Zasięg NIRO EV - testy, filmy i doświadczenia kierowców.

Olecki

Pionier e-mobilności
Owszem, kluczem do niskiego zużycia jest odpowiednie gospodarowanie energią. U mnie na noc auto jest w nieogrzewanym garażu, w pracy stoi pod chmurką lub pod wiatą.
 

andrzejkla

Zadomawiam się
Ja rzadko ładuje do 100% więc ciężko powiedzieć jaki zasięg przewiduje komputer. Patrząc jednak na średnie zużycie to przy jeździe dookoła komina na krótkich dystansach dalej wychodzi mi poniżej 15 kWh/100. Pewnie wzrośnie jak zacznie się rozmrażać szyby.
Wystarczy ustawić limit ładowania DC na 100%
Wtedy masz info o pełnym zasięgu zawsze.
 

pbr

Posiadacz elektryka
Hej, Bjorn wrzucił ciekawy test z ładowania Kony przy użyciu AC w ziemie
. Zauważył on że przy ładowaniu z pełną mocą 11kW odpala się grzanie baterii do 10 stopni i w tym czasie 5-6kWh idzie do baterii a 4-5kWh idzie na grzanie baterii. Natomiast jak ładował z mniejszą mocą około 5,5kW to tego grzania nie było.
Ja podobne zachowanie zauważyłem w mojej Niro i tak się zacząłem zastanawiać nad mocą ładowania w zimie.
W lecie wydaje się proste, wrzucamy 16A i ładujemy się 11kW bo im szybciej się naładujemy tym mniejsze straty na inwerterze. Natomiast w zimie, szczególnie na krótszych ładowniach, ładowanie 11kW może być bardzo mocno nieopłacalne. Jakie są Wasze obserwacje? Czy może zauważyliście do jakiej temperatury grzeje się bateria u nas?
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Wystarczy ustawić limit ładowania DC na 100%
Wtedy masz info o pełnym zasięgu zawsze.
Rzeczywiście, teraz zwróciłem uwagę na info drobną czcionką przy ustawieniu limitu ładowania. Szczerze mówiąc nie jest to zbyt intuicyjne ale jest.
426km.
 

mimx

Fachowiec
Ja podobne zachowanie zauważyłem w mojej Niro i tak się zacząłem zastanawiać nad mocą ładowania w zimie.
W lecie wydaje się proste, wrzucamy 16A i ładujemy się 11kW bo im szybciej się naładujemy tym mniejsze straty na inwerterze. Natomiast w zimie, szczególnie na krótszych ładowniach, ładowanie 11kW może być bardzo mocno nieopłacalne. Jakie są Wasze obserwacje? Czy może zauważyliście do jakiej temperatury grzeje się bateria u nas?

Coś może być na rzeczy. Przedwczoraj podłączyłem przy ok. 25% do AC ~8,5kW i pokazało mi w apce czas ładowania do 80% w okolicy 6:50h. Po 15 czy 20 minutach polazłem do samochodu i sprawdziłem czy wszystko jest OK z ładowaniem, ten czas był sporo powyżej oczekiwanego. Po wypięciu i wpięciu wtyczki czas spadł do okolic 4:30h, czyli normalnie. Może to właśnie był przypadek grzania baterii... Poobserwuję.
 
Top