A można w ogóle tylko dwa kupić?tak w sumie możnaby zamówić to na 2 koła, tylko od prawej strony (tam najczęściej łapie się się otarcia) i zobaczył na ile to jest w ogóle mądre.
A można w ogóle tylko dwa kupić?tak w sumie możnaby zamówić to na 2 koła, tylko od prawej strony (tam najczęściej łapie się się otarcia) i zobaczył na ile to jest w ogóle mądre.
Wygląda, że nie. Minimalny zestaw na 4 kołaA można w ogóle tylko dwa kupić?
nie, ale można kupić 4, czyli rozkładasz sobie 2 na letnie a 2 na zimowe.A można w ogóle tylko dwa kupić?
jedynym chyba sposobem jest pędzelek i każde zarysowanie malujesz + do tego trzeba po prostu uważać. Każda taka nakładka będzie dodatkowo wystawała poza felgę która już sama w sobie mocno wystaje, przez co nie dość że będzie wyglądała komicznie, to każda obcierka będzie wiązała się z rozwaleniem tej nakładki.Właśnie zaliczyłem obcierkę o krawężnik i zacząłem szukać rozwiązania. Testowaliście już te nakładki? Ja kupiłem z aliexpress coś takiego i nie polecam:
Nie trzyma się felgi, spada nawet po dodaniu większej ilości pianki.![]()
4 szt. Kołpaki dla Tesla Model Y 21-Cal wysokiej wydajności wymienne piasta koła pierścień zabezpieczający pełne obręcz osłona akcesoria 2024 - AliExpress 34
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.compl.aliexpress.com
Gdzieś czytałem, że to jest na rynek USA a w EU są trochę inne felgi.
Znacie coś sprawdzonego i pasującego do felg 21" EU?
No widzisz, a ja przez dwa lata i się spotkałem. Jak rzeczoznawca dostaje premię z zasadnie odrzuconych roszczeń nietrudno trafić na takiego co będzie mu się chciało. Szczególnie że przy oponach/kołach niezgodnych z homologacją pojazdu (czyli defacto niedopuszczonych do ruchu) to nie on będzie musiał coś udowadniać.
Homologacja jest na minimalny indeks prędkości, możesz założyć opony z wyższym indeksem. I nie, nie powtarzam żadnych medialnych doniesień, pracuje w branży i może nie na codzień ale spotykam się z takimi przypadkami.Dla Nissana Leaf ZE1 homologowane opony są z indeksem P czyli do 150 km/h. Ale takich opon nie ma, a producent montuje V do 240 km/h.
Tesla Y LR ma opony z indeksem W do 270 km/h, ale tysiące ludzi jeżdżą na całorocznych z indeksem V, bo często to najwyższy dostępny indeks.
Z całym szacunkiem, ale powtarzasz medialne doniesienia Auto-Świata i pozostałych klakierów, a to co oni piszą, to jest prawdą u firmy-matki czyli Auto-Bilda niemieckiego.
Tak jak przedmówcy napisali - tu jest Polska.
Homologacja producencka opon to coś zupełnie innego, może co najwyżej wpłynąć na gwarancję - producent może (ale nie musi) odmówić usuwania zgłaszanych problemów np. ze ściąganiem lub wibracjami na kołach.Są też głosy - równie nieprawdziwe póki co - że "jeśli auto miało opony z homologacją producenta, to tylko takie można zakładać", co również jest przekłamaniem. Na przykład Tesla zakłada z homologacją np. T2, ale nie ma konieczności zakładania "tylko takich".
W każdym OWU masz zapis dotyczący modyfikacji lub przeróbek, montaż opon/kół w rozmiarze niedopuszczonym w homologacji pojazdu jest modyfikacją tegoż pojazdu i może gotową podkładkę dla ubezpieczyciela.Pokaż mi w OWU zapis dotyczący opon - poza ogólnymi stwierdzeniami nie ma o tym ani słowa.