Wyniki sprzedaży Tesli Q1 2025, -13% względem Q1 2024, -10% względem oczekiwań. BYD nowym liderem BEV?

SokolEV

Posiadacz elektryka

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
DOGE było tymczasowe, czas był bardzo krótki jak widać. Po cholerę Musk pchał sie do polityki?

Modele S/X były niedawno sprzedawane w PL, nawet chciałem taki kupić, ale była to tak przestarzała platforma że nie było sensu.
Więc co z tymi cłami, które Twoim zdaniem zniszczą Tesle, choć 99% produkcji nie będzie nimi objęta?
A tesla nie ma problemów? Wizerunkowy, sprzedażowy, jakościowy i technologiczny?
Nie ma problemów
Popularne media piszą o wielu okropnych problemach Tesli, ale to nic nowego - tak jest od 8 lat. Jak zgłębisz jakikolwiek "problem", okazuje się rozdmuchany x100 albo całkiem zmyślony
Niestety, ale ucierpiałem z powodu polityki muska.
Nie zrobiłem nic złego, a dostało mi się za kretynizmy Muska.
Konkretnie co Ci się stało za konkretnie które kretynizmy?
Pomińmy na chwilę spadki sprzedaży, baterie LG sobie nie radzą z ciepłem, zarówno podczas oddawania energii jak i ładowania.
Wyjaśnij. Internet nic mi o tym nie mówi
Była chwila jak opony z pierwszego montażu nie nadawały się do użytku.
Ogniwa mają gorszą charakterystykę prądową niż model poprzedni.
Szybkie ładowanie jest co najwyżej ok, jeśli nie przesuwa się w granicę wolnego ładowania.
Zrobiło się...gorzej.

Może mnie źle rozumiesz, lubię Teslę, ale to co się ostatnio odjaniepawliło przelało czarę goryczy.
Dziwne, bo widzę mnóstwo Twoich jednoznacznie negatywnych postów, które przy tym są często niezbyt zgodne z faktami
Musk powinien odejść, marka wrócić na odpowiednie tory.
Co uważasz za właściwe tory dla marki i dlaczego?
Pytanie czy już nie jest za późno nadrobić straty.
Jakie straty??
 
Last edited:

lvlthn

Pionier e-mobilności
Wyjaśnij. Internet nic mi o tym nie mówi

Dziwne, bo widzę mnóstwo Twoich jednoznacznie negatywnych postów, które przy tym są często niezbyt zgodne z faktami
Ogniwa mają większą rezystancję wewnętrzną o 10-15mΩ
Używane są gorsze ogniwa LG M50T/LT niż w przypadku Panasonica na rynek USA
Dodatkowo są w innej chemii, więc też jest różnica w przypadku ładowania/rozładowania.
Dane techniczne można znaleźć w internecie.

Auto nie potrafi przejechać jednego okrążenia bez zagrzania pakietu - na ten temat nie muszę nic pisać, mnóstwo danych masz w internecie, chyba słabo szukasz.


Dziwne, bo widzę mnóstwo Twoich jednoznacznie negatywnych postów, które przy tym są często niezbyt zgodne z faktami
Ja z kolei widzę u Ciebie same pochlebne wnioski nt. Tesli, takie bezkrytycznie zaślepione, okupione(lub nie) hurraoptymizmem.

I nie zgadzam się z Twoją opinią, dotychczas byłem zwolennikiem Tesli. Widać, że nie czytałeś wszystkiego, nie znasz mnie i wyciągasz pochopne wnioski.
Które fakty są niezgodne?

Nie podoba mi się ostatnia polityka firmy, znudzony jestem czekaniem na FSD, czekaniem na nowe superchargery, pośrednio czuję się oszukany bo miało być lepiej, a jest meh.

Lubię obecne auto, ale na horyzoncie chcę zmienić auto w niedalekiej przyszłości.
Tesla nie ma nic nowego, odkrywczego, ciekawego czego nie mogę znaleźć u innych producentów.

BYĆ może jakby był faktycznie FSD, ale kurcze ile lat na niego czekamy?
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
No to bubel, nie wiesz do którego roku były Panasoniki w 3P? Kupiłbym sobie właśnie ten stary model. Pojeździłem serwisowym, taki chyba jak Twój (brak grzanej kierownicy) i jazda bardzo mi się podobała, choć 3.3 nie udało mi się osiągnąć (zimówki, w dodatku słabe) Ale zawiecha i wykończenie dużo bardziej komfortowe niż w moim 3LR 2021Q2.
mogę się mylić ale obiło mi się że made in usa mają pasikonika
 

cooler

Pionier e-mobilności
mogę się mylić ale obiło mi się że made in usa mają pasikonika
Ok, to po VIN-ie będę w stanie znaleźć :)
Sam mam baterie Panasonica, jak cała Tesla mnie wkurzała ciaglymi awariami i trzaskami, tak z napędu i baterii jestem bardzo zadowolony. Coś za coś :)
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Ogniwa mają większą rezystancję wewnętrzną o 10-15mΩ
Używane są gorsze ogniwa LG M50T/LT niż w przypadku Panasonica na rynek USA
Dodatkowo są w innej chemii, więc też jest różnica w przypadku ładowania/rozładowania.
Dane techniczne można znaleźć w internecie.

Auto nie potrafi przejechać jednego okrążenia bez zagrzania pakietu - na ten temat nie muszę nic pisać, mnóstwo danych masz w internecie, chyba słabo szukasz.
W normalnym używaniu chiński 3 Performance jest ok, a na torze zaczyna tracić moc po jakimś czasie - dobrze zrozumiałem? Uważasz, że to jest argument na słabość marki? Może dla Ciebie. Ale dla 99% użytkowników Tesli to zupełnie bez znaczenia.
Wszystkie Plaidy są na Panasonicach, zgadza się?
Ja z kolei widzę u Ciebie same pochlebne wnioski nt. Tesli, takie bezkrytycznie zaślepione, okupione(lub nie) hurraoptymizmem.
Przyłap mnie na nieprawidłowej informacji. Serio - chętnie skoryguję swoją wiedzę, jeśli mam braki lub coś przekręciłem
I nie zgadzam się z Twoją opinią, dotychczas byłem zwolennikiem Tesli. Widać, że nie czytałeś wszystkiego, nie znasz mnie i wyciągasz pochopne wnioski.
Które fakty są niezgodne?
Przed chwilą pisałeś, że teslę zrujnują europejskie cła na towary z usa :)
Nie podoba mi się ostatnia polityka firmy, znudzony jestem czekaniem na FSD, czekaniem na nowe superchargery, pośrednio czuję się oszukany bo miało być lepiej, a jest meh.

Lubię obecne auto, ale na horyzoncie chcę zmienić auto w niedalekiej przyszłości.
Tesla nie ma nic nowego, odkrywczego, ciekawego czego nie mogę znaleźć u innych producentów.

BYĆ może jakby był faktycznie FSD, ale kurcze ile lat na niego czekamy?
100% OK zawsze, gdy prezentujesz swoje subiektywne odczucia wprost
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Nie wyprowadzam z błędu, już koledzy wcześniej to zrobili.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Nie ma problemów
Popularne media piszą o wielu okropnych problemach Tesli, ale to nic nowego - tak jest od 8 lat. Jak zgłębisz jakikolwiek "problem", okazuje się rozdmuchany x100 albo całkiem zmyślony
Np. opisywane na tym forum czekanie kilka(naście?) tygodni na wymianę komputera? Problemy z drganiami opon?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Np. opisywane na tym forum czekanie kilka(naście?) tygodni na wymianę komputera? Problemy z drganiami opon?
Albo ponad miesiąc czekania na szybę czołową - najczęściej uszkadzany element w każdym aucie? Dostępny dla normalnych samochodów w max 1-2 dni robocze?
 

ypl

Pionier e-mobilności
Nie ma co bić piany i się przerzucać argumentami, zobaczymy na koniec roku jaki będzie wynik. Moim zdaniem przeciętny bo HL i Juniper niczego innowacyjnego nie pokazały, to odgrzewane kotlety, ale może się mylę. Klienci zagłosują portfelami, natomiast ten rok jeszcze dla tesli będzie w miarę, natomiast 2026 czy 2027 jak już chińczyki na dobre do nas wejdą, to będzie miazga dla tesli. Wcześniej jak w 2028 lub dopiero 2029 raczej niczego nowego (nowy ygrek/nowa trójka) nie pokażą. Wzrosty rok do roku moim zdaniem tesla ma już za sobą.
 
Top