Wyjazd do Włoch

Ev3

Pionier e-mobilności
Ja też stwierdziłem że IONITY najlepsze, ale tu gdzie jestem bliżej mi do SC dziś ruszamy z Dolomitów do Ligurii więc powinno po drodze być trochę lepiej.
Ja już wróciłem.
Podróż autem z 800v i szybkim ładowaniem, to zupełnie inna bajka, niż było to w Soulu.
Można zakładać że jedziesz tak samo jak ice, a na kilkanaście minut potrzebne na doładowanie, to stawaliśmy zawsze (albo i na dłużej, gdy kanapki były w użyciu).

1000 km dziennie też nie jest większym problemem, choć ja akurat tak długo jeździć nie lubię.

Ale akurat wczoraj tak się przytrafiło, wraz z zakupami w Czechach i obiadkami (tradycyjnie langosz od pana pod Tesco w Brnie polecam), wyszło że nie warto robić dodatkowego noclegu, tylko dojechać wczoraj do Poznania (startowaliśmy z term w Słowenii).
 
Last edited:

PCtank

Zadomawiam się
A o co chodzi z tymi końcówkami jak chcę ładować np Hyundaia na Superchargerze?

Czy może mnie coś zaskoczyć?
Czy wystarczy że sobie wysortuję w aplikacji Tesli ładowarki dla "inny pojazd elektryczny" i będą normalne końcówki CCS ?

Dziękuję z góry za odpowiedź.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Nawiązując, włąśnie też wróciłem z Włoch. W drodze powrotnej Perugia - Katowice 1410km by było dokłądniej pokonałem w 15:45min.
Zmierzyłem też osobisty 1000km challange i nie wiem jakim cudem ale nie wyszło mi tyle co Bjorn robił. U mnie ledwo co sie zmiesciłem w 10h30min. Cała trasa to 15h45min. :S
5 ładowań, przy których 3 przeskoki po 310km, w górach troche gorzej w rejonie Villach max 250km na pełnym ładowaniu.

Mam mieszane uczucia co do TM3 na takich trasach. Brakuje mi tych 100 dodatkowych km. :S
 

Ev3

Pionier e-mobilności
5 ładowań, przy których 3 przeskoki po 310km, w górach troche gorzej w rejonie Villach max 250km na pełnym ładowaniu.
Musiałeś nieźle cisnąć, bo tyle to mi Ioniq przejeżdżał w tamtych okolicach....
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
No własnie nie, jechałem 120-130km/h. Przy Villach tesla zrobila mi numer bo miedzy ładowarkami ktore byly od siebie oddalone o 300km pokazywała mi ze dojade na 13% i dodatkowo swiecila komunikatem że żeby dojechac musze doładować auto. I przez to musiałem zatrzymać się na piąte ładowanie, bo kompletnie zbaraniałem z pewnością czy pokonam ten dystans czy nie, a była 3 w nocy :p

Dodaje screena, jak widac trip mitery, ten odcinek był jechany jako ostatnio dawało rade przejechac na jednym ładowaniu 320km jadać wlasnie 120-130km/h.

Ogólnie to nie wiem czy to już ten czas żeby nie rzucać się na takie trasy czy zmienic na coś z większym zasięgiem.
 

Attachments

  • 20250705_110032.jpg
    20250705_110032.jpg
    1,8 MB · Liczba wyświetleń: 14

Ev3

Pionier e-mobilności
Dodaje screena, jak widac trip mitery, ten odcinek był jechany jako ostatnio dawało rade przejechac na jednym ładowaniu 320km jadać wlasnie 120-130km/h.
Ale coś się nie zgadza, zużycie pokazujesz niskie, a zasięgi mówisz że takie sobie.
Bateria straciła pojemność?

No chyba że "jedno ładowanie" to u Ciebie 20-80%....
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Generalnie to mam dwa problemy z tym wyjazdem,
1. poprawne wyliczenie trasy w górach. Byłbym zadowolony gdybym zamknął wyjazd w 4 ładowaniach. Tesla słabo poradziła sobie z infomrowaniem mnie czy dojade czy nie, dawała dwie sprzeczne infomracje
2. Prędkość ładowania, miałem 210kW może miedzy 4-10% a potem coraz słabiej, najgorsze straty czasowe to powyżej 50%, gdzie była już martwica na poziomie 120kW i potem przy 60-80% 70kW. Na takich trasach gdzie jade w nocy nie oszczędzam, jeżdże w przedziale 0%-80% i czasami jak trzeba to 95% ale to juz musi być jakaś atrakcja na ładowarce bo rodzina oszaleje z nudów.

Mam 92% SoH baterii co daje realne 66kWh dostepnej pojemnosci, wiec wyniki co do tych dłuższych przelotów są zadawalające.
Do komfortowego podróżowania brakuje mi tych 20kWh baterii :S. Co zastanawia mnie czy TMX w przyszłości poradzi sobie lepiej. Czy jednak zacząć szukać jakiegoś chińczyka.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Do komfortowego podróżowania brakuje mi tych 20kWh baterii :S. Co zastanawia mnie czy TMX w przyszłośi poradzi sobie lepiej. Czy jednak zacząć szukać jakiegoś chińczyka.
W Ioniqu baterii jest nieco więcej, do tego ładowanie dużo szybsze (ponad 240 kW do 50%, a do 80% ponad 100 kW), ale z kolei większe zużycie, więc wychodzi podobnie, tylko postoje krótsze (aż za krótkie).

Ale nic więcej mi nie potrzeba, akurat pasuje do chęci rozprostowania gnatów.
W chinolu pewnie byłoby bardziej jak w Ioniqu niż w Tesli (oczywiście takim z 800V, ale jak rozumiem jakiegoś zacofanego nie rozważasz).
 
Last edited:

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Do komfortowego podróżowania brakuje mi tych 20kWh baterii :S. Co zastanawia mnie czy TMX w przyszłości poradzi sobie lepiej. Czy jednak zacząć szukać jakiegoś chińczyka.
Obejrzyj ID.7 z baterią 86 kWh netto (91 czy 92 kWh brutto).
 
Top