Zasięg maksymalny tesla model 3

slack

Fachowiec
Jak oceniasz pobór auta? Na ekranie ładowania na podstawie pobranych kWh czy ze zużycia w trakcie jazdy? Na ekranie ładowania pokazuje mi dokładnie tyle ile na ekraniku EVSE przy 11 kW.
 

Sfotek

Posiadacz elektryka
Ja znalazłem cos takiego....

1636973757588.png
 

Relevant

Fachowiec
Jak oceniasz pobór auta? Na ekranie ładowania na podstawie pobranych kWh czy ze zużycia w trakcie jazdy? Na ekranie ładowania pokazuje mi dokładnie tyle ile na ekraniku EVSE przy 11 kW.
Po ekranie ładowania w samochodzie, mi pokazuje coś innego niż ekranik EVSE. Byłbym w poważnym szoku gdyby pokazały to samo...
 

ELuk

Pionier e-mobilności
U mnie porównywałem moc ładowania w aucie z poborem prądu raportowanym przez SolarEdge i wartości są zbliżone, ale auto generalnie zaokrągla wartość poboru w górę.
 

Relevant

Fachowiec
Ale ja mówię o ilości wysłanych / naładowanych kWh, a nie o chwilowym odczycie kW, ten to się oczywiście zgadza
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ok. Ja po prostu ładuję jak mi pasuje i nie wnikam w szczegóły. Generalnie ładowanie w domu jest tak tanie, że szkoda mi czasu na takie analizy. Taryfa nocna robi robotę.
oczywiście jak Ktoś lubi takie zabawy to super. Chętnie też czytam Wasze wnioski.
 

Relevant

Fachowiec
No ja mam podobnie, i też ładuję specjalną taryfą, ale jak gdzieś przeczytałem, że są różnice, to z ciekawości sprawdziłem.
 

Poldek

Fachowiec
Ok. Ja po prostu ładuję jak mi pasuje i nie wnikam w szczegóły. Generalnie ładowanie w domu jest tak tanie, że szkoda mi czasu na takie analizy. Taryfa nocna robi robotę.
oczywiście jak Ktoś lubi takie zabawy to super. Chętnie też czytam Wasze wnioski.
A ta nocna taryfa też się bardziej opłaca jak się ma panele fotowoltaiczne?
Jeszcze nie dostałem rachunku po montażu paneli także nie wiem jak do tego podejść.
Ładuje zwykle w dzień no ale teraz mniej tych kilowatów produkują panele.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Koniecznie trzeba mieć tania taryfę, dopóki jest taryfa tania. Kwestia wariantu, to już problem każdego z nas w stosunku do tego co oferują nam dostawcy. A tu bywa różnie.
Np. Najlepszy układ to ładować taniej w dziennej strefie jak słońce świeci. Inaczej to zawracanie, tyłka, udręka pilnowania lub kwestia posiadania elektroniki monitorującej i sterującej. Nie warte to za bardzo zachodu. Ale zabawa jest.
Generalnie ładuje się w taniej strefie. A panele te o standardowej mocy takiej np Tesli nie obskoczą w normalny sposób. Chyba, że ktoś ma "Farmę PW"
Teraz to produkcja na herbatę i kawę a nie na ładowanie.
 
Last edited:

Bartosz

Pionier e-mobilności
Generalnie ładuje się w taniej strefie. A panele te o standardowej mocy takiej np Tesli nie obskoczą w normalny sposób. Chyba, że ktoś ma "Farmę PW"
Teraz to produkcja na herbatę i kawę a nie na ładowanie.
Ogólnie w taniej taryfie jest dobrze robić wszystko co tylko można o ile elektronika na to pozwala. Mam pompę ciepła i trzy poziomy domu oddzielone stropami po 35 cm betonu. Jak to nagrzeję w nocnej taryfie to przez dzień trzyma ciepło. Taki powerbank :)
 
Top