Y Performance ochrona felg 21" ciekawy pomysł

ptahy

Nowy na Forum
A można w ogóle tylko dwa kupić?
Wygląda, że nie. Minimalny zestaw na 4 koła :( Jeśli zepsujesz jedno koło, musisz również kupić cały zestaw. Ale jest dodatkowy zestaw do koła zapasowego za 39 dolarów, nie wiem co to :unsure:
 

Fryzjer

Nowy na Forum
Właśnie zaliczyłem obcierkę o krawężnik i zacząłem szukać rozwiązania. Testowaliście już te nakładki? Ja kupiłem z aliexpress coś takiego i nie polecam:
Nie trzyma się felgi, spada nawet po dodaniu większej ilości pianki.
Gdzieś czytałem, że to jest na rynek USA a w EU są trochę inne felgi.
Znacie coś sprawdzonego i pasującego do felg 21" EU?
 

marcinszczepanek

Posiadacz elektryka
Właśnie zaliczyłem obcierkę o krawężnik i zacząłem szukać rozwiązania. Testowaliście już te nakładki? Ja kupiłem z aliexpress coś takiego i nie polecam:
Nie trzyma się felgi, spada nawet po dodaniu większej ilości pianki.
Gdzieś czytałem, że to jest na rynek USA a w EU są trochę inne felgi.
Znacie coś sprawdzonego i pasującego do felg 21" EU?
jedynym chyba sposobem jest pędzelek i każde zarysowanie malujesz + do tego trzeba po prostu uważać. Każda taka nakładka będzie dodatkowo wystawała poza felgę która już sama w sobie mocno wystaje, przez co nie dość że będzie wyglądała komicznie, to każda obcierka będzie wiązała się z rozwaleniem tej nakładki.
 

Hermes

Posiadacz elektryka
No widzisz, a ja przez dwa lata i się spotkałem. Jak rzeczoznawca dostaje premię z zasadnie odrzuconych roszczeń nietrudno trafić na takiego co będzie mu się chciało. Szczególnie że przy oponach/kołach niezgodnych z homologacją pojazdu (czyli defacto niedopuszczonych do ruchu) to nie on będzie musiał coś udowadniać.

Dla Nissana Leaf ZE1 homologowane opony są z indeksem P czyli do 150 km/h. Ale takich opon nie ma, a producent montuje V do 240 km/h.
Tesla Y LR ma opony z indeksem W do 270 km/h, ale tysiące ludzi jeżdżą na całorocznych z indeksem V, bo często to najwyższy dostępny indeks.
Z całym szacunkiem, ale powtarzasz medialne doniesienia Auto-Świata i pozostałych klakierów, a to co oni piszą, to jest prawdą u firmy-matki czyli Auto-Bilda niemieckiego.
Tak jak przedmówcy napisali - tu jest Polska.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Dla Nissana Leaf ZE1 homologowane opony są z indeksem P czyli do 150 km/h. Ale takich opon nie ma, a producent montuje V do 240 km/h.
Tesla Y LR ma opony z indeksem W do 270 km/h, ale tysiące ludzi jeżdżą na całorocznych z indeksem V, bo często to najwyższy dostępny indeks.
Z całym szacunkiem, ale powtarzasz medialne doniesienia Auto-Świata i pozostałych klakierów, a to co oni piszą, to jest prawdą u firmy-matki czyli Auto-Bilda niemieckiego.
Tak jak przedmówcy napisali - tu jest Polska.
Homologacja jest na minimalny indeks prędkości, możesz założyć opony z wyższym indeksem. I nie, nie powtarzam żadnych medialnych doniesień, pracuje w branży i może nie na codzień ale spotykam się z takimi przypadkami.
 

Hermes

Posiadacz elektryka
Są też głosy - równie nieprawdziwe póki co - że "jeśli auto miało opony z homologacją producenta, to tylko takie można zakładać", co również jest przekłamaniem. Na przykład Tesla zakłada z homologacją np. T2, ale nie ma konieczności zakładania "tylko takich".
Pokaż mi w OWU zapis dotyczący opon - poza ogólnymi stwierdzeniami nie ma o tym ani słowa.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Jakoś wcześniej mi to umknęło więc odpowiadam po czasie
Są też głosy - równie nieprawdziwe póki co - że "jeśli auto miało opony z homologacją producenta, to tylko takie można zakładać", co również jest przekłamaniem. Na przykład Tesla zakłada z homologacją np. T2, ale nie ma konieczności zakładania "tylko takich".
Homologacja producencka opon to coś zupełnie innego, może co najwyżej wpłynąć na gwarancję - producent może (ale nie musi) odmówić usuwania zgłaszanych problemów np. ze ściąganiem lub wibracjami na kołach.
Pokaż mi w OWU zapis dotyczący opon - poza ogólnymi stwierdzeniami nie ma o tym ani słowa.
W każdym OWU masz zapis dotyczący modyfikacji lub przeróbek, montaż opon/kół w rozmiarze niedopuszczonym w homologacji pojazdu jest modyfikacją tegoż pojazdu i może gotową podkładkę dla ubezpieczyciela.
 

Hermes

Posiadacz elektryka
To nie ten kraj kolego - pomyliło ci się z innym. W razie "wu" to ubezpieczyciel musi udowodnić twoją winę, a nie odwrotnie. Cała masa ludzi - to najprostszy przykład - jeździ Teslami z indeksem prędkości NIŻSZY niż homologowany, zgłasza szkody - w tym kół - i NIKT się bez sensu nie czepia.
Siejesz propagandę - jest tam ziarnko prawdy, ale nie takie jakie wpierasz.
Co do gwarancji - to nieistotne, jeśli zgłaszasz usterkę z tytułu KC i np. rękojmi.
Coś gdzieś słyszałeś - ale prawnikiem kompletnie nie jesteś. :) Więc proponuję - niech każdy sobie zostanie przy swoim i nie kontynuujmy,
...bo inaczej zaraz dojdziemy do wniosku, że opony to pryszcz bo takie np. jakiekolwiek urządzenie nieoryginalne wpięte w CAN auta, to ono nie tylko spowoduje odmowę wypłaty ubezpieczenia ale w pierwszej kolejności anulowanie całego OC wobec innych kierowców, bo "auto samo nieautoryzowanie decydowało i jeździe" przez co cały pojazd utracił homologację drogową.
 
Last edited:
Top