Zakup Nissan e-NV200 Evalia 40 kWh vs Nissan Leaf 40 kWh PILNA PORADA ZAKUPOWA - MAŁO CZASU NA DECYZJĘ.

vwir

Pionier e-mobilności
Ładowanie do 80% zostało usunięte przez Nissana w modelach od 2015 roku czy coś w tych okolicach. Nie ma i nie będzie. Można kombinować naokoło (na przykład integracja z HA i wyłączanie wallboxa gdy auto ma 80%, albo prosty timer i ładowanie tylko X godzin).
Same kreski na wyświetlaczu to kilkanaście kilometrów do zerowego stanu baterii. Na zerowym stanie baterii przejedzie jeszcze kilka kilometrów.
Ogólnie zasięg masz zacny, przy tych temperaturach nie można narzekać. Przy 20 stopniach przejedzie więcej.
Prognoza zasięgu nie bez powodu nazywana jest GOM: guess-o-meter. Przyzwyczaj się ;) Po dłuższej jeździe pokazuje w miarę ok. W miarę.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
A to jest wersja osobowa ? Ladnie to wyglada !
Ja mam spaczone postrzeganie tego auta przez samochody inpostu :)
Swoja droga jakos ich mniej widac ostatnio, inpost sie wycofuje z EV ?
Zdecydowanie nie. Mam w domu obok InPost i widziałem przynajmniej 3 różne modele EV. Tylko wszystko w rozmiarach normalnych dostawczaków (L3H2) a nie takie pypcie, co dwie paczki na krzyż wchodzą :D
 

KrzysztofFly

Moderator
Zdecydowanie nie. Mam w domu obok InPost i widziałem przynajmniej 3 różne modele EV. Tylko wszystko w rozmiarach normalnych dostawczaków (L3H2) a nie takie pypcie, co dwie paczki na krzyż wchodzą :D
Niedługo na drogach będzie widać coraz więcej nowych piękności od Voltia ;)
619e6722d169742d0e703f15_case-base_base (1)-p-2000.jpeg
 

elektromobilny

Zadomawiam się
Ładowanie do 80% zostało usunięte przez Nissana w modelach od 2015 roku czy coś w tych okolicach. Nie ma i nie będzie. Można kombinować naokoło (na przykład integracja z HA i wyłączanie wallboxa gdy auto ma 80%, albo prosty timer i ładowanie tylko X godzin).
Same kreski na wyświetlaczu to kilkanaście kilometrów do zerowego stanu baterii. Na zerowym stanie baterii przejedzie jeszcze kilka kilometrów.
Ogólnie zasięg masz zacny, przy tych temperaturach nie można narzekać. Przy 20 stopniach przejedzie więcej.
Prognoza zasięgu nie bez powodu nazywana jest GOM: guess-o-meter. Przyzwyczaj się ;) Po dłuższej jeździe pokazuje w miarę ok. W miarę.
Dokładnie o timerze pomyślałem gniazdko Tuya z ustawieniem czasu od razu będzie jakaś pobieżna statystyka zużycia kWh.

HA instalować na jakimś mini komputerze czy są gotowe rozwiązania? Amator majsterkowicz chyba sobie z tym poradzi? Wallbox Tesla będzie odpowiedni?

Aktualnie uczę się zasięgu patrząc na procenty naładowania baterii. Wskazania licznika w pozostałym dystansie mnie zaskoczyły z bodajże 20 km po chwili zrobiły się trzy kreski ---.

Dzięki za bardzo ważną wskazówkę "Same kreski na wyświetlaczu to kilkanaście kilometrów do zerowego stanu baterii. Na zerowym stanie baterii przejedzie jeszcze kilka kilometrów."
Jeśli założę że zrobię 20 km z prędkością 70 km/h nie będzie to błędne?
 

elektromobilny

Zadomawiam się
A to jest wersja osobowa ? Ladnie to wyglada !
Ja mam spaczone postrzeganie tego auta przez samochody inpostu :)
Swoja droga jakos ich mniej widac ostatnio, inpost sie wycofuje z EV ?
Tak jest to wersja 7 osobowa. Myślałem że będzie głośno niekomfortowo jest wręcz świetnie przewożenie ładunków i dzieciaków w ciszy fajnej elastyczności bez wajchowania biegami jak to w busach bywa. Pewnie początkowy zachwyt gdyż jeździ mi się lepiej niż Audi mocniejszym dieslem w automacie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
HA instalować na jakimś mini komputerze czy są gotowe rozwiązania? Amator majsterkowicz chyba sobie z tym poradzi? Wallbox Tesla będzie odpowiedni?
Nie wiem jak to teraz wygląda, bo mój HA ma już trochę lat i siedzi w Dockerze. Z tego co na szybko widzę to są gotowce: https://www.home-assistant.io/green/
Ale jeśli masz w szufladzie jakieś raspberry pi to też sobie poradzisz.

Wallboxa Tesli nie używam, nie wiem czy/jaka jest z nim komunikacja.

Jeśli założę że zrobię 20 km z prędkością 70 km/h nie będzie to błędne?
Tak, to zdrowe podejście. Sam się musisz nauczyć, każde auto ma inaczej. Generalnie gdy pojawi się żółwik na desce to zostało Ci kilka km. Chociaż moim Leafem żona przejechała na żółwiku kilkanaście km. Prądu brakło na podjeździe, gdy otwierała bramę garażową ;)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dokładnie o timerze pomyślałem gniazdko Tuya z ustawieniem czasu od razu będzie jakaś pobieżna statystyka zużycia kWh.

HA instalować na jakimś mini komputerze czy są gotowe rozwiązania? Amator majsterkowicz chyba sobie z tym poradzi? Wallbox Tesla będzie odpowiedni?

Aktualnie uczę się zasięgu patrząc na procenty naładowania baterii. Wskazania licznika w pozostałym dystansie mnie zaskoczyły z bodajże 20 km po chwili zrobiły się trzy kreski ---.

Dzięki za bardzo ważną wskazówkę "Same kreski na wyświetlaczu to kilkanaście kilometrów do zerowego stanu baterii. Na zerowym stanie baterii przejedzie jeszcze kilka kilometrów."
Jeśli założę że zrobię 20 km z prędkością 70 km/h nie będzie to błędne?
Gniazdko ktore rozlacza ladowanie to zly pomysl. Sesje ladowania w miare mozliwosci trzeba konczyc poprawnie.
Kup evse z mozliwoscia nastawienia czasu ladowania.
 
Top