do zibizz1:
to, by zysk ze wzrostu sprawności i wydłużenia trwałości akumulatorów szedł również do użytkownika da się wymusić poprzez dopuszczenie konkurencji wśród dostawców akumulatorów do systemu- to może i powinno uczynić państwo które powinno być inicjatorem i koordynatorem systemu. Standaryzować trzebaby jedynie wymiary i sposób podłączenia do pojazdu.
Stanowisko wymiany jest droższe ale mogłoby obsłużyć kilkadziesiąt razy więcej pojazdów w czasie potrzebnym do ładowania pojedynczego.
To że w obecnych osobówkach nie ma miejsca pod siedzeniami nie ma znaczenia gdyż do użytku miejskiego i tak należy budować nowe auta. -- Szuflada wysuwana w tył jest owszem nieco skomplikowana ale to "problem" rozwiązywalny już w wieku 19, a stosowanie ultrakrótkich pojazdów w miastach już jest bardzo potrzebne a będzie koniecznością.
Co do czasu wymiany to nie widzę technicznych przeszkód aby miało się to odbywać jak na filmie.
do vwir :
to, że obecnie baterie gdzieś tam leżą czekając wynika z małej rotacji wynikłej z niepopularności systemu i ogólnie napedu elektrycznego. SCT wymuszą większą popularność.
Renault ZOE miała ułomny system w porównaniu do tego co pokazałem bo pogrubiał podłogę , był skomplikowańszy i wolniejszy
Przy standaryzacji baterii nie byłoby problemu niesprzedawalności używanych aut, choćby dlatego że każdy kupujący łatwo dobrałby se baterie o takich parametrach i cenie jaka by mu odpowiadała więc nie ponosiłby ryzyka
do piotrpo
Właściciel wypożyczający baterię nie musiałby ponosić nadmiernego ryzyka uszkodzenia przez użytkownika, gdyż wszelkie parametry wpływające na to zużycie ( moce ładowania, rozładowania, długie okresy bezczynności, przegrzania, przechłodzenia itp ) mogłyby być mierzone i zapisane we wbudowanym w baterię komputerze i być uwzględniane w opłacie, tak wiec możnaby najmocniej obciążyć najszkodliwszych użytkowników ulżając tym którzy korzystaliby delikatnie . To miałoby też dodatkową zaletę w postaci motywowania do spokojnej jazdy i energooszczedności.
do Grzesiek :
czy ogniwa są już tak tanie że nie istnieje problem ich kosztów ???
a poza tym , drugim całkiem osobnym problemem jest konieczność eliminacji postojów w miastach i to póki co przesądza o konieczności eliminacji ładowania postojowego