Zapowiedzi GDDKiA o nowych ładowarkach na punktach MOP w 2022 roku

Cav

Pionier e-mobilności
Mnie tej stacji przed miesiącem zabrakło na trasie - w efekcie do Poznania jechałem za tirem.....
 

daniel

Señor Meme Officer
w sobote mam w planie pojechać sprawdzić
Mnie tej stacji przed miesiącem zabrakło na trasie - w efekcie do Poznania jechałem za tirem.....
Kurde, tłok będzie, bo też planuję korzystać awaryjnie na dojazd do Poznania. :D
Tak właściwie to liczyłem, że ktoś zrobi ładowarkę przy McDonaldzie przy tym samym zjeździe.
 

Michal

Moderator
@Michal
Nie mów mi, że z 2000 jest 1300 nieaktywnych ładowarek DC aby to zrównało się z liczbą z PSPA.
Czyżby nikt w PL nie prowadził takiej realnej dokładnej statystyki? :oops:
Wywaliłem usunięte i zostało 1843 ładowarek (kabli) o mocy >=50 kW - takie dane zwraca UDT i takie prezentuję.

Przy czym oczywiście jak się tam zajrzy, to mamy głupoty typu:
Stacja ładowania z 4x 50 kW DC (2x chademo + 2x CCS) oraz 2x 43 kW AC. W rzeczywistości (aplikacja GW) jest połowa tego.

Zmieniłem na zliczanie unikalnych stacji ładowania zamiast kabli i zostaje 560 stacji (to rzeczywiście wydaje się sensowniejsze), przy czym niektóre stacje faktycznie mają pewnie po kilka kabli, więc pewnie jest więcej ale nie jestem w stanie łatwo teraz w 5 minut stwierdzić, które, bo i tak nie wszystkie zwracają stan, więc jest bałagan.
Ogólnie jak stawiałem aplikację, to dane o ilości kabli wydawały się mieć sens, ale później kilku operatorów (np. GW) zaczęło mieszać i teraz jest jak jest.
 

nabrU

Moderator
Dzięki @Michal,

Czyli te 560 to już bliżej do 700 ze statystyki PSPA.

Statystyki czego? :D To jak byś chciał statystykę uczciwych polityków, niby są, ale czy warto dla tych jednostek liczyć?

Czy tych ładowarek jest '5 na krzyż' czy tysiące to cały czas statystyka, którą warto mieć i obserwować. Naprawdę jestem zaskoczony, że tego nikt w PL realnie nie prowadzi... szczególnie, że te liczby to nie jakieś wielkie tysiące.
W UK np. takie statystyki przedstawia portal Zap-Map i to jest takie brytyjskie 'źródło prawdy' w sprawie rozwoju infrastruktury EV. Niejako analogicznie ja tu widzę pole do popisu dla Elektrowozu. Aż się prosi aby taka statystyka znalazła się na stronie portalu @Łukasz Bigo . Nie wiem czy to technicznie i finansowo możliwe, ale pomysł jest.
 
Last edited:

danielm

Pionier e-mobilności
Mnie tej stacji przed miesiącem zabrakło na trasie - w efekcie do Poznania jechałem za tirem.....
ja raz w miesiącu jeżdze do znajomego do kostrzyna pod poznaniem, z bydgoszczy. jak jade 120km/h to pradu mam na styk więc jeżdze wolniej lub z kostrzyna jadę na autostrade na łądowanie się na mopie co dodaje mi dobrą godzine w podróży. teraz mogę przestać się tym przejmować, w razie czego 70km przed Bydgoszczą mam ładowarke w drodze powrotnej. pod warunkiem że będzie ona zawsze działać bo te na autostradzie pod poznaniem często nie działają
 

daniel

Señor Meme Officer
teraz mogę przestać się tym przejmować, w razie czego 70km przed Bydgoszczą mam ładowarke w drodze powrotnej. pod warunkiem że będzie ona zawsze działać bo te na autostradzie pod poznaniem często nie działają
Jak myślisz, można awaryjnie skorzystać z Type2 w Cukrownia Żnin? Nie wiem czy jest otwarte całą dobę.
Oprócz tego jest Columbus Energy w Hotel Martina, ale zamykany szlabanem i w nocy trzeba dzwonić do recepcji hotelu.
Muszę kiedyś wypróbować jak to działa. Gorzej, że jak wjedziesz na Orlen to już się nie cofniesz do Żnina. :/
EDIT: A nie, dobra. 10 km jadąc z następnego zjazdu.
 
Last edited:

danielm

Pionier e-mobilności
Jak myślisz, można awaryjnie skorzystać z Type2 w Cukrownia Żnin? Nie wiem czy jest otwarte całą dobę.
Oprócz tego jest Columbus Energy w Hotel Martina, ale zamykany szlabanem i w nocy trzeba dzwonić do recepcji hotelu.
Muszę kiedyś wypróbować jak to działa. Gorzej, że jak wjedziesz na Orlen to już się nie cofniesz do Żnina. :/
jak trzeba to trzeba ale nigdy nie byłem jeszcze w sytuacji awaryjnej i wolałbym nie być. ładowarka ma działać, najwyżej zaczekam jak ktoś inny z niej korzysta
 
Top