Wyjazdy zagraniczne elektrykiem.

consigliero

Posiadacz elektryka
Taką informację elen przysłał
 

Attachments

  • IMG_8657.jpeg
    IMG_8657.jpeg
    513,7 KB · Liczba wyświetleń: 108

consigliero

Posiadacz elektryka
No przecież jest napisane. Chyba przez rok trzeba pokazywać w starej walucie też
 

AyrturSenny

Zadomawiam się
Hej, czy ktoś ma wiedzę, gdzie w Trogir w Chorwacji można spokojnie zostawić Teslę na tydzień, najlepiej w pobliżu mariny jachtowej. Możliwość podpięcia do jakiegokolwiek gniazdka byłaby mile widziana. Pobyt w drugiej połowie września.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Pytanie - czy ktoś z was podróżował do Finlandii przez kraje bałtyckie? Wybieram się na działeczkę kawałek za Helsinki, wstępnie postanowiłem sobie zaplanować trasę 'po taniości' żeby przekonać się czy da radę jeszcze tanio podróżować elektrykiem. Na wakacjach mi się nie spieszy więc podróżowanie zgodne z limitem prędkości lub trochę poniżej jest dla mnie akceptowalne, ładowarki 50kW też. Wstępny plan to trasa:
Warszawa - Kalvarija (Litwa) 320 km - ładowarka 50kW (darmowa)
Kalvarija - Pasvalys (Litwa) 251 km - ładowarka 50kW (darmowa)
Pasvalys - jedna z ładowarek na Łotwie przed granicą z Estonią, około 200 km, operator e-mobi (has.to.de.gmbh), 50kW (0,17 euro za minutę czyli około 0,2 eur / kWh)
granica z Estonią - Tallinn lub Helsinki, około 200-220 km, preferowana ładowarka Lidl w Helsinkach 30kW (darmowa)
Tallinn/Helsinki - działeczka około 150 km, ładowanie z gniazdka (0,09 eur / kWh)

Oczywiście jak to z każdym planem - zawsze może coś się wysypać i warto mieć alternatywę. Jak patrzę na plugshare to na Litwie nie będzie problemów, ładowarki są co chwila, większość darmowa tak więc jak nie na jednej to na kolejnej. Na Łotwie jest sporo ładowarek wymienionego e-mobi ale na mapie plugshare w tej chwili wszystkie oznaczone są jako nieczynne, o tyle dziwne że na stronie operatora zaznaczone są na zielono czyli chyba powinny działać. Największy problem robi się w Estoni gdzie według plugshare z CCS to tragedia, na trasie od granicy do Tallinna nie ma żadnej ładowarki, jedynie kilka Type2 w jednym mieście. Tuż przed Tallinnem jest IKEA z 10 darmowymi złączami Type2 i w samym mieście dosłownie cztery CCS (w tym dwa przy salonach samochodowych) i kilka Type 2. Dopiero Helsinkach jest tego dużo.

Macie może jakieś doświadczenia z przejazdem przez Łotwę i Estonię? Rzeczywiście jest tak słabo jak pokazuje plugshare?
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Dzięki za link. Wygląda że w przypadku Estonii plugshare bardzo się nie myli, znalazłem dwie dodatkowe stacje i na szczęście akurat są one po trasie Via Baltica (tylko czemu nikt ich jeszcze nie dodał do plugshare?). Trochę gorzej że to akurat Ionity po 0,80 euro za kWh ale przy braku innych alternatyw dobre i to.
Trochę mnie zdziwiło że na tej drugiej mapie nie ma mojego drugiego zaplanowanego postoju ale znalazłem w necie zdjęcia ładujących się tam samochodów więc stacja istnieje i powinna działać.
 

art

Zadomawiam się
Mają Euro, ale można w HRK płacić też
Mają euro, nie można w HRK płacić, ale wszystkie ceny podają jeszcze dwuwalutowo. HRK nie jest już oficjalną walutą. przeliczniki dla dziadków, co nie skumali. Byłem tydzień temu i raczej w HRK nie zapłacisz w markecie. Wymień w banku na EUR.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dzięki za link. Wygląda że w przypadku Estonii plugshare bardzo się nie myli, znalazłem dwie dodatkowe stacje i na szczęście akurat są one po trasie Via Baltica (tylko czemu nikt ich jeszcze nie dodał do plugshare?). Trochę gorzej że to akurat Ionity po 0,80 euro za kWh ale przy braku innych alternatyw dobre i to.
Trochę mnie zdziwiło że na tej drugiej mapie nie ma mojego drugiego zaplanowanego postoju ale znalazłem w necie zdjęcia ładujących się tam samochodów więc stacja istnieje i powinna działać.
Ludzie przestali dodawac stacje do PS.
 
Top