Wysoka temperatura w garażu

mikeB

Nowy na Forum
Cześć,

Mam taki nietypowy problem i szukam rozwiązania/pomocy.

Planuje zakup TMY. Będę parkował w garażu podziemnym wspólnotowym. Niestety w tej części garażu gdzie jest moje miejsce znajdują się agregaty od klimatyzacji (własność lokali usługowych typu Żabka itp) które nagrzewają pomieszczenie do 33 stopni. Zamontowałem tam termometr, który prowadzi zapisy 24h/7 i wychodzi tam średnio dobowo 32-33 stopnie na moim miejscu postojowym i w okolicy.

Niestety agregaty są tam postawione legalnie. I teraz tak, o ile samej legalności umiejscowienia tych agregatów nie da się kwestionować to zastanawia mnie czy stałą temperatura 32-33 i wiejące z agregatów gorące powietrze na samochody jest dozwolone. Są momenty, że temperatura dochodzi do 36 stopni.

Póki miałem samochód spalinowy to było mi to obojętne ale teraz w przypadku planu zakupu TMY obawiam się o nadmierną degradację baterii w takiej temperaturze na stałe. Czy macie pomysł, koncepcję co można zrobić? Czy rzeczywiście może nastąpić szybsza degradacja?

Póki co to mnie powstrzymuje z samym zakupem bo chciałbym jakoś rozwiązać ten problem lub spróbować obniżyć temperaturę zanim wydam kupę pieniędzy.

Niestety agregatów klimatyzacji nie da się przenieść na dach budynku. Nie ma też innego miejsca w garażu na ich zamontowanie.

To jest taki pechowy zakątek w tym garażu, że z trzech stron są ściany gdzie w dwóch miejscach znajduje się w sumie 9 agregatów i to powietrze nie ma gdzie uciekać bo jest tylko jedno ujście na resztę garażu.

Ma ktoś jakiś pomysł co można zrobić?
 

Attachments

  • IMG_2660.jpeg
    IMG_2660.jpeg
    2,5 MB · Liczba wyświetleń: 36
  • IMG_2655.jpeg
    IMG_2655.jpeg
    2,4 MB · Liczba wyświetleń: 33

krzyss

Pionier e-mobilności
Powinni to cieplo zabierac do ogrzewania :)
A na powaznie, takie temperatury baterii nic nie powinny robic. Jedyne co w moim rozumieniu moze byc klopotliwe to schlodzenie auta po duzej trasie. Auto bedzie zuzywalo wiecej pradu do schlodzenia sie.
Baterie lubia temperatury w okolicach 30 stopni. Dodatkowo zima bedziesz mial lepsze zasiegi bo to duzo ciepla jest w takiej nagrzanej podlodze.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Per saldo to wyjdzie na plus .Bateria to lubi , a u nas nie Dubaj pogodowy, to i wsiadać do nie wychłodzonego auta będzie przyjemnie bez wstępnego przygotowania.
Swoją drogą widać jak ta nowa/stara technologia budzi różne obawy .....Im dalej w las tym więcej drzew.. :)
 

mikeB

Nowy na Forum
Słuchajcie jak poczytałem to baterie NMC wcale nie lubią jak jest za ciepło. Za bezpieczny uznaje się próg 30 stopni, po którym degradacja baterii zaczyna przyspieszać.
 

JM&JM

Posiadacz elektryka
No to masz idealne miejsce dla auta na baterie 😀
 

JM&JM

Posiadacz elektryka
Słuchajcie jak poczytałem to baterie NMC wcale nie lubią jak jest za ciepło. Za bezpieczny uznaje się próg 30 stopni, po którym degradacja baterii zaczyna przyspieszać.
Tesla zarządza temperaturą baterii. Jak coś to schłodzi. Okolice 30 stopni to dobre warunki
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Słuchajcie jak poczytałem to baterie NMC wcale nie lubią jak jest za ciepło. Za bezpieczny uznaje się próg 30 stopni, po którym degradacja baterii zaczyna przyspieszać.
To garaż nie sauna , a po za tym to ktoś miał fantazję z takim rozwiązaniem , wcale nie głupim gdyby to ciepło powstałe mądrze rozprowadzić po hali.
Dla garażu to dobre a czy dla ekonomi klimy czy pompy ciepła?
Do CO może ale np do CWU w lecie już mniej a w zimie ?
To sama klima? Wyglada to jak elewacje w Ukrainskich blokach "szwarc mydło i powidło"
 

konrad.zielinski

Posiadacz elektryka
Powinni to cieplo zabierac do ogrzewania :)
A na powaznie, takie temperatury baterii nic nie powinny robic. Jedyne co w moim rozumieniu moze byc klopotliwe to schlodzenie auta po duzej trasie. Auto bedzie zuzywalo wiecej pradu do schlodzenia sie.
Baterie lubia temperatury w okolicach 30 stopni. Dodatkowo zima bedziesz mial lepsze zasiegi bo to duzo ciepla jest w takiej nagrzanej podlodze.
OT, ale tak. Gdyby to była moja wspólnota, to bym zabiegał, żeby pozyskiwać całe to ciepło do ogrzewania ciepłej wody użytkowej, na którą zapotrzebowanie jest stale przez cały rok. Powinno to dać wymierne oszczędności w rachunkach - wodę wodociągową można ogrzać ciepłem odpadowym z lodówek i klimy do ~45 °C, a resztę węzłem cieplnym, gazem, czy co tam macie. Moja spółdzielnia ma projekt dofinansowany z KPO, żeby coś takiego zrobić pompami ciepła na powietrze atmosferyczne, a tu jest przecież już gorący czynnik chłodniczy 24/7, a do tego dyskomfort w garażu. A potrzebuje ZTCP jednego czy dwóch takich dużych agregatów kilkanasto-kW na cały niski blok 70-mieszkaniowy (i trzy bufory, chyba po pół m³).

Dla baterii to chyba nie najlepiej, ale sobie z tym poradzi, zimą zużycie i zasięg będą lepsze, tylko trzeba unikać trzymania auta naładowanego ponad 80% w takich warunkach dłużej. Ładowałbym normalnie do jeszcze niższego poziomu.
 
Last edited:

pik

Zadomawiam się
Baterie wcale nie lubią ciepła w kontekście degradacji. Degradują wolniej w mniejszej temperaturze. Jeśli te agregaty są z klimatyzacji, to grzeją garaż latem. Zimą zapewne nie. Zimą mogą co najwyżej chłodzić garaż, gdy w Żabce będą grzać powietrze klimą. Także miejsce nie jest za szczęśliwe. Próbowałbym dogadać się z jakimś sąsiadem celem zamiany miejsca.
 

Młody

Follow the White Rabbit
Można zażądać od wspólnoty montaż wentylatorów rozprowadzających powietrze po hali.

Niestety zbyt ciepło w garażu spowoduje podwyższoną wilgotność i korozję auta, szczególnie zimą.
 
Top