Zakup kontrolowany juz dotyczy też elektryków

Bronek

Pionier e-mobilności
Wczoraj oglądałem jak wybierano pomiedzy Audi Etron , BMW IX, Kią i Teslą Y performance .
Wygrala u obu Panów Tesla
Facet niby z odpowiednią kasą , ale kupil BMW I3 od,sąsiada poza programem, co nie jest głupie jakmchce się przekonać jak żyć z EV itd...I3 jest moim zdanie ponadczasowy .
Ale obiecal Miastu i Światu że kiedyś kupi albo Tesle albo BMW.
Dwa wnioski jakie sie nasuwają ,że w mediach juz konczy sie faza hejtu ze strachu lub sponsorowanego..
, bo wydźwięk programu byl pozytywny bez zlosliwych wstawek
Po drugie pojawila sie Tesla , raczej omijana marka gdy sie tylko dało i też bez wielkich złośliwości .

Czyli i tu a szczegolnie na stronie EW raczej pozostaną znane nam jedynie Nicki kilku zawodowych hejterów, bo jak media się przestawiają to i Naród również ..
Może wzorem ostatniej pojawi się Ustawa zakazująca szkalowania elektryków , nawet jak któryś z nich popieści kierowcę .....prądem ?
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
Co prawda nie Zakup Kontrolowany, ale pierwszy materiał o BEV Złomnika. Trzeba przyznać, że w miarę obiektywny. Moim zdaniem jednak dobrze gada w kwestii używanych elektryków. I to jest w tym wszystkim najsmutniejsze...
 

Michal

Moderator
Co on dobrze gada, co to są za bzdety?
  • Omawia leafa z najgorszym możliwym systemem utrzymania baterii
  • Twierdzi, że po 10 latach jak auto ma 75-80% dostępnej baterii to już się nie da nim jeździć :ROFLMAO: Czyli taki leaf, co miał początkowo 24 kWh, po 10 latach ma 19 kWh i już nie da się nim jeździć... No nie wiem, czy to jest duża różnica, skoro to i tak było auto w około komina.Jak nowy to zrobisz powiedzmy 150 km po mieście, a takim starszym 100 km. Jak dla mnie to brzmi jak dokładnie taka sama funkcjonalność, bo w koło komina robi się <50 km dziennie.
  • W autach z dużymi bateriami "musisz" ładować na stacjach szybkiego ładowania... Cholera, no to dobrze, że nie wiedziałem, że muszę i ładuję w domu codziennie za darmo,, bo z PV, a nawet jak z sieci, to za jakieś 0,5 zł/kWh do niedawna :p
  • Ładowanie na GreenWay wychodzi 100 zł / 100 km... No błagam Was... Gdzie są takie auta co zużywają powiedzmy 250 Wh/km i energia do nich kosztuje 4 zł/kWh? Kto tak jeździ? Energia kosztuje obecnie jakieś 2 zł / kWh, więc chyba raczej 50zł za 100 km "pęęęuuum"... :p
Nie opłaca się oglądać, bo to jakiś pajac.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Jakoś n tym forum wszyscy kupuj nową tesle, jakiś ułamek nową Kie, PSA. Sporadycznie ktoś używkę z tych aut. Więc kogo interesuje test starego/przestarzałego pudełka, żeby przynajmniej był to I wypust Leaf II.
 

Michal

Moderator
Ale ludzie kupują właśnie takie auta jako drugie do domu z ICE i chwała im za to, bo kończy się to tak, że ten stary EV robi 70-80% tras.
Tylko ten gość wygaduje jakieś bzdety, bo nawet się nie zastanowił co chce powiedzieć chyba. Z resztą on przecież musi pod swoją publikę zrobić ten film, czyli pod właścicieli 20 letnich dizli wyklepanych z przystanka.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Najlepsze jest to jak jednym tchem mówi, że ten leaf po 10 latach ma 84% baterii, a kilka minut później że po 10 latach auta elektryczne mają po 75-80% i trzeba je zutylizować. Kurcze, że gość sam nie widzi, że kłamie w żywe oczy i próbuje robić z ludzi debili. Przecież ten dziesięcioletni leaf z 84% baterii spokojnie zrobi kolejne 10 lat. Tylko wtedy to nie pasuje do narracji, bo chwilę wcześniej powiedział, że spaliniaki mają czas życia na poziomie 20 lat.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
W koło domu nie potrzeba zasięgu więcej niż 70-90 km, ale nie każdemu chce się codziennie podłączać kabel,
Po II dla żon jest stresująca jazda jak im pokazuje zasięg 25km i mniej,
Po III dbając o wolniejszą degradację baterii i ładując do 80% to ile realnie zostanie zasięgu?
24kwh brutto, to jest jakieś pewnie 22kwh netto. 22kwh x 80%(degradacja)= 17,6kwh dostępnej całkowitej pojemności.
17,6kwh x 80%(ładujemy nie do pełna przedłużając życie baterii) = 14kwh realnej pojemności aku. Więc pewnie latem stówkę z małym hakiem zrobi, a zimą pewnie z 70-80km.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Miałem takiego leafa. Jeździła nim żona. Nie narzekała. Ładowaliśmy co 2-3 dni do 80%. Wystarczało jej na codzienne dojazdy. Nie panikowała gdy miała mniej niż 25km zasięgu. Więc pomyliłeś się niemalże w każdej kwestii.
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
Co on dobrze gada, co to są za bzdety?
  • Omawia leafa z najgorszym możliwym systemem utrzymania baterii
  • Twierdzi, że po 10 latach jak auto ma 75-80% dostępnej baterii to już się nie da nim jeździć :ROFLMAO: Czyli taki leaf, co miał początkowo 24 kWh, po 10 latach ma 19 kWh i już nie da się nim jeździć... No nie wiem, czy to jest duża różnica, skoro to i tak było auto w około komina.Jak nowy to zrobisz powiedzmy 150 km po mieście, a takim starszym 100 km. Jak dla mnie to brzmi jak dokładnie taka sama funkcjonalność, bo w koło komina robi się <50 km dziennie.
  • W autach z dużymi bateriami "musisz" ładować na stacjach szybkiego ładowania... Cholera, no to dobrze, że nie wiedziałem, że muszę i ładuję w domu codziennie za darmo,, bo z PV, a nawet jak z sieci, to za jakieś 0,5 zł/kWh do niedawna :p
  • Ładowanie na GreenWay wychodzi 100 zł / 100 km... No błagam Was... Gdzie są takie auta co zużywają powiedzmy 250 Wh/km i energia do nich kosztuje 4 zł/kWh? Kto tak jeździ? Energia kosztuje obecnie jakieś 2 zł / kWh, więc chyba raczej 50zł za 100 km "pęęęuuum"... :p
Nie opłaca się oglądać, bo to jakiś pajac.
Złomnik odniósł się do kwestii ładowania w domu z PV vs mieszkanie w bloku. Więc argument chybiony.
Co do zużycia baterii do 80% - zgodzę się ze Złomnikiem, że to już złom. Jeżeli zasięg nowej baterii to przeciętnie ok. 300 km-400 km, a zimą w przybliżeniu średnio 200-250, to przy 20% degradacji maksymalny zasięg odpowiednio 250-320 km lub 160-200 zimą. Nie jest to dobry wynik względem ceny zakupu i ogólnej użyteczności
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Stare małe uta z reguły w trasy nie jeżdżą, więc jak ktoś w domu ładuje nie potrzebuje 300km zasięgu. Wystarczy mu niecałe 100km, pod warunkiem że chce mu się codziennie lub co II, III dzień podłączać kabel.
 
Top