Wysokie? zużycie.

poochaty

Posiadacz elektryka
Mam moją MY już jakiś czas, ale do tej pory większość tras robiłem wokół komina, tak do 50-60 km. W tym tygodniu w końcu odwiedziliśmy naszych znajomych i była okazja pokonać trochę dłuższe odcinki.
Jestem trochę rozczarowany efektywnością energetyczną. Albo coś jest nie tak, albo jest wszystko w porządku i niepotrzebnie panikuję. Proszę o Wasze opinie. Wszystkie odcinki z żoną i dwójką dzieci (raczej małych) na pokładzie. Podejrzanie odcinki trasy:

1. 2h 18 m 196 km sr 86,6 km/h. Warunki były słabe, ale i jechałem baaardzo spokojnie. Autostrada z padającym lepkim śniegiem i pod wiatr ok 3m/s, temp 0 stopni C zużycie 26,8.

2. 41m, 59 km . Początek ok 30km po śliskiej nawierzchni, bardzo spokojnie ok 60 km/h, poźniej sucha autostrada 125 km/h, praktycznie bezwietrznie zużycie 32,5
Najbardziej rozczarowujący kawałek.

3. 1h 8 min 115 km śr 101 km/h sucha autostrada, pod wiatr ok 2 m/s. zużycie 27,3

Słabo co?
 

JareG

Pionier e-mobilności
Gdzieś na YT widziałem film, gdzie porównywano TM3 Perf, TMY LR DualMotor i Ionica 5 RWD. Jazda 120/h, lato.. ale chodzi o to, że te dwie Tesle miały zużycie 18-18,5/100 - czyli zay*biste. Czy Twoja w opisanych przez Ciebie warunkach 'spaliła' za dużo, to nie wiem..

Pozdrawiam
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jest zima, wtedy zawsze wyniki sa slabe. Ile masz napompowane opony ?
Ja bym na razie zbytnio sie nie przejmowal, ewentualnie przed dluzszym wyjazdem wlacz ogrzewanie auta, oczywiscie o ile jest podpiety pod ladowanie, wtedy w trasie zuzycie bedzie sporo nizsze.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
@poochaty a powiedz ty mi czy startowałeś z zimnego garażu bez ładowania i rozgrzania kabiny czy startowałeś spod SC?

Moja TM3LR jak jest zimna pochłania kilowaty jak smok wawelski, nawet podgrzanie kabiny 30min przed nie robi różnicy. W ogóle podgrzewanie baterii w kabinie nie za zbyt działa w moim przekonaniu, ale nie sprawdzałem tego żadnym narzędziem. Spalanie na zimnej baterii to jakiś dramat.
Inna zabawa jest jak skasujesz licznik zaraz po ładowaniu na SC i ruszysz w drogę.
 

poochaty

Posiadacz elektryka
@poochaty a powiedz ty mi czy startowałeś z zimnego garażu bez ładowania i rozgrzania kabiny czy startowałeś spod SC?

Moja TM3LR jak jest zimna pochłania kilowaty jak smok wawelski, nawet podgrzanie kabiny 30min przed nie robi różnicy. W ogóle podgrzewanie baterii w kabinie nie za zbyt działa w moim przekonaniu, ale nie sprawdzałem tego żadnym narzędziem. Spalanie na zimnej baterii to jakiś dramat.
Inna zabawa jest jak skasujesz licznik zaraz po ładowaniu na SC i ruszysz w drogę.
Trasa nr 2 po nocy pod chmurką, bez podgrzewania, start przy ok 0 stopniach.
Trasa nr 3 bezpośredni start po ładowaniu na SC.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
To nie jest źle w takim razie, ten #2 odcinek miał prawo wyjść fatalnie. Za mały dystans, za mała prędkość oraz zimny start. Przynajmniej wiesz czego się spodziewać następnym razem.

Co do rozgrzanego przelotu to w mojej opinii, spalanie na poziomie 27 to górna granica rozsądku , ale patrząc na takie gabaryty jak TMY to ja nazwałbym to niezłym spalaniem. Porównaj się do Merca EQB albo Iqonic 5 :)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ja wczoraj zrobilem 50km po Warszawie, wyjazd z garau 15stopni, na ulicach okolo -2 stopnie. Po 50km jazdy miejskiej nadal nie mialem pelnej regeneracji.
A kolega to przy 0 stopniach to chyba widzial niebieska sniezynke na baterii ?
 

Cav

Pionier e-mobilności
Mam moją MY już jakiś czas, ale do tej pory większość tras robiłem wokół komina, tak do 50-60 km. W tym tygodniu w końcu odwiedziliśmy naszych znajomych i była okazja pokonać trochę dłuższe odcinki.
Jestem trochę rozczarowany efektywnością energetyczną. Albo coś jest nie tak, albo jest wszystko w porządku i niepotrzebnie panikuję. Proszę o Wasze opinie. Wszystkie odcinki z żoną i dwójką dzieci (raczej małych) na pokładzie. Podejrzanie odcinki trasy:

1. 2h 18 m 196 km sr 86,6 km/h. Warunki były słabe, ale i jechałem baaardzo spokojnie. Autostrada z padającym lepkim śniegiem i pod wiatr ok 3m/s, temp 0 stopni C zużycie 26,8.

2. 41m, 59 km . Początek ok 30km po śliskiej nawierzchni, bardzo spokojnie ok 60 km/h, poźniej sucha autostrada 125 km/h, praktycznie bezwietrznie zużycie 32,5
Najbardziej rozczarowujący kawałek.

3. 1h 8 min 115 km śr 101 km/h sucha autostrada, pod wiatr ok 2 m/s. zużycie 27,3

Słabo co?
Mam identyczne wyniki w Soulu.
I to w dwie osoby, przy tempomacie ustawionym na 120 km/h.

Też się zastanawiałem nad tymi liczbami.

Chyba te zimne starty to powodują, ilość energii na grzanie musi iść ogromna.
 

Michal

Moderator
Podaj może punkty start i stop w okolicy, żeby można było sprawdzić co pokazuje ABRP. Może jechałeś całą drogę pod górę :p
Albo jeszcze lepiej sam wykilkaj na ABRP i podeślij link - możesz tam ustawić prędkość i kierunek wiatru oraz opady śniegu ;)
 
Top