"z automatyzowanie" autopilota - commander czy coś innego

grregg

Fachowiec
Chcę zautomatyzować autopilota, aby działał tak jak w innych markach. Czyli właczam kierunek, "usypiam" autopilota i sam zmieniam pas, następnie po ustawniu auta na nowym pasie autopilot sam się aktywuje.
Czy tak właśnie działa commander? Czy w zakresie autopilota, albo parkowania są jeszcze jakieś dodatkowe funkcje, które może realizować commander?
Czy w zakresie poprawy autopilota jest jakieś inne akcesorium, które jest sktueczne i może lepsze od commandera?
 

rompik

Nowy na Forum
Jesli masz Juniper to raczej nic nie pomoze na obecna chwile.
Albo AP albo TACC. Jak AP i wlaczysz kierunek to auto zaczyna zwalniac wiec nawet nikogo nie wyprzedzisz :)
 

daniel

Señor Meme Officer
Chcę zautomatyzować autopilota, aby działał tak jak w innych markach. Czyli właczam kierunek, "usypiam" autopilota i sam zmieniam pas, następnie po ustawniu auta na nowym pasie autopilot sam się aktywuje.
Czy tak właśnie działa commander?
Tak właśnie działa Commander. Jeśli AP aktywne -> kierunek, ręczna zmiana pasa -> 3 sekundy -> AP jest reaktywowane.

Czy w zakresie poprawy autopilota jest jakieś inne akcesorium, które jest sktueczne i może lepsze od commandera?

Jest Comma 3X, ale to już przestaje być Autopilot.
 

daniel

Señor Meme Officer
gdyby wyłączał bim-bam, nawet byś się nie zorientował, że przypadkowo wyłączyłeś AP. bardzo ryzykowne
Szczerze mówiąc to ta wielka tęcza na drodze mówi mi, że mam AP włączone. Nie potrzebuję takiego głośnego dźwięku.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Szczerze mówiąc to ta wielka tęcza na drodze mówi mi, że mam AP włączone. Nie potrzebuję takiego głośnego dźwięku.
Dokładnie tak - w żadnym innym aucie nie spotkałem się z sygnalizacją akustyczną włączenia bądź wyłączenia asystenta utrzymania na pasie i/lub tempomatu, ograniczają się do jakiejś kontrolki zazwyczaj. A jak często zmieniasz pas, to to "bimbanie" robi się mega irytujące. Jechałem ostatnio nad morze i musiałem tłumaczyć pasażerom, co to za dźwięki wydaje Tesla i z jakiego powodu. Nie powiem żeby komukolwiek się to podobało ;)
 

TomRS

Pionier e-mobilności
gdyby wyłączał bim-bam, nawet byś się nie zorientował, że przypadkowo wyłączyłeś AP. bardzo ryzykowne
W jakim sensie ryzykowne ? Jadąc na AP jesteś zobowiązany do trzymania rąk na kierownicy i obserwacji drogi, więc nawet jak się to "cudo" wyłączy, to zauważysz natychmiast, że np auto zbliża się do linii.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
bez dźwięków - na zakręcie noga niechcąco dociśnie powyżej 140 i zanim się zorientujesz, jesteś poza swoim pasem
Wiesz co, jak ktoś "niechcąco" wciska gaz i tego nie zauważa, to naprawdę powinien dobrowolnie oddać prawko w urzędzie, bo zagraża innym i sobie ;)
 
Top