Zasięg TM3HL zimą - coś jednak nie pykło

cooler

Pionier e-mobilności

Obejrzałem i jak tuż po początkowych zachwytach chciałem sprzedawać moją ulęgałkę i biec po HL, to dobrze że poczekałem na Bjorna: jednak odkładam zakup co najmniej do czasu aż włożą większą baterię z jakimś nowym kosmicznym techem oraz przywrócą kierunkowskazy i wajchę od biegów.
Nie o taki downgrade mi chodziło, zwłaszcza światła no i zużycie dość wysokie - ja miałem często lepsze zużycie przy 130 niż Byorn przy 120 km/h przy tych samych temperaturach, a tu jest dużo gorzej. Dokładając do tego mniej sportowe opony w standardzie i mięciutkie zawieszenie (cenię sobie gokardowość obecnej wersji) to słabo to widzę z tą wymianą... A szkoda bo lepsze wyciszenie i wentylowane siedzenia to by mi się przydały...
 

r00tku

Posiadacz elektryka

Obejrzałem i jak tuż po początkowych zachwytach chciałem sprzedawać moją ulęgałkę i biec po HL, to dobrze że poczekałem na Bjorna: jednak odkładam zakup co najmniej do czasu aż włożą większą baterię z jakimś nowym kosmicznym techem oraz przywrócą kierunkowskazy i wajchę od biegów.
Nie o taki downgrade mi chodziło, zwłaszcza światła no i zużycie dość wysokie - ja miałem często lepsze zużycie przy 130 niż Byorn przy 120 km/h przy tych samych temperaturach, a tu jest dużo gorzej. Dokładając do tego mniej sportowe opony w standardzie i mięciutkie zawieszenie (cenię sobie gokardowość obecnej wersji) to słabo to widzę z tą wymianą... A szkoda bo lepsze wyciszenie i wentylowane siedzenia to by mi się przydały...
Warto dodać, że sama temperatura to nie wszystko. Wspominał też gdzieś na filmiku, że jest wietrznie i nie ma oryginalnych felg (pewnie chodzi o brak kołpaków Aero, które potrafią zrobić różnice w takich warunkach). No i do tego dochodzą jeszcze same opony zimowe.

Polecam pobawić się w ABRP, można tam wybrać ten samochód z konfiguracji.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Tak dla ciekawosci Tesla jedna z pierwszych u nas LR z 2019 r pokazywała jak byla nowa różnie ( kombinowali z buforem) ale m/w 481 do 490 w lecie w porywach.
Wczoraj po naładowaniu w temp ok 0 / minus -1st C przy 100% pokazała 460 km

Oczywiście wiadomo, że to pobożne życzenia, auto bylo po jeździe na ogół drogami szyybkiego ruchu Gdańsk - Kołobrzeg
 

radioaktywny

Pionier e-mobilności
Przy tej wielkości baterii, jej budowie i dotychczasowych silnikach cudów nie będzie. Nawet jeśli jeszcze bardziej wygładzi się budę. Potrzebna jest nowa technologia baterii, lub silnika. Albo więcej ładowarek.
 

Michal

Moderator
Silnika nie zrobisz lepszego. Tylko bateria.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Z mojego pkt widzenia, patrząc na niewielką degradację (nawet w Leafie), kupię każde auto, które mi się spodoba, a zasięg j będzie taki jak w tej "starej" Trójce i jej szybkość ładowania .
Czyli moim marzeniem nie są duże baterie czy duże zasięgi, a duża ilość, szybkich ładowarek. Do tego cena tych samochodów powinna być wtedy niższa
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Silnika nie zrobisz lepszego. Tylko bateria.
Lucid chyba ma lepsze? Te w plain z oplotem z włókien też chyba są troszku lepsze?
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Volvo zmieniając silniki na nowszą wersję zeszło z zużyciem o prawie 10% tak więc coś się da ugrać w tym temacie. Spore nadzieje pokłada się w rozwoju silników tarczowych - nawet jeśli sama sprawność nie będzie wyższa to oszczędności na wadze silników i przekładni już coś dadzą.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Volvo zmieniając silniki na nowszą wersję zeszło z zużyciem o prawie 10% tak więc coś się da ugrać w tym temacie. Spore nadzieje pokłada się w rozwoju silników tarczowych - nawet jeśli sama sprawność nie będzie wyższa to oszczędności na wadze silników i przekładni już coś dadzą.
Bo może mieli z czego, tesla już ma dość wysoka sprawność.
 

Najnowsze dyskusje

Top