Cześć wszystkim,
Jak wielu z Was, miałem dość przypadkowego wciskania i braku precyzji w pojemnościowych przyciskach na kierownicy. Zainspirowany filmem na YouTube link, postanowiłem wymienić je na klasyczne, fizyczne przyciski z Golfa VIII. Poniżej dzielę się doświadczeniami.
1. Potrzebne części:



Jak wielu z Was, miałem dość przypadkowego wciskania i braku precyzji w pojemnościowych przyciskach na kierownicy. Zainspirowany filmem na YouTube link, postanowiłem wymienić je na klasyczne, fizyczne przyciski z Golfa VIII. Poniżej dzielę się doświadczeniami.
1. Potrzebne części:
- Moduł przycisków z ramką z kierownicy VW Golf VIII.
- Numer całej kierownicy: 5H0419089EP
- Udało mi się kupić całą używaną kierownicę za ok. 300 zł i po prostu przełożyć potrzebny element.
- Widziałem też, że są do kupienia same przyciski z ramką na Ali (ale nie wiem, czy to zadziała).
- Odłączenie magistrali CAN: Należy wypiąć piny nr 4 i 5 z wtyczki nowego modułu. Przyciski w ID komunikują się po magistrali CAN, a te z Golfa po LIN. Pozostawienie pinów CAN powoduje ciągłe włączanie klaksonu po uruchomieniu auta.
- Dopasowanie mechaniczne: Nowa ramka ma dwa dodatkowe bolce montażowe pośrodku. Trzeba je usunąć (np. wyłamać lub obciąć), żeby ramka idealnie weszła na swoje miejsce.
- Plusy:
- Ogromna poprawa komfortu i precyzji obsługi.
- Koniec z przypadkowymi kliknięciami podczas skręcania.
- Wszystkie kluczowe funkcje, w tym Travel Assist, działają bez zarzutu - teraz można uruchamiać podgrzewanie kierownicy z kierownicy!!!
- Minusy:
- Dopasowanie nie jest w 100% idealne. Jeśli ktoś się dobrze przyjrzy, zauważy drobne, nierówne szczeliny między ramką a kierownicą. W codziennym użytkowaniu jest to praktycznie niewidoczne.
- Podświetlenie przycisków.
- Przycisk do zmiany trybu tempomatu między ACC a Limiterem prędkości (oznaczone na zdjęciu kolorem czerwonym).


