Y czy 3 ? rozkminy skodziarza :)

Michal

Moderator
Więc powtórze, jeszcze raz - ten artykuł potwierdza, przy czym pokazane to jest w aspekcie powyżej 16 miesięcy.
Ale gdzie to widzisz, że do 100%?
 

bwegner

Zadomawiam się
Tylko że to co wyboldowałeś dotyczy baterii powyżej 20% degradacji, co jest tam jasno zaznaczone w poprzednim zdaniu. Akurat to Ty wycinasz coś z kontekstu na poparcie własnej teorii.
Niczego nie wyciąłem. Musisz czytać ze zrozumieniem. Tam jest: "i.e.". Więc nie, to nie zawęża tylko do powyżej 20% degradacji, natomiast włącza również ten przypadek. I to nie jest moja teoria - znowu popłynąłeś. W wskazuje jak jest napisane w tym artykule. Ale rozumiem, spoko, antyszczepionkowca też bym nie przekonał.
 

bwegner

Zadomawiam się
Ale gdzie to widzisz, że do 100%?
Analiza dotyczyła case'ów 90% 50% i 10%. To gdzie ustawisz granicę czym jest 90% a czym 100% to jest kwestia kalibracji. Ta analiza wskazuje że przy pełnym aku daje lepsze rezultaty niż tym naładowanym do połowy. Raczej trudno dowieść że 90% to jest sweet spot, więc domniemuję że 100% będzie co najmniej tak dobry miał wynik ja 90%. Z resztą co to znaczy 90% to nie jest nigdzie zdefiniowane, równie dobrze 90% za artykułu może być ekwiwalentem 100% z LFP Tesli, 10% to 0% z Tesli, a 50% pozostanie 50% Tesli.
 

Michal

Moderator
Analiza dotyczyła case'ów 90% 50% i 10%. To gdzie ustawisz granicę czym jest 90% a czym 100% to jest kwestia kalibracji. Ta analiza wskazuje że przy pełnym aku daje lepsze rezultaty niż tym naładowanym do połowy. Raczej trudno dowieść że 90% to jest sweet spot, więc domniemuję że 100% będzie co najmniej tak dobry miał wynik ja 90%. Z resztą co to znaczy 90% to nie jest nigdzie zdefiniowane, równie dobrze 90% za artykułu może być ekwiwalentem 100% z LFP Tesli, 10% to 0% z Tesli, a 50% pozostanie 50% Tesli.
No dosyć jasno można określić granicę szczególnie w LFP:
, powiedziałbym nawet, że trudniej jest określić 90% niż 100%.

Ponownie napiszę to samo:
wykres 12 pokazuje, że mieli dane złożone z 9 punktow i dopasowali do niech płaszczyznę, która może mieć niewiele wspólnego z rzeczywistością
Kompletnie nie rozumiem skąd wzięli taką a nie inną krzywą, bo do 3 punktów można dopasować prawie wszystko ;)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Niczego nie wyciąłem. Musisz czytać ze zrozumieniem. Tam jest: "i.e.". Więc nie, to nie zawęża tylko do powyżej 20% degradacji, natomiast włącza również ten przypadek. I to nie jest moja teoria - znowu popłynąłeś. W wskazuje jak jest napisane w tym artykule. Ale rozumiem, spoko, antyszczepionkowca też bym nie przekonał.
Jak sam napisałeś i.e nie tylko włącza ale wręcz dokładnie precyzuje ten przypadek czyli kiedy cele osiągną status EOL (przekraczając 20% degradacji) wtedy rzeczywiście LFP zaczyna 'lubić' wysoki SOC przy którym dalsza degradacja postępuje wolniej. Problem w tym że te 20% to jak sami autorzy wskazują EOL - czyli śmietnik pod względem użytkowym w automotive. Jest nawet opisana przyczyna - czyli przerost dendrytów, który jest dokładnie degradacją ogniwa.
A gdy cele nie osiągnęły statusu EOL (tzn. (i.e) nie osiągnęły jeszcze 20% degradacji) wtedy wysoki SOC im szkodzi bardziej - co jest opisane chwile wcześniej. Może zapisz się na jakiś kurs technicznego angielskiego bo coś słabo u ciebie ze zrozumieniem takich zagadnień.
 
Last edited:
Top