Wymiana baterii strukturalnych

Wojtas!

Zadomawiam się
Niepokoi mnie idea używania baterii jako część konstrukcji samochodu. Czy to może oznaczać koniec łatwo wymiennych baterii?
 

danielm

Pionier e-mobilności
Niepokoi mnie idea używania baterii jako część konstrukcji samochodu. Czy to może oznaczać koniec łatwo wymiennych baterii?
1. po co miałbyś wymieniać baterie?
2. które auta mają łatwo wymienialna baterię? S/X tak bo mieli plany je wymieniać, model 3/Y już i tak nie ma dostępu do baterii od dołu auta
 

Wojtas!

Zadomawiam się
1. po co miałbyś wymieniać baterie?
Ja nie, następny właściciel też pewnie nie, ale cała idea EV polega na ograniczeniu emisji. 3 właściciel mógłby już chcieć choćby dokonać regeneracji.
2. które auta mają łatwo wymienialna baterię? S/X tak bo mieli plany je wymieniać, model 3/Y już i tak nie ma dostępu do baterii od dołu auta
Na Tesli się świat nie kończy. Praktycznie każde auto na rynku ma łatwy dostęp do pakietu akumulatora.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Ja nie, następny właściciel też pewnie nie, ale cała idea EV polega na ograniczeniu emisji. 3 właściciel mógłby już chcieć choćby dokonać regeneracji.

Na Tesli się świat nie kończy. Praktycznie każde auto na rynku ma łatwy dostęp do pakietu akumulatora.
jest szansa że bateria pożyje w dobrym stanie dłużej niż auto. może i na tesli świat się nie kończy ale na razie nikt inny nie planuje baterii strukturalnych.
 

p0li

Pionier e-mobilności
jest szansa że bateria pożyje w dobrym stanie dłużej niż auto. może i na tesli świat się nie kończy ale na razie nikt inny nie planuje baterii strukturalnych.
jestes w mylnym błedzie ;) - baterie strukturalne planuje BYD, są to LiFePo tzw Blade Batterie
 

krzyss

Pionier e-mobilności
1. po co miałbyś wymieniać baterie?
2. które auta mają łatwo wymienialna baterię? S/X tak bo mieli plany je wymieniać, model 3/Y już i tak nie ma dostępu do baterii od dołu auta
Czy to znaczy ze baterii w 3/y sie nie da wyjac od spodu ? To jak inaczej ??
 

Konrad

Fachowiec
Odnoszę wrażenie, że to się potoczy podobnie jak z telefonami komórkowymi. Kiedyś było nie do pomyślenia, że telefon mógłby nie mieć wymiennej baterii. Niektóre miały nawet łatwo dostępne baterie, dla szybkiej wymiany. Potem wymiana robiła się coraz trudniejsza, aż wreszcie stała się niemożliwa. O ile fajnie jest mieć wymienną baterię, tak wbudowana bateria dała inne, bardziej praktyczne zalety: mniejszą grubość telefonu i większą pojemność. Czasem dobre jest wrogiem lepszego i tak też będzie z bateriami strukturalnymi.

A wymianą bym się nie przejmował - to i tak bardzo kosztowny, kłopotliwy proces, z którego mało kto korzysta. Skupienie się na tym, żeby bateria strukturalna była bardziej długowieczna niż reszta samochodu jest bardziej ekonomicznym i rozsądnym podejściem. Oczywiście nie należy też zapominać o recyklingu baterii przy złomowaniu auta.
 
Top