Zapowiedzi GDDKiA o nowych ładowarkach na punktach MOP w 2022 roku

Alex

Fachowiec
Dotarłem dość przypadkowo wczoraj do informacji GDDKiA o otwartych w 2021 roku ładowarkach na MOP-ach wraz z długą listą planowanych uruchomień w 2022 roku na autostradach i drogach szybkiego ruchu

 

solik

Pionier e-mobilności
50tka idealna, podjedzie jakis MachE z bateria blisko 100kw rozladowany do 10% i bedzie sobie mogl pospac :)
 

Michal

Moderator
Przygotowują pod te wszystkie leafy 1 co do nas płyną szerokim strumieniem ;)
 

JareG

Pionier e-mobilności
Wspaniale 50kW ladowareczki i bedzie sie czym pochwalic w excelu ? :)
Sztuka jest sztuka - jak to mawiał mój kolega z Kociewia.. :D

Pozdrawiam
 

dawson

Fachowiec
"każdy o mocy nie mniejszej niż 50 kW (do decyzji dzierżawcy pozostaje docelowa moc stacji)."
Iskierka w tunelu jest że chociaż z dwie będą mocniejsze
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
A no i w zasadzie to dzielimy przez dwa, wiecie, nie?
W sensie, że np. A4 MOP Wierzbnik to to samo miejsce co A4 Jankowice Wielkie, tyle, że ten jest w tą, a tamten w tamtą.

No i jeszcze stacje są pewnie pojedyncze, więc gdy będą 4 razy większe i 3 razy szybsze, to będą mogły porównywać się z przepustowością najwolniejszych superchargerów.
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Jasne, Tesli również, ale różnica między Teslą a jakąś-tam 50kW niestety jest wciąż tak duża, że opłaca się nadrobić drogi. Zarówno jeśli chodzi o czas jak i pieniądze. Nie mówiąc już o znacznie większym ryzyku, że nie-Tesla nie działa. Albo "pożycza" dwie stówy "na trochę".. po kilka razy 😅

Czemu infrastruktura jest tak nędzna? Łatwo sobie odpowiedzieć na pytanie przeprowadzając eksperyment myślowy pt. "a co gdybym był operatorem stacji ładowania pojazdów elektrycznych?" - Zobaczcie co trzeba zrobić, ile trzeba czekać. Jakie są ceny prądu w takiej taryfie C21, (łącznie ze stałymi dystrybucyjnymi). A potem jeszcze UDT, itp itd. :)
 
Top