Y Performance ochrona felg 21" ciekawy pomysł

Olecki

Pionier e-mobilności
To nie ten kraj kolego - pomyliło ci się z innym. W razie "wu" to ubezpieczyciel musi udowodnić twoją winę, a nie odwrotnie. Cała masa ludzi - to najprostszy przykład - jeździ Teslami z indeksem prędkości NIŻSZY niż homologowany, zgłasza szkody - w tym kół - i NIKT się bez sensu nie czepia.
Siejesz propagandę - jest tam ziarnko prawdy, ale nie takie jakie wpierasz.
Co do gwarancji - to nieistotne, jeśli zgłaszasz usterkę z tytułu KC i np. rękojmi.
Coś gdzieś słyszałeś - ale prawnikiem kompletnie nie jesteś. :)
Kolego, od kilkunastu lat zajmuję sie zawodowo takimi sprawami, dużo widziałem, nie jedną gwarancję zabrałem i wiele jeszcze zabiorę, rękojmia też nie jest magicznym słowem które załatwi wszystko bo oprócz zasad składania reklamacji w gruncie rzeczy nie różni się tak bardzo od gwarancji. Przy modyfikacjach wykraczających poza homologację to modyfikujący musi udowodnić że nie ma to wpływu a nie odwrotnie - i powodzenia z udowodnieniem tego w sądzie xD. W praktyce wygląda to tak że nie każdy gwarant lub rzeczoznawca się dopatrzy lub będzie chciało mu się wnikać, ale jak trafisz na takiego któremu będzie się chciało to w takich sytuacjach masz przechlapane.
A co do indeksu prędkości - jest jedna sytuacja gdy można założyć opony z niższym indeksem. Polskie i europejskie przepisy (dyrektywa 92/93/EWG) wyrażenie mówią że jedynym przypadkiem gdy można stosować niższy niż indeks niż ten w homologacji samochodu są opony zimowe i wielosezonowe z homologacją zimową ale musi być wtedy nie mniej niż Q (160km/h).
 

Hermes

Posiadacz elektryka
Bzdura.
Wygląda, że jesteś - jak nauczyciel w szkole - TYLKO teoretykiem.
A prosiłem... - ale jednak "musisz" brnąć w las. To jest silniejsze od ciebie...
I jaką długą twoim zdaniem - mocno niefachowym - mam (lub nie) na nową baterię dla Leafa 2019 wymienioną w ASO w 4-tym roku gwarancji? Skoro się "tak znasz"...? :D
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
A co do indeksu prędkości - jest jedna sytuacja gdy można założyć opony z niższym indeksem. Polskie i europejskie przepisy (dyrektywa 92/93/EWG) wyrażenie mówią że jedynym przypadkiem gdy można stosować niższy niż indeks niż ten w homologacji samochodu są opony zimowe i wielosezonowe z homologacją zimową ale musi być wtedy nie mniej niż Q (160km/h).
Ja przy okazji przemyśleń oponiarskich odkryłem, że nie jestem w stanie znaleźć do Buzza 21-calowych opon wielosezonowych ani zimowych w stosownym rozmiarze z odpowiednią nośnością...
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Bzdura. A prosiłem... - ale jednak "musisz" brnąć w las. To jest silniejsze od ciebie...
I jaką długą twoim zdaniem - mocno niefachowym - mam (lub nie) na nową baterię dla Leafa 2019 wymienioną w ASO w 4-tym roku gwarancji? Skoro się "tak znasz"...? :D
Nie wiem ile Nissan daje gwarancji na baterię ale zgodnie z artykułem 581 kc gwarancja na część wymienioną biegnie od nowa.
 

EVJerry

Fachowiec
Kolego, od kilkunastu lat zajmuję sie zawodowo takimi sprawami, dużo widziałem, nie jedną gwarancję zabrałem i wiele jeszcze zabiorę, rękojmia też nie jest magicznym słowem które załatwi wszystko bo oprócz zasad składania reklamacji w gruncie rzeczy nie różni się tak bardzo od gwarancji.

Różnica pomiędzy gwarancją i rękojmią jest ogromna. Przede wszystkim gwarancja jest zobowiązaniem dobrowolnym i może mieć wiele wyłączeń. Rękojmia wynika z obowiązku prawnego, nie może być "zabrana" i ma zdecydowanie mniej "wyłączeń". Z tego powodu zwykle zdecydowanie lepiej chroni.
Nadto rękojmia zobowiązuje sprzedawcę, a gwarancja "gwaranta".

Przy modyfikacjach wykraczających poza homologację to modyfikujący musi udowodnić że nie ma to wpływu a nie odwrotnie - i powodzenia z udowodnieniem tego w sądzie xD. W praktyce wygląda to tak że nie każdy gwarant lub rzeczoznawca się dopatrzy lub będzie chciało mu się wnikać, ale jak trafisz na takiego któremu będzie się chciało to w takich sytuacjach masz przechlapane.
Mam wrażenie, że "nieco" rozmijasz się z prawdą.
Art. 6 KC: Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego
wywodzi skutki prawne.
Zatem to ubezpieczyciel musi w sądzie udowodnić, że zastosowanie opon, które nie są ujęte w homologacji stało się przyczyną zdarzenia. Tyle w temacie.

A co do gwarantów i "rzeczoznawców" ich samowola kończy się najpóźniej na sali sądowej.

A co do indeksu prędkości - jest jedna sytuacja gdy można założyć opony z niższym indeksem. Polskie i europejskie przepisy (dyrektywa 92/93/EWG) wyrażenie mówią że jedynym przypadkiem gdy można stosować niższy niż indeks niż ten w homologacji samochodu są opony zimowe i wielosezonowe z homologacją zimową ale musi być wtedy nie mniej niż Q (160km/h).
Nie chodziło Ci o dyrektywę 92/23/EWG, która przestała obowiązywać 31.10.2017 r.?
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Panowie a czy ktoś z was próbował montować ten sam wzór (Uberturbine), ale 20 cali od Tesli 3, albo np Jakieś chińskie zamienniki?
Tu są jakieś w rozmiarze 19: https://allegro.pl/oferta/nowe-felg...26c989b66bdbe96499e13bc806f55bd0c404f69ac7020

21 cali na codzień to jednak przesada, krawężniki itd, ja osobiście nie mam Tesli, ale jeździłem modelem Y na 19' i już było wystarczająco twardo........

Weź przyzwoite MSW 37, a nie kombinujesz z felgami wątpliwego pochodzenia. Homologowane do Tesli Y, w rozmiarach 9.5j x 19 oraz 9.5j x 20.

1732052107693.png
 
Last edited:

Najnowsze dyskusje

Top