Zasięg Tesli na ekranie przy 100%

PawKrk

Nowy na Forum
Nie koniecznie, analizując logicznie te zdanie, nie ma potwierdzenia, że są uwzględniane.

Możemy zrobić taki eksperyment, przytoczę zdanie: "autor instrukcji Tesli mógł nie urodzić się w latach 80".

Ponieważ mój przykład nie rozstrzyga w której dekadzie urodził się ten człowiek, ale sugeruje że nie są lata osiemdziesiąte.

Jeżeli chciałbym wskazać, że raczej są to lata osiemdziesiąte napisałbym bez zaprzeczenia, czyli: "autor instrukcji Tesli mógł urodzić się w latach 80"

Mam nadzieję, że dostrzegasz tą subtelną różnice.

Producent nie bez powodu zapisał to w formie przeczenia. Jeżeli byłyby uwzględnione to po prostu napisałby: "Styl jazdy kierowcy i warunki zewnętrzne są uwzględnione" lub ewentualnie "mogą być uwzględnione".
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Producent nie bez powodu zapisał to w formie przeczenia. Jeżeli byłyby uwzględnione to po prostu napisałby: "Styl jazdy kierowcy i warunki zewnętrzne są uwzględnione" lub ewentualnie "mogą być uwzględnione".
Polska gramatyka trochę to utrudnia, obstawiam, że oryginalna instrukcja po ang. może to jaśniej precyzować - tak czy siak, w języku polskim jeżeli ktoś napisze, że "mogą być uwzględnione" oznacza to, że najpewniej nie są, ale mogą być, a jak napisze, że "mogą nie być uwzględnione", to znaczy, że najpewniej są, ale czasem mogą nie być. Różnica subtelna, ale znacząca, jak np. w zdaniach "dziś mogą być mielone na obiad" i "dziś mogą nie być mielone na obiad" - naturalnie pierwsze z nich informuje, że nie ma jeszcze ustalonego obiadu, ale że mogą to być mielone, a drugie, że miały być mielone, ale jakby co, to może ich nie być i może być coś innego.
BTW - piękna polonistyczna dyskusja na forum o Tesli Y. :ROFLMAO:
 

PawKrk

Nowy na Forum
Polski język nie jest precyzyjny, ale tu też Tesla nie jest precyzyjna, ponieważ w wersji angielskiej również jest użyty zwrot "may not". Czyli, oba możliwości są, były i będą możliwe (o ile nie napiszą coś innego).

Który przypadek mamy w samochodach z najnowszym softem, to tylko Tesla wie. W dowolnym momencie mogą zmienić te zachowanie przez update, ponieważ jednoznacznie się nie określi jak to powinno działać.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
W Tesli, zasieg podawany wymiennie z procentami jest na podstawie EPA czyli nie uwzględnia warunków i stylu jazdy, natomiast masz dostępny zasieg na karcie ze zużyciem i tam możesz sobie podejrzeć prognozę na podstawie zuzycia 10, 25 i 50km.
Z doświadczenia nigdy nie patrzę w TM3 na km a na %baterii. W mieście zupełnie nie zwracam na to uwagi, jak jest 20-30% to ładuje do 80% a na trasie i tak włączam planner Tesli i ona mi pokaże bardzo realne zuzycie na wybranej trasie
 

Luki_luk

Nowy na Forum
Dzień dobry :). Przeczytałem cały wątek z zaciekawieniem, bo mam dokładnie takie samo pytanie jak autor tego wątku. U mnie również po pierwszym ładowaniu do pełna fabrycznie nowego samochodu (tesla y sr RWD 19 cali) otrzymałem wynik w aplikacji i na ekranie 418 km. Czyli dokładnie tyle samo co autorowi wątku przy analogicznym samochodzie. To potwierdza tezę, że tesla w tym miejscu pokazuje zasięg wg EPA bez analizy stylu jazdy. Tezę też potwierdził technik z serwisu mobilnego, który mnie wczoraj odwiedził i przyjechał takim samym autem tyle że wyprodukowanym w 2022 roku. Co więcej powiedział że po przejechaniu 50 tys km i traktowaniu baterii jak w „służbowym” samochodzie czyli ładowaniu gdy nadarza się okazja, nie zawsze do pełna z braku czasu i tylko i wyłącznie w superchargerach degradacja sięgnęła 4% czyli pokazuje mu zasięg 401 km przy 100% naładowania. Chapeau bas dla tesli.
 

chess_m

Posiadacz elektryka
U mnie po roku użytkowania i 33 000 km przy naładowaniu do 100% ostatnio pokazała 413 km zasięgu.
Moja TM3 ma 1,5 roku, podobny przebieg i pokazuje 420/421 przy naładowaniu 100%.
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Mój Y LR marzzec 23, przebieg 32000. Ładowanie z dzisiaj 514 km. Wcześniej było 524 od nowości. Spadło po aktualizacji 2024.2.3, która miała uaktualniać zasięg ze względu na wiek baterii.
 
Top