Zdradziłem Teslę dla BMW ... i (nie) żałuję - iX2 xDrive 30 M Sport Pro

viallos

Pionier e-mobilności
Dzisiaj zimnym porankiem mnie zaskoczył gdyz sam wlaczyl podgrzewanie fotela i kierownicy. Naprawdę myślałem ze takie rzeczy tylko w Tesli a tutaj praktycznie ta sam funkcjonalność.
Duży plus za przycisk odblokowania kabla z gniazda ... choć Tesla chyba właśnie update zrobiła na klamkę ... ale minus za ogromną klapkę i manualną ... ale.ma dodatkowe uszczelnienie...można powiedzieć remis 😀
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Zatem postoje w jakiejś dłuższej trasie około 30 -35 min żeby przejechać 500km. Tragedi nie ma ale jest gorzej niż TMY gdzie około 20 do 25min wystarcza ...
W jakiej Tesli 20 minut ładowania wystarcza na 500 km?
No chyba że chodziło o sumę wraz z prądem wywiezionym z domu?
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Nie wiem ... ładuje na razie z nadmiaru PV pod domem. Ale nie ma co się oszukiwać ... max 120kW i średnio ponad 80kW w zakresie 10-80%. Zatem postoje w jakiejś dłuższej trasie około 30 -35 min żeby przejechać 500km. Tragedi nie ma ale jest gorzej niż TMY gdzie około 20 do 25min wystarcza ... dlatego wciąż jestem na rynku w poszukiwaniu EV na trasy ... ale chyba jeszcze takiego nie wymyślili... więc po co przepłacać:)

W nowym iX3 podobno jest peak 400kW i 10-80% w około 20 minut. Z tych parametrów wychodzi mi że krzywa ładowania ma podobny kształt co w Tesli tylko przeskalowana 1.5-1.6x
 

nabrU

Moderator
Zatem postoje w jakiejś dłuższej trasie około 30 -35 min żeby przejechać 500km. Tragedi nie ma ale jest gorzej niż TMY gdzie około 20 do 25min wystarcza

1749637101029.png

1749637160817.png
 

viallos

Pionier e-mobilności
W jakiej Tesli 20 minut ładowania wystarcza na 500 km?
No chyba że chodziło o sumę wraz z prądem wywiezionym z domu?
Dokladnie o to mi chodziło ... ile czasu zajmuje mi ładowanie gdy jadę w trasę 500km pod warunkiem ze wyjeżdżam z punktu startowego blisko 100%.
Chyba kazdy tak robi jak wybiera sie w trasę?😀
 

viallos

Pionier e-mobilności
To co pokazałes za bardzo nie ma sensu. Przeciez to zalezy ile aktualnie jest % w aku. Na swojej sztandarowej trasie Wawa Mielno czasami nie ładowałem się na starcie do 100% żeby po 250km dojechać na ładowarkę na 5 a nie 18%. W tym samochodzie ze wzgledu na mniejsze aku 100% to mus i też dojadę na okolo 2 do 3% jak mniemam. Zazwyczaj Tesla byla gotowa zanim moja rodzinka ... teraz moze byc odwrotnie bo wystarczało mi np 70% na reszte trasy w Tesli ... drogami krajowymi ... a teraz pewnie bede potrzebował jakies 85%.

PS. Po to zostawiłem Teslę żeby nią w trase śmigać. Ma wiecej miejsca dla ludzi , dla bagażu, większą baterię i szybciej sie ładuje. Jak ktoś myśli o tym samochodzie w trasy to jeszcze nie próbując od razu odradzam.

Mam jeszce inne miejsce ktore często odwoedzam 200km od Wawy i tam spokojnie tym można śmigać pod warunkiem że jadę na kilka h i sie podładuje na powrót.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Dokladnie o to mi chodziło ... ile czasu zajmuje mi ładowanie gdy jadę w trasę 500km pod warunkiem ze wyjeżdżam z punktu startowego blisko 100%.
Chyba kazdy tak robi jak wybiera sie w trasę?😀
Niektórzy jadą dalej niż 500 km.
Ja jutro ruszam na podbój Włoch i cenniejsza byłaby informacja ile musi się ładować na 500 km, ale od pustej (10% np) baterii.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Niektórzy jadą dalej niż 500 km.
Ja jutro ruszam na podbój Włoch i cenniejsza byłaby informacja ile musi się ładować na 500 km, ale od pustej (10% np) baterii.
No ale to jest przypadek opisany powyżej ... jedno ładowanie nad morze gdzie dojeżdżam z 5% na ładowarkę i laduje do jakichs 80%. Jeszcze nie jechałem nim w trasę i szacuje na podstawie informacji ogólnodostępnych w necie.
Ja raczej nie zdecydowałbym się sie na podróż tym samochodem do Włoch .. a w szczególności z moim stylem jazdy. Chyba że ktoś ma nadmiar czasu i jezdzi za Tirami.

Tak dla jasności, jeżeli ktoś nie przeczytał pierwszego przydługiego postu. Rolą tego samochodu jest kręcenie sie po okolicy w komforcie i po kilku dniach musze przyznać że sprawdza sie w tej roli znakomicie. Chetniej do niego wsiadam aniżeli do TMYLR. A na trasy na razie Tesla ... ale uwaga ... neue klasse w iX3 nadchodzi.... 800V architecture with 260-400 kW fast charging ... bateria ponad 100kWh .... cos czuje ze to moze byc game changer na trasy. Obym sie nie zawiódł jak na Audi/Porsche.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
To co pokazałes za bardzo nie ma sensu. Przeciez to zalezy ile aktualnie jest % w aku.

Założenie EV Database jest, że wyjeżdżasz ze 100% baterii

1749715247031.png
 
Top