Zasięg maksymalny tesla model 3

Jac3k

Posiadacz elektryka
zmniejszcie te obrazki przed wrzuceniem bo źle się to czyta :)
Ja nie ładuje. Zawsze do 80% zostawiam na noc podpiętego. Przesunąłem suwak żeby sprawdzić ile pokaże. To co wyjeżdżę w ciągu dnia uzupełniam do 80%. Jak będę miał w planach trasę powyżej 400km to dobije do 100%.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Ja nie ładuje. Zawsze do 80% zostawiam na noc podpiętego. Przesunąłem suwak żeby sprawdzić ile pokaże. To co wyjeżdżę w ciągu dnia uzupełniam do 80%. Jak będę miał w planach trasę powyżej 400km to dobije do 100%.
80% zalecała tesla w modelu S/X stąd te informacje wiele osób powtarza nadal. w 3/Y tesla zaleca 90% i tak jest ustawione daily. baterie LFP nie mają daily wcale bo tam trzeba ładować do 100% jak tylko się da. Ja swoją ładuje do 90% jak nie potrzebuje więcej, do 97% jak potrzebuje każdego elektrona, rano wstaje i przesuwam suwak na 100%. zanim się ogarne mam skończone ładowanie i wyjeżdzam
 

Michal

Moderator
Daily jest ustawione do 90%, a przechowywanie baterii li-ion jest zalecane przy stanie naładowania ~70%. Ja obecnie jeżdżę autem sporadycznie (raz na kilka dni), więc ładuje do 60%.
 

Sfotek

Posiadacz elektryka
80% zalecała tesla w modelu S/X stąd te informacje wiele osób powtarza nadal. w 3/Y tesla zaleca 90% i tak jest ustawione daily. baterie LFP nie mają daily wcale bo tam trzeba ładować do 100% jak tylko się da. Ja swoją ładuje do 90% jak nie potrzebuje więcej, do 97% jak potrzebuje każdego elektrona, rano wstaje i przesuwam suwak na 100%. zanim się ogarne mam skończone ładowanie i wyjeżdzam
Tesla zaleca zeby trzymac mniej niz 90%

„W przypadku pojazdów z napędem na wszystkie koła utrzymuj maksymalny poziom naładowania akumulatora do poziomu poniżej 90% do codziennego użytku”

takze kazda wartosc jest poprawna… pisali ze najlepiej trzymac sie 40-60% takze jak ktos ma male daily to chyba nie ma co ladowac do 90%
 

danielm

Pionier e-mobilności
Tesla zaleca zeby trzymac mniej niz 90%

„W przypadku pojazdów z napędem na wszystkie koła utrzymuj maksymalny poziom naładowania akumulatora do poziomu poniżej 90% do codziennego użytku”

takze kazda wartosc jest poprawna… pisali ze najlepiej trzymac sie 40-60% takze jak ktos ma male daily to chyba nie ma co ladowac do 90%
a tymczasem Elon Musk:
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Co Cyryl to Metody(a), a propos domowego ładowania .

Po pierwsze primo :
Interwał 10-90% daje najdłuższe zasiegi i żywotność LiOn per saldo w ich całym życiu, to dane z przed 3 lat
Wersja nr 2 , to 20-80% jest super

Kolejna i to jedna z ostatnich, aby trzymać w okolicach 60% i to da nawet wzrost pojemnoošci


Z innej beczki - też to nie najnowsze info - kwestia mocy ładowania a strat w tym procesie.
1. Max 11KW
2. Wersja starsza lekko i chyba niezTrojki ? to, że ładujemy mocą9kW czyli 3x 13A

Kolejny "news" niby ? z ust Muska, to abyTesla byla podpinana do evse kiedy tylko się da

Inne dane dotyczą rożnych rodzajów baterii , czyli jw Lifepo4 ma inaczej
Itd...
Ja ładuję różnie jak mi potrzeba. Sporadycznie 100% gdy jest dluga trasa
Generalnie w obu samochodach nie mam zasady,
 

newbe

Posiadacz elektryka
Co Cyryl to Metody(a), a propos domowego ładowania .

Po pierwsze primo :
Interwał 10-90% daje najdłuższe zasiegi i żywotność LiOn per saldo w ich całym życiu, to dane z przed 3 lat
Wersja nr 2 , to 20-80% jest super

Kolejna i to jedna z ostatnich, aby trzymać w okolicach 60% i to da nawet wzrost pojemnoošci


Z innej beczki - też to nie najnowsze info - kwestia mocy ładowania a strat w tym procesie.
1. Max 11KW
2. Wersja starsza lekko i chyba niezTrojki ? to, że ładujemy mocą9kW czyli 3x 13A

Kolejny "news" niby ? z ust Muska, to abyTesla byla podpinana do evse kiedy tylko się da

Inne dane dotyczą rożnych rodzajów baterii , czyli jw Lifepo4 ma inaczej
Itd...
Ja ładuję różnie jak mi potrzeba. Sporadycznie 100% gdy jest dluga trasa
Generalnie w obu samochodach nie mam zasady,
Moje straty przy ładowaniu 20A 1-faza UMC Gen2 w niogrzewanym garażu wynoszą 2.6%, sprawdzałem podlicznikiem elektronicznym... a to tylko 4.6 kW.
Może dlatego że cele LG NMC nie boją się zimna i przy 9 stopniach w baterii samochód nawet nie próbuję je podgrzewać przy ustawieniu przygotowania baterii...
 

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
Samochód świeży, TM3 LR, przebieg 650 km pokazuje 570 km.
View attachment 3021
570 km to rewelacyjny wynik, jaka to bateria i czy kulajac sie po miescie tyle realistycznie przejedziesz?
Mi w Perf. pokazuje 500km przy 100%, az mi sie nie chce wierzyc ze 20" kola az tyle zabieraja, trzeba bedzie chyba niedlugo z nich zrezygnowac ;)
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Może dlatego że cele LG NMC nie boją się zimna i przy 9 stopniach w baterii samochód nawet nie próbuję je podgrzewać przy ustawieniu przygotowania baterii...
też mam LG i przy ustawieniu podgrzewania baterii nie robi tego o ile temperatura powietrza jest 0 lub powyżej.
Jeżeli chodzi o ładowanie to utrzymuje w granicach 40-80%. Po prostu bezpiecznie się czuje gdyby trzeba było gdzieś podjechać nagle. Niestety najbliższa ładowarka DC oddalona jest o 40 km
 
Top