Zapowiedź HUBów

krzyss

Pionier e-mobilności
Czy te statystyki uwzględniają ładowarki czekające na odbiór UDT? Wątpię. A jest ich sporo w mojej okolicy, większość z nich to 100 kW+.

Ludzie mają sentyment z czasów komunistycznych do wszelkiej maści urzędów, nakazów i zakazów. UDT to świętość i nie należy nic złego o nich mówić, a wg mnie powinno się zlikwidować ten urząd, wprowadzić możliwość _komercyjnej_ certyfikacji na zasadach rynkowych przez uprawnione prywatne podmioty. Rynek nie lub próżni i jak zobaczy, że można zarobić to pojawią się setki takich firm, żeby rozładować kolejkę.
I bedzie jak z badaniami technicznymi samochodow ? Za 50.- mozna zalatwic kazdy przeglad :D
 

elektryk

Pionier e-mobilności
I bedzie jak z badaniami technicznymi samochodow ? Za 50.- mozna zalatwic kazdy przeglad :D
Pytanie co lepsze - metoda na PKP, czyli nie pokażesz dowodu osobistego w Pendolino przy kontroli biletów to wzywamy policję, czy metoda czeska - gdzie skoro nikt się nie bije o miejsce w prywatnym pociągu to znaczy, że wszyscy mają bilet, a załoga może się skupić na obsłudze cateringowej, a nie sprawdzaniu biletów.

Niestety u nas komunistyczne myślenie wygrywa, nikt nie może się prześlizgnąć, więc niech cierpią wszyscy.
 

luki

Posiadacz elektryka
Jestem zdecydowanie za 2 opcją, z wysokimi karami zarówno jednej jak i drugiej strony (tego co cwaniakuje za 50,- i tego co się połasi na łapówkę). Często przy starszych autach spotkałem się z wymuszaniem "przysłonięcia" oczu, mimo, że auta spełniały wszystkie punkty przeglądu
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Ja Was nie rozumiem. Chcą coś zrobić dla użytkowników BEV a tu hejt. Jakby Bp czy shell czy Niemiec robił to by było dobrze ?
 

luki

Posiadacz elektryka
Ale właśnie chodzi o to, że nie chcą zrobić. Gdyby chcieli to już by zrobili lub przynajmniej robili. Dla takiego Orlenu takie 60 baniek to pikuś, stacji też mają co niemiara, wystarczyłoby postawić ładowarki i... już. Nawet z ograniczeniem mocy, jeżeli nie mają odpowiedniej mocy na przyłączu, na które pewnie też nie musieliby długo czekać - wystarczy jedno spotkanie 2 prezesów z państwowych spółek, czyli 2 kolegów. W tym jest cały problem
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Nie ma mocy przyłączeniowych. Ja ostatnio zgłaszałem pozwolenie na budowę 16 szeregowców. Czekałem na prąd 18 miesięcy. Centrum Jaworzna. Musieli nowy transformator stawiać. W sumie rozchodziło się o 192 KW. Tyle co jedna szybka ładowarka
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Ja Was nie rozumiem. Chcą coś zrobić dla użytkowników BEV a tu hejt. Jakby Bp czy shell czy Niemiec robił to by było dobrze ?
Ty naprawdę myślisz, że oni to robią dla nas? Dla zysku, nie dla nas. A hejt, przynajmniej z mojej strony, jest dlatego, że robią to w sporej części za nasze pieniądze z podatków. Także zaiste wielcy łaskawcy. Trzeba im dołożyć, żeby potem mogli na nas zarabiać. Orlen w ubiegłym roku miał zdaje się ponad 33 mld zysku. Wychodzi około 90 mln dziennie, więcej niż ta dotacja. Słabe więc jest to, że wyciągają jeszcze kasę po nasze pieniądze, a potem będą pokazywać wszem i wobec jacy to oni wspaniali i stawiają ładowarki.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Zaraz tam hejt...
Jest super, ładowarek jest co nie miara, zero problemów w PL z jazdą z punktu A do B samochodem EV ;)
A statystyki kłamią :p

1688845721623.png
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Orlenowi bardziej zależy na:

100 stacji ładowania wodoru do 2030 vs 40 stacji ładowania elektryków do 2027.

Wodór jest idealny dla firm paliwowych:
- nie narusza status quo
- model dystrybucji pozostaje jak poprzednio
- da się wodór robić z paliw kopalnych (i to jest obecnie główna metoda!)
- i najważniejsze - klient nie może sam sobie tego wodoru wyprodukować bez ponoszenia olbrzymich kosztów, nie może się naładować w domu, na parkingu sklepu, itd.
 
Top