Zakup Nio - z baterią czy abonament

Zakup Nio ET5

  • Z baterią

  • Wynajem

  • Wogóle bo to chiński badziew:)


Results are only viewable after voting.

piotrpo

Pionier e-mobilności
a są nim codzienne przemieszczania, miejskie i podmiejskie, pojazdami ekonomicznymi o parametrach minimum, zarówno prywatnymi jak i, stanowiącymi niezbędne uzupełnienie zbiorkomu, taksówkami i carsharingami.
Do przemieszczania się na miejskich i podmiejskich trasach, to nie tylko nie potrzebujesz stacji wymiany baterii, ale nawet szybkiej ładowarki. Wolisz raz w tygodniu jechać na jakąś stację, czy podpiąć samochód na noc do własnego/współdzielonego gniazdka w pobliżu domu/pracy?
Bazując na tym Słusznym Założeniu
U... trafił nam się autorytet moralny.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Taksówka to nie jest tani sposób poruszania się, a większość kosztu to koszt kierowcy, potem paliwo a potem amortyzacja auta. W przypadku autonomicznych elektrycznych taksówek, koszt kierowcy odpada. A centrum obsługi pojazdów preferowałoby godziny w ciagu dni a na tą obsługę 8-16 albo 7-15. Szczyt ruchu taksowkowego to 17-18. Oczywiście zmiana nocna też mogła by być, ale z dziennej nie opłaca się rezygnować i podczas gdy ekipa sprzata wnętrze auto może się te 20 minut ładować tanią energią OZE.

Co do pozostałych aut miejskich i podmiejskich to takie auta sa w ruchu maks 0,5-4 godziny dziennie. Przez pozostale 20 godzin stoją i najczęsciej kilkanascie metrów od ich miejsca postoju jest sieć energetyczna. Także najefektywniejszym sposobem jest zakup i zakopanie kilkanaście metrów kabla do miejsca gdzie auta stoją w ciagu dnia oraz rozwój technologii plug&charge i smart grid. Parkuje auto, jeśli wiem że będe stał z godzinęn lub dłużej to podłączam i idę, koniec. Wtyczke już mamy ustandaryzowaną. Plug& charge i smart grid to głównie oprogramowanie. Najwiekszy problem obecnie to te kilkanaście metrów kabla, ale gdyby miasta się za to zabrały to szybko by sobie z tym poradziły. Jakoś oświetlenie miejskie działa.
1723213529914.png
 
Top