Zasieg w lecie

staarek

Fachowiec
Jezdze ID.3 od niedawna i musze przyznac, ze zasieg przekracza moje najsmielsze oczekiwania. Wiem ze lato itd, ale jestem w stanie zrobic ok 520km na jednym ladowaniu. Mysle ze nawet w zimie 400km bedzie do zrobienia... Jak to wyglada u Was?
 

Attachments

  • id3_.jpg
    id3_.jpg
    228,1 KB · Liczba wyświetleń: 34

nabrU

Pionier e-mobilności
Kilka czynników:
1. Wysokie temperatury (nawet jak na UK)
2. Limity prędkości w UK na autostradach...
3. Jeśli jeździsz w większości 'wokół komina' to taka miejska jazda dobrze służy takim wynikom.
4. 'Last but not least' zasięg w ID.3 jest liczony na podstawie stylu jazdy z jakiegoś tam okresu czasu. Lepiej pokaż ile Ci pokazuje średniego 'spalania' komp pokładowy np. od momentu kupna, bo GOM jest mało miarodajny.
 

elektryczna droga

Zadomawiam się
Jezdze ID.3 od niedawna i musze przyznac, ze zasieg przekracza moje najsmielsze oczekiwania. Wiem ze lato itd, ale jestem w stanie zrobic ok 520km na jednym ladowaniu. Mysle ze nawet w zimie 400km bedzie do zrobienia... Jak to wyglada u Was?
Zarówno w mroźne dni, jak i bardzo upalne, pojemność akumulatorów spada ograniczając zasięg pojazdu elektrycznego. Aczkolwiek upał w mniejszym stopniu wpływa na pojemność akumulatorów trakcyjnych auta elektrycznego, niż silny mróz. Więc mogę tylko pogratulować,pozdro
 

staarek

Fachowiec
Nie chwal dnia przed zachodem :)
Ja tez ostatnio wykrecilem ladna srednia ;)
A w zimie przejechac na autostradzie 260km nie moge…

Bazujac na moim poprzednim elektryku, mysle ze pewnie bedzie w zimie 20-25% zasiegu mniej, co i tak jest niezlym wynikiem, choc ID3 wydaje sie odrobine bardziej ekonomiczne od MG5.

Kilka czynników:
1. Wysokie temperatury (nawet jak na UK)
2. Limity prędkości w UK na autostradach...
3. Jeśli jeździsz w większości 'wokół komina' to taka miejska jazda dobrze służy takim wynikom.
4. 'Last but not least' zasięg w ID.3 jest liczony na podstawie stylu jazdy z jakiegoś tam okresu czasu. Lepiej pokaż ile Ci pokazuje średniego 'spalania' komp pokładowy np. od momentu kupna, bo GOM jest mało miarodajny.

Sama prawda. UK w ogole jest dosyc przyjazne dla elektrykow, maksymalna predkosc na autostradzie to "marne" 112km/h, to na pewno pomga z ekonomia. Zreszta, ja jezdze przepisowo, raczej nie przekraczam 70mph, gorzej z moja zona - ostanio byla na kursie "speed awareness" ;-) choc i mi sie przytrafil taki kurs w przeszlosci. Ogolnie 95% jazdy to autostrada, jezdze glownie Kent - Londyn tak wiec korki, roboty drogowe i srednia wychodzi 80km/h stad "dobra ekonomia". Od zakupu mam srednia chyba 4.5 lub 4.6m/kWh a zrobilem juz ponad 1000 mil, takze jest niezle, choc wiadomo lipiec/sierpien to najlepsze miesiace co do jazdy EV, zobaczymy jak bedzie dalej...

Zarówno w mroźne dni, jak i bardzo upalne, pojemność akumulatorów spada ograniczając zasięg pojazdu elektrycznego. Aczkolwiek upał w mniejszym stopniu wpływa na pojemność akumulatorów trakcyjnych auta elektrycznego, niż silny mróz. Więc mogę tylko pogratulować,pozdro

Dokldanie tak ja piszesz. Z mojego doswiadczenia to dodam, ze jeszcze deszcz mocno wplywa na ekonomie, w moim poprzednim elektryku robilem w zaleznosci od pory roku 300/370km przy deklarowanym WLTP 400km. Takze mam nadzieje, ze w zimie bedzie spadek zasiegu niewiekszy niz 20%...
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Od zakupu mam srednia chyba 4.5 lub 4.6m/kWh a zrobilem juz ponad 1000 mil, takze jest niezle, choc wiadomo lipiec/sierpien to najlepsze miesiace co do jazdy EV, zobaczymy jak bedzie dalej...

I to już jest coś i to bardzo dobre 'coś', bo mój miał chyba 3.6m/kWh po 30k mil przebiegu (zaraz nam tu powiedzą, że jakieś jednostki niewłaściwe tu podajemy :ROFLMAO:).

A propos: moja żona jak kilka razy moim ID.3 pojechała do swojej pracy, też się to raz skończyło 36@30 i 'speed awareness course' :p. Niby to przez to przyspieszenie...
 

staarek

Fachowiec
I to już jest coś i to bardzo dobre 'coś', bo mój miał chyba 3.6m/kWh po 30k mil przebiegu (zaraz nam tu powiedzą, że jakieś jednostki niewłaściwe tu podajemy :ROFLMAO:).

A propos: moja żona jak kilka razy moim ID.3 pojechała do swojej pracy, też się to raz skończyło 36@30 i 'speed awareness course' :p. Niby to przez to przyspieszenie...

Przeliczanie w glowie nie jest latwe, ja sie przyzwyczailem sie d tych jednostek i dla mnie sa calkiem sensowne. W starym vanie komp. pokladowy pokazuje m/g i to jest dopiero kombinowanie zeby przeliczyc w glowie na Lt/100km ;-)

A co do przekroczen predkosci to coz, te auta przyspieszaja lawto i trzeba sie naprawde pilnowac!
 

Empty

Zadomawiam się
Ja planuje ładowanie z reguły po ok. 200-220km na autostradzie przy 130-140 km/h
Jak sie jedzie 110 km/h to ok 280-300km można na luzie zrobić

Nie schodze poniżej 15% naładowania
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Takie obrazki zaraz po naładowaniu nic nie dają, bo pokazuje zasięg na podstawie ostatnich jazd. Nawet jak przeliczysz z tego wyświetlanego 15,8 to da Ci sporo poniżej 500km.
 
Top