Wypad po Teslę do Warszawy. Wkoncu🙂

krzyss

Pionier e-mobilności
332km nic nie mowia, na v2 tez powinienes miec wiecej. Pytanie ile % baterii miales.
Na stronie www nie kombinuj bo sobie biedy narobisz, zostaw moze samo sie poprawi.
 

Ciechan

Fachowiec
Ale super!
Wciągniesz tym praktycznie wszystko co spotkasz na drodze - AMG, M3, nie ma znaczenia, a to nawet nie jest wersja Performance ;)
Jak nie pozbędziesz się spalinówek teraz, to za kilka miesięcy skapniesz się, że nie chce Ci się wsiadać do innego auta i nie jeździłeś nimi odkąd masz TM3.
no nie no bez przesady, akurat Mustang jest strasznym mułem - to nie jest auto do wyścigów, tylko ... w sumie nie wiem do czego, nigdy nie kumałem tego "supersamochodu dla ubogich" i "legendy" w cenie skody superb. Wciągnąć spod świateł to można każdego faktycznie, aż do pierwszego zakrętu ;))) gdyby było mnie stać na M550i albo nawet m340i jako drugie auto, to jeździłbym nim równie chętnie jak Teslą - w kilku kwestiach nadal przeważają. W czym? dźwięku wydechu (to, w odróżnieniu od przyspieszania 0-100, się nigdy nie nudzi), w jakości tapicerki, w wyciszeniu, w zawieszeniu, w precyzji układu kierowniczego, w zapachu skóry, w podświetleniu ambient, w światłach laserowych, w masażu pleców ;) z BMW5 wysiadałem o wiele bardziej wypoczęty po długiej trasie niż z Tesli - fotele tam były przekozakiem, adaptive ledy w odróżnieniu od Teslowych nigdy nie oślepiły pojazdu z przeciwka. Ja rozumiem fajność pewnych aut, też mega się jaram Teslą (chociaż mam bidę SR+), ale nie popadajmy w jakieś skrajności - niektóre auta nadal mają wiele do zaoferowania ;))

w Tesli poprawiłbym przede wszystkim fotele (ani zbyt wygodne, i to lepienie do pleców), nawigację (google to jest dno...), wyciszenie, dociąganie drzwi (odzwyczaiłem się od napier...ania drzwiami już), może zmiana nieco gumowatego sterowania. Dźwięku wydechu nie uzyskamy - z tym się trzeba pogodzić i to największa wada EV ;))
 
Last edited:

Michal

Moderator
Przy 332km zasiegu. Ale wątpliwości chyba rozwiane. Podpisałem pod starą ładowarkę.
jeśli chodzi o ładowanie iPhone, bez obudowy tez był. Podobne rezultaty. Po 4h na ładowarce mam 37%. Nic w tle nie chodzi. Yanosika nie używam. Jechałem tylko na mapach tesli, ustawionych na SuC. Pytanie jak np ustawiam Warszawa-gorzow pokazuje mi ładowanie w Poznaniu. A jak chce w lucmierzu??wiem że Daniel Grzyb pokazywał to w którymś ze swoich filmów ale nie mogłem znaleźć. Wiec wybrałem trasę Warszawa lucmierz i później lucmierz gorzow. Z ładowaniem w Poznaniu.

jeśli chodzi o ustawienie home to spróbuje jutro. Jeszcze muszę zrobić update🤔
Na dole masz wykres z mocą ładowania zależnie od stopnia naładowania baterii (im bardziej naładowana, tym wolniej się ładuje). Patrząc na Twój ekran, widzę około 60% naładowania i moc 64kW ale obstawiam, że zamiast na supercharger nawigację ustawiłeś na miejscowość albo hotel i bateria się nie nagrzała do ładowania.
Ogólnie zasada jet taka - jak chcesz się szybko ładować to na SuC musisz dojechać z 5-10% baterii, no i nie opłaca się ładować powyżej 70%. Przy czym to jak sieć ładowarek jest duża i dobra.
Jak jedziesz Warszawa - Gorzów, to:
  • do Lućmierza jadąc przepisowo zużyjesz około 40%, więc jeśli startowałeś z 90%, a pewnie tak było, do dojedziesz z 50%.
  • tam ładujesz się 6 minut do około 70% (ledwo siku)
  • do SuC Poznań przepisowo dojeżdżasz z ~10%
  • tam ładujesz się do 60% 15 minut (ledwo weger w żabce)
  • do Gorzowa dojedziesz z około 10%
Jak potrzebujesz więcej mieć na miejscu, to odpowiednio więcej ładujesz się w Poznaniu.
W razie potrzeby w Gorzowie masz szybkiego Greenweya na Kasprzaka 8.
1632861155633.png
 

Michal

Moderator
M550i albo nawet m340i
Dla mnie to już jest po prostu jakaś prehistoria (zwłaszcza dźwięk wydechu) ale ok jestem w stanie zrozumieć, że może się podobać :)
No i takie m340i kosztuje 333k (powiedzmy, że 300k "po rabatach", a nie 240k, a za te 60k, to możesz sobie dorobić siedzenia z napletków szynszylii z Tajką, co Ci będzie masowała plecy przez rok.
Przyśpieszenie praktycznie takie samo do 100kmh co w TM3 - 4,3s chociaż na światłach i tak pewnie zostanie z tyłu, bo do 50kmh na bank gorsze. Właśnie dlatego pisałem, że wciągnie AMG i M3.
Ja ostatnio miałem jakiegoś cwaniaka w jakimś amg C/S63s czy coś (nie wiem nie znam się), co podjechał do mnie na światłach i nie spodziewałem się kompletnie, że będzie wyścig, a on był napalony jak szczerbaty na suchary... Jak usłyszałem ryk silnika po prawej to automatycznie mi noga weszła w podłogę i został z tyłu, choć miałem tylko 13% baterii, no taki miałem z tego później ubaw :D

Poza tym odnosiłem się do tego co napisał, że ma w garażu:
Chevrolet Camaro V 2015r
Seat Leon FR 1.6 TDi 2015r
 
Last edited:

danielm

Pionier e-mobilności
Przy 332km zasiegu. Ale wątpliwości chyba rozwiane. Podpisałem pod starą ładowarkę.
jeśli chodzi o ładowanie iPhone, bez obudowy tez był. Podobne rezultaty. Po 4h na ładowarce mam 37%. Nic w tle nie chodzi. Yanosika nie używam. Jechałem tylko na mapach tesli, ustawionych na SuC. Pytanie jak np ustawiam Warszawa-gorzow pokazuje mi ładowanie w Poznaniu. A jak chce w lucmierzu??wiem że Daniel Grzyb pokazywał to w którymś ze swoich filmów ale nie mogłem znaleźć. Wiec wybrałem trasę Warszawa lucmierz i później lucmierz gorzow. Z ładowaniem w Poznaniu.

jeśli chodzi o ustawienie home to spróbuje jutro. Jeszcze muszę zrobić update🤔
czyli miałeś za dużo naładowane baterii :) im bardziej pusta tym szybsze ładowanie. u mnie w SR+ wygląda to tak:
 

Attachments

  • sesje ładowania v3.png
    sesje ładowania v3.png
    29,4 KB · Liczba wyświetleń: 70

tenOr

Posiadacz elektryka
Uwielbiam czytać jak ludzie jarają się nowym samochodem. @Zarek1988 gratulacje ;)
Do LR polecam boosta. Niby nic a jakby bardziej urywa głowę 🤯
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
mialem hothatche przed era wltp, tak bardzo sie ciesze ze EV sa bezglosne, teraz ilekroc mnie mija jakis pierdzacy samochod to wydaje sie to takie burackie i denerwujace dla calego otoczenia a zwlaszcza pieszych :)
Odnośnie pieszych to już na parkingu tesli ludzie mi weszli pod koła 😉 oglądali nowe i się zdziwili jak podjechałem. Faktycznie jest cicho.

jeśli chodzi o hałas w trasie - bez względu na prędkość jestem pod wrażeniem. Wykonanie jest Ok. Tylko niestety jedna wgniotą na błotniku z tylu. Zgłoszona w serwisie i zobaczymy co będzie🤔
332km nic nie mowia, na v2 tez powinienes miec wiecej. Pytanie ile % baterii miales.
Na stronie www nie kombinuj bo sobie biedy narobisz, zostaw moze samo sie poprawi.
to nie na www tylko w apce. Zastanawiam się może przeinstalować apke.

dzisiaj podłączam Wallboxa bo muszę się ładować raz dwa - mam dużo rozjazdów w tym tygodniu wiec pewnie dopiero w przyszłym tygodniu jakiś film wrzucę.
Muszę tylko to zmontować.
A weekend nad jezioro Bodeńskie pierwszy wypad - odwożę swojego tatę do domu 🙂
W dobrym momencie pojawiła się tesla😉
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Jeszcze raz to napiszę: navi nastawiałem na SuC a nie miejscowość. A drugi raz przez SuC w Poznaniu. Zobaczymy jak będzie dalej przy następnych ładowaniach
 
Top