr więc z Gdanska jadąc do Poznania obawiałem się czy Ionity będzie wolne czy sprawne bo oczywiście 50% zepsutych słupków od wielu dni więc podladowalem 5min na greenway w Gnieźnie miało być 140 było 100kw.

Ionity z paskarskimi cenami podladowalem z 30min i 5min na Orlen w Slubicach 70kw wobec deklarowanych 100 ale tak na szybko bo na siku było zatrzymanie. Potem w Niemczech Wildau 2 z 10 stanowisk Tesli zajęte , piękne 250kw na początku, zdążyłem pójść do burgery Kinga zjeść i było na dalszą trasę .

Potem SuC Hermsdorf , jest tam godzina szczytu w sensie zajęte 16 z 18 stanowisk między 14-16 potem już połowa
Tam 20 minut około

Dojechałem koło Norymbergi do hotelu Reischenschwand Dormero Schlosshotel , mają jedną ładowarkę ładowanie 15 euro bez względu na ilość kWh . Hotel super standard w super cenie około 70 euro za dwójkę , blisko trasy parking w podziemiach hotelu więc nigdzie wychodzić chodzić nie trzeba.

Następnego dnia miałem postój w SuC w Insbruku . Są tam dwa jeden kawałek przed dokładnie Hall in Tirol pod hotelem 250kw ( trzeba wjechać od ulicy pod hotel i do garażu podziemnego uwaga nawigacja Tesli pokazuje go źle na tyłach i chce przez jakieś bezdroża objeżdżać budynki , po wyjściu na miejscu jest sklep duży spożywczy i taki bar z kanapkami , prostym obiadkiem ladnienka precle itd. szybciej się naładował niż zdążyłem kupić jedzenie

Drugi SuC 150kw w Insbruku jest na parkingu hotelowym przy Media markt i centrum handlowym


Faktycznie Polska to inny świat :) gdyby tylko jeden SuC był przy Bydgoszczy na trasie i drugi koło Poznania to była by bajka

W Polsce jechałem 125km/h ale to z powodu wiatru pewnie w lepszej pogodzie było by 140, w Niemczech zgodnie z przepisami ale nie więcej niż 140

Polecam kupując winiety online dla Austrii aktywować sobie opłatę odcinkową ( zielone logo z trójkątem )
Wtedy na przełęczy brenner jedziemy skrajnie lewym pasem i szlaban automatycznie się otwiera (miałem aktywowane ale pogubiłem sie i straciłem 10min na kolejkę ale chociaż pani nie pobrała pieniędzy bo mi automatycznie pobrało :) ) bo jest słabo oznaczone są 2 zielone pasy i drugi prowadził do zamkniętej bramki :)) więc wybierajcie skrajnie lewy nawet jak wygląda jak zjazd gdzieś indziej i odseparowany jest łańcuszkami od reszty pasów.

I
 

vwir

Pionier e-mobilności
Mam trochę inne pytanie w kontekście wyjazdu do Niemiec: czy apka Tesli zainstalowana na polskim telefonie pokazuje ogólnodostępne niemieckie SuC nie-teslowcom? Czy trzeba robić jakieś czary?
 

Michal

Moderator
Mam trochę inne pytanie w kontekście wyjazdu do Niemiec: czy apka Tesli zainstalowana na polskim telefonie pokazuje ogólnodostępne niemieckie SuC nie-teslowcom? Czy trzeba robić jakieś czary?
Powinna pokazywać.
 

MarcinEV

Posiadacz elektryka
Austria, Wlochy (tam byłem) ładowanie zawsze na SC.
W Austrii raz uzylem złącza AC pod wyciągiem ChargePoint (zainstalowałem apke pod słupkiem).
Uważam, że SC w Europie zachodniej wystarczy w zupełności.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Austria, Wlochy (tam byłem) ładowanie zawsze na SC.

Ale przeczytałeś że chodzi o Mach-E.... czyli ładowanie non-Tesla?
 
Top