Nie chwal dnia przed zachodem
Ja tez ostatnio wykrecilem ladna srednia
A w zimie przejechac na autostradzie 260km nie moge…
Bazujac na moim poprzednim elektryku, mysle ze pewnie bedzie w zimie 20-25% zasiegu mniej, co i tak jest niezlym wynikiem, choc ID3 wydaje sie odrobine bardziej ekonomiczne od MG5.
Kilka czynników:
1. Wysokie temperatury (nawet jak na UK)
2. Limity prędkości w UK na autostradach...
3. Jeśli jeździsz w większości 'wokół komina' to taka miejska jazda dobrze służy takim wynikom.
4. 'Last but not least' zasięg w ID.3 jest liczony na podstawie stylu jazdy z jakiegoś tam okresu czasu. Lepiej pokaż ile Ci pokazuje średniego 'spalania' komp pokładowy np. od momentu kupna, bo GOM jest mało miarodajny.
Sama prawda. UK w ogole jest dosyc przyjazne dla elektrykow, maksymalna predkosc na autostradzie to "marne" 112km/h, to na pewno pomga z ekonomia. Zreszta, ja jezdze przepisowo, raczej nie przekraczam 70mph, gorzej z moja zona - ostanio byla na kursie "speed awareness" ;-) choc i mi sie przytrafil taki kurs w przeszlosci. Ogolnie 95% jazdy to autostrada, jezdze glownie Kent - Londyn tak wiec korki, roboty drogowe i srednia wychodzi 80km/h stad "dobra ekonomia". Od zakupu mam srednia chyba 4.5 lub 4.6m/kWh a zrobilem juz ponad 1000 mil, takze jest niezle, choc wiadomo lipiec/sierpien to najlepsze miesiace co do jazdy EV, zobaczymy jak bedzie dalej...
Zarówno w mroźne dni, jak i bardzo upalne, pojemność akumulatorów spada ograniczając zasięg pojazdu elektrycznego. Aczkolwiek upał w mniejszym stopniu wpływa na pojemność akumulatorów trakcyjnych auta elektrycznego, niż silny mróz. Więc mogę tylko pogratulować,pozdro
Dokldanie tak ja piszesz. Z mojego doswiadczenia to dodam, ze jeszcze deszcz mocno wplywa na ekonomie, w moim poprzednim elektryku robilem w zaleznosci od pory roku 300/370km przy deklarowanym WLTP 400km. Takze mam nadzieje, ze w zimie bedzie spadek zasiegu niewiekszy niz 20%...